| کد مطلب: ۱۰۱۱۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

واکسن از کوواکس
به تهران رسید
آرمان ملی: بنابر اعلام سخنگوی سازمان غذا و دارو، اولین محموله واکسن کرونا از طریق کوواکس با تاخیر دو تا سه هفته‌ای به تهران رسید. کیانوش جهانپور در پیامی توییتری نوشت: «این محموله شامل ۷۰۰هزار و ۸۰۰ دز واکسن آسترزنکا- آکسفورد تولید کره جنوبی است، تا پایان ماه می، ۳میلیون و ۶۰۰ هزار دز از ۱۶ میلیون و ۸۰۰هزار دز واکسن خریداری از کواکس تحویل ایران می‌شود.»

وضعیت واکسن کووایران
باشگاه خبرنگاران: رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درباره تزریق واکسن کرونا به صورت عمومی گفت: فاز یک مطالعه بالینی واکسن کووایران برکت تمام شده است و فاز دو نیز به مرحله ۵٠ درصد رسیده است. محمد مخبر با بیان اینکه امیدوارم به سرعت اجازه بدهند که ما فاز سه را در فروردین ماه آغاز کنیم، گفت: فاز یک تولید انبوه تمام شده است و آماده تولید انبوه است. با مجوز مطالعه فاز سوم ما ظرفیت تولید ماهانه ٣ میلیون دوز واکسن در ماه را خواهیم داشت.

اصلاح تصمیمات
درباره حاجی فیروز
آرمان ملی: خزانه دار شورای شهر تهران از معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران خواست با توجه به آثار و پیامدهای تصمیم اتخاذ شده درباره حاجی فیروز در قالب یک بیانیه این تصمیمات را اصلاح کنند. سید حسن رسولی افزود: اقدامات شهرداری در بخش نظری نیاز به اصلاح و بازنگری این رویکرد وجود دارد. معتقدم در جامعه ایران اساساً گسلی به نام سفید پوستی یا رنگین پوستی نداریم و این ورود صحیحی نبود.

رونمایی از قطار ملی
آرمان ملی: شهــردار تــهــران با حضور در صحن شورای شهر اظهار کرد: سال گذشته یکی از سخت‌ترین سال‌های مدیریت شهری بود، چرا که تورم شدیدی را شاهد بودیم که تأثیر بر روی افزایش بهای خدمات شهری گذاشت. پیروز حناچی درباره زمان افتتاح قطار ملی گفت: پنج‌شنبه هفته جاری این قطار رسما با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود. سال گذشته 300 کیلومتر مسیر پیاده‌راه و دوچرخه در تهران ایجاد شد و 700 هزار تن آسفالت‌ریزی در پایتخت داشتیم که آسفالت‌های تهیه شده در مقایسه با بخش خصوصی ارزان‌تر است هر چند که مشکل ما بحران قیر بود.

مخالفت با اصلاح سربازی
مهر: رئـیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره میزان افزایش حقوق سربازان در سال 1400 گفت: امسال مبلغ حقوق سربازان قطعا افزایش چشمگیری خواهد یافت و این اتفاق بر اساس عدالت رخ خواهد داد. امیر غلامرضا رحیمی پور افزود: بحث حرفه‌ای شدن سربازی امکان‌پذیر نیست و ستاد کل مخالف جدی فروش سربازی است. جوانان عزیز منتظر این بحث ها باقی نمانند و بدانند که خدمت سربازی به قوت خود ادامه دارد؛ غایبین وظیفه نیز در اولین فرصت برای انجام خدمت وظیفه خود را معرفی کنند.

ایران رکورددار
کشف مواد مخدر
ایلنا: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سال 99، ایران رکورد کشفیات مواد مخدر را شکست و با بالاترین میزان کشف در تاریخ ایران و جهان، کتبا مورد تقدیر سازمان ملل قرار گرفت. اسکنــدر مومنی افزود: ‌این رکورد بی‌نظیری بود که در کنار افزایش ضربه به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر ایجاد شد؛ در حالی که میزان تولید مواد مخدر در افغانستان نسبت به سال قبل افزایش پیدا نکرد؛ البته میزان تولید نسبت به 20 سال پیش 50 برابر شده است. در حوزه درمان نباید 80 درصد معتادان مجدداً به اعتیاد برگردند اما اکنون این موضوع برعکس است و بیش از 80 درصد از معتادان مجدداً به اعتیاد روی می‌آورند.

بیمه سربازان وظیفه
برنا: مدیــرعامــل ســازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح گفت: برای نخستین بار در کشور حتی پس از پایان دوران خدمت سربازی؛ سربازان وظیفه، تحت پوشش حمــایتــی بیمــاری‌های صعب العلاج قرار می‌گیرند. امیر نوروزی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ سربازانی که در طول خدمت سربازی دچار بیماری‌های صعب العلاج شوند را به همراه عائله تحت تکفلشان تا یک سال بعد از پایان خدمت وظیفه تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌دهد.

مردم مرغ خریدند، نه سرقت
آرمان ملی: رئــیس پــلیس فتــا سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری عامل انتشار کلیپ جعلی و غیر واقعی حمله شهروندان به یک مرغداری در فضای مجازی خبر داد و گفت: متهم توسط پلیس فتا شهرستان نیکشهر دستگیر شد. حسن کیخا به گفته‌ها و اظهارات صاحب مرغداری در کلیپ منتشر شده در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: ماجرای شلوغی اصلا ارتباطی به سرقت مرغ نداشته و افراد با پرداخت وجه اقدام به خریداری مرغ از محل ذکر شده کرده‌اند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار