| کد مطلب: ۱۰۱۱۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد

خبــر

ممنوعیت سفرهای زمینی خارجی
ایسنا: مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: «هیچ تردد و سفر عادی زمینی از مرزهای ۲۵ گانه کشور انجام نمی‌شود و برخی ترددها به صورت محدود و با شرایط ویژه از برخی از مرزها صورت می‌گیرد.» جواد هدایتی درباره آخرین وضعیت سفرهای زمینی خارجی انجام شده در این ایام، اظهار کرد: «در حال حاضر از هیچ مرزی تردد عادی و سفرهای خارجی انجام نمی‌شود و تنها برخی ترددها به صورت محدود و از بعضی از مرزها صورت می‌گیرد. ترددهای محدود از مرزهای زمینی از و به کشورهایی مانند ترکیه، عراق و افغانستان صورت می‌گیرد که آن هم با شرایط و محدودیت‌هایی مانند داشتن اقامت یا تابعیت انجام می‌شود.» او با بیان اینکه برخی ترددها نیز با مجوز صورت می‌گیرد، گفت: «روزانه حدود ۱۵۰۰ نفر از مسافران آن هم با شرایط مذکور از مرزهای زمینی کشور عبور می‌کنند که همه پروتکل‌های بهداشتی برای آن‌ها انجام می‌شود.»

گوشت گران شد
فارس: قیمت گوشت قرمز و انواع ماهی هم در بازار محصولات پروتئینی در آستانه ماه رمضان از قافله افزایش قیمت‌ها عقب نماند و زنگ هشداری به مسئولان و تنظیم کنندگان قیمت بازار برای بار چندم به صدا در آمده که در این هفته مانده به ماه مبارک رمضان به فکر بازار باشند. قیمت مرغ و ماهی هم که از دیگر محصولات پروتئینی است، حال و روز مناسبی ندارد، به‌رغم اینکه مسئولان می‌گویند، قیمت مرغ را پایین آورده‌اند، اما فروشندگان با ترفند قطعه فروشی به چند برابر قیمت اجازه چنین کاری را نمی‌دهند. قیمت ماهی هم بالا رفته و ماهیان وارداتی گران جای ماهیان داخلی را گرفته است. بر همین اساس قیمت هر کیلوگرم ران گوسفندی به کیلویی 162 هزار تومان، گوشت ران گوساله 135 هزار تومان، گوشت ران و سردست گوساله 130 هزار تومان، گوشت چرخ کرده 110 هزار تومان و گوشت منجمد 108 هزار تومان در منطقه 19 تهران به فروش می‌رسد.

موجودی کالاهای اساسی
آرمان‌ملی: طبق آخرین گزارش مسئولان گمرک ایران موجودی کالاهای اساسی در گمرک و بنادر به بیش از 9/4 میلیون تن رسیده است. ارونقی، معاون فنی گمرک ایران گفت: «بیش از هفت میلیون تن موجودی کالاهای غیر کانتینری در گمرک و بنادر است که در کنار آن 1/90 هزار کانتینر کالا قرار دارد که ۹۰ درصد آن را کانتینرهای وارداتی تشکیل می‌دهد. از موجودی حدود هفت میلیون تنی کالاها 1/4 میلیون تن کالاهای اساسی است که باید به آن کالاهای موجود در ٣١ شناور رسیده به بنادر را اضافه کرد. از این شناورها ۱۵ فروند حاوی 7/446 هزار تن کنار اسکله در حال تخلیه و ۱۶ فروند حاوی 2/384 هزار تن کالای اساسی در لنگرگاه منتظر است. شناورهای رسیده کالاهایی همچون روغن، سویا، جو و ذرت را حمل می کند و در مجموع کالاهای اساسی همراه آنها به بیش از ٨٠٠ هزار تن می‌رسد، بر این اساس مجموع کالاهای اساسی موجود و حمل در شناورهای رسیده به بنادر حدود 9/4 میلیون تن است.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار