| کد مطلب: ۱۰۱۱۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد

واکنش «منفی» اهالی فوتبال به حکم «عزیزی‌خادم»

آرمان‌ملی: در یکماه گذشته احکام متفاوتی از سوی «عزیزی‌خادم»، رئیس جدید فدراسیون فوتبال صادر شد، اما در این بین انتخاب «مجتبی خورشیدی» به‌عنوان سرپرست تیم‌ملی فوتبال بزرگسالان واکنش خوبی در بین اهالی فوتبال نداشته است.
حکم رئیس فدراسیون
طی حکمی از سوی شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون فوتبال، مجتبی خورشیدی به‌عنوان سرپرست تیم‌ملی فوتبال بزرگسالان منصوب شد. گفتنی است مجتبی خورشیدی دستیار مهدی پاشازاده در تیم ماشین‌سازی بود که بعداز برکناری پاشازاده و استعفای سعید اخباری به‌عنوان سرمربی تیم ماشین‌سازی انتخاب شد. البته عمر سرمربیگری خورشیدی در این تیم خیلی کوتاه بود و پس از چند ساعت با تصمیم مدیرعامل باشگاه کنار گذاشته شد.
بی‌اطلاعی عضو هیات‌رئیسه
مهرداد سراجی، مدیرعامل باشگاه سایپا و عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال درباره انتخاب «خورشیدی» گفت: در جریان این موضوع نبودم و از انتخاب آقای خورشیدی به‌عنوان سرپرست تیم‌ملی بی‌اطلاع بودم، همچنین شناختی از او ندارم و در جریان این انتخاب قرار نداشتم.
نظر قاسمپور
ابراهیم قاسمپور درباره انتخاب مجتبی خورشیدی به‌عنوان سرپرست تیم‌ملی فوتبال بزرگسالان گفت: من آقای خورشیدی را نمی‌شناسم و شناختی روی او ندارم اما انتخاب افراد کم‌تجربه برای پست‌های مهم در کشور ما و به‌خصوص فوتبال کاملا رایج است. هرکسی که در رأس کار قرار می‌گیرد معمولا افرادی که در گذشته با آنها ارتباط تنگاتنگی داشته را انتخاب می‌کند. متاسفانه نگاه تخصصی و تجربه و دانش در فوتبال ایران حلقه‌های گمشده‌ای هستند که هیچ زمان مسئولان به آنها توجهی نمی‌کنند. وی افزود: بنابراین وقتی توانایی و تجربه فرد در اولویت نیست، انتخاب چنین افرادی جای تعجب ندارد. یک سرپرست تیم باید توانایی مدیریت و رهبری را داشته و به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد و در رده کاری خود بتواند برنامه‌ریزی‌های مثمرثمری به انجام رساند. من نمی‌دانم که خورشیدی چنین توانایی را دارد یا خیر؛ به این خاطر که اصلا شناختی روی او ندارم. البته در مصاحبه‌ای که از او خواندم عنوان کرده بود که فرد شناخته‌شده‌ای در فوتبال است اما من که سال‌هاست در فوتبال بودم او را نمی‌شناسم. به‌هرحال رئیس فدراسیون چنین تصمیمی گرفته و عواقب آن را هم باید پاسخگو باشد. قاسمپور با بیان اینکه در حال حاضر بازیکنان تیم‌ملی ممکن است خورشیدی را نپذیرند، اظهارکرد: به‌هرحال بازیکنان هم دوست دارند شخصی به‌عنوان سرپرست تیم انتخاب شود که تجربه کافی داشته و در ارتباطات قوی باشد. قطعا فردی که شناخته شده باشد و بازیکنان نسبت به او اطلاعات کافی داشته باشند، برای آنها قابل پذیرش‌تر است تا فردی که اهالی فوتبال هم او را نمی‌شناسند. من خودم به‌عنوان عضوی از جامعه فوتبال، زمانی‌که کی‌روش از هدایت تیم‌ملی کنار رفت و ویلموتس و اسکوچیچ را به‌عنوان سرمربیان انتخاب کردند به این گزینه اعتراض کردم به این خاطر که معتقد بودم باید فردی شناخته‌شده‌تر از کی‌روش هدایت تیم‌ملی را برعهده بگیرد. بازیکنان تیم‌ملی هم همین شرایط را دارند. آنها در موقعیت حساس صعود به جام‌جهانی قرار گرفته‌اند و باید با یک فرد باتجربه و مطلع کار کنند. الان وقت آزمون و خطا نیست. می‌بینیم که برخی از افراد می‌گویند باید به خورشیدی زمان داد تا بتواند در تیم‌ملی جابیفتد اما شرایط فوتبال ما در حال حاضر چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد.
دفاع خورشیدی
خورشیدی درباره انتخابش و انتقاد‌های زیادی که از او می‌شود، گفت: همه می‌گویند که من لابی کردم تا به این سمت رسیدم، اما این بحث اصلا درست نیست و همه می‌دانند که عزیزی‌خادم به هیچ وجه توصیه‌پذیر نیست. هر شخص دیگری هم جای من انتخاب می‌شد همین انتقادات را می‌کردند و در زمان انتخاب اسکوچیچ هم همه نسبت به این انتخاب انتقاد کردند. خورشیدی درباره سوابق کاری‌اش از حدود ۲۵ سال حضورش در فوتبال یاد و تصریح کرد: من در تیم‌های فوتبال راه‌آهن و استقلال کار مدیریتی و اجرایی کردم. من مدرک مربیگری هم دارم و در تیم‌های راه‌آهن، استقلال تهران، استقلال اهواز، آلومینیوم اراک، پاس همدان، شهرداری تبریز، ماشین‌سازی تبریز و پارس‌جنوبی‌جم سابقه کارفنی و مربیگری دارم. مدرک تحصیلی من هم با کارم مرتبط است و ترم آخر رشته مدیریت استراتژیک سازمان‌های ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد هستم. خورشیدی درباره اینکه برخی رسانه‌های ورزشی از ردپای یک جادوگر در تصمیمات عزیزی‌خادم و به‌خصوص انتخاب خودش نوشته‌اند، بیان کرد: من نمی‌دانم این مسائل از کجا سردر می‌آورد. نقد باید منطقی و علمی باشد و منتقدان انصاف را رعایت و خدا را هم در نظر بگیرند.
واکنش کریمی
علی کریمی در انتقاد به انتخاب خورشیدی با انتشار تصویر سرپرست تیم‌ملی با انتشار متنی خطاب به شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون فوتبال نوشت: «آقای رئیس یک تعداد از این نخبه‌ها را هم برای باشگاه‌ها بگذارید. باشگاه‌ها که نباید پاسوز نخبه‌گرایی شما شوند.» وی همچنین نوشت: «مجتبی خورشیدی، آخرین نخبه فوتبال ایران؛ جای جادوگر سایپا هنوز خالی است.»
نظر اولیایی
سیدکاظم اولیایی درباره انتخاب مجتبی خورشیدی به‌عنوان سرپرست تیم‌ملی فوتبال ایران عنوان کرد: پست سرپرستی تیم‌ملی فوتبال ایران یکی از کارهایی است که باید به‌صورت ستادی انجام شود. زمانی آقایان ساکت و نبی چنین مسئولیتی را برعهده داشتند و بدون‌شک وظیفه بسیار مهم و خطیری بر دوش خورشیدی گذاشته شده است. وی افزود: خورشیدی باید بداند در شرایطی سرپرست تیم‌ملی شده که این تیم باید در دوربرگشت انتخابی جام‌جهانی بازی‌های مهم و حساسی را در بحرین انجام دهد و مسلما باید امکانات و تدارکات لازم در اختیار ملی‌پوشان و دیگر اعضای تیم قرار بگیرد. چه خوب می‌شد که کمیته فنی تیم‌ملی نیز فعال می‌شد تا بتوانیم نتایج خوبی در بحرین کسب کنیم. مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در مورد اینکه خورشیدی مسئولیتی را پذیرفته که ممکن است برخی از بازیکنان بزرگ تیم‌ملی با او همراه نشوند، تصریح کرد: سرپرستی تیم‌ملی فوتبال کار ستادی است و کارفنی نیست که خورشیدی ارتباط خاصی با بازیکنان داشته باشد. بنابراین نباید دغدغه‌ای در این رابطه داشته باشیم که بازیکنان ملی‌پوش با سرپرست تیم دچار مشکل شوند. البته که باید چند عنصر باتجربه به کمک تیم‌ملی بیایند و از همه امکانات به بهترین شکل بهره ببریم تا نتایجی عالی در بحرین رقم بخورد. افرادی چون حسن حبیبی، جلال طالبی و همایون شاهرخی که انسان‌های بزرگی برای فوتبال ایران در عرصه ملی بوده‌اند، می‌توانند نقطه‌نظرات خود را ارائه کنند تا تیم دراگان اسکوچیچ نتایج مناسبی بگیرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار