| کد مطلب: ۱۰۱۱۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد

اخبار کـــوتاه

دیدار ظریف
با همتای قرقیزستانی‌اش
وزیر امور خارجه کشورمان در دومین مرحله از سفر به ۴ کشور آسیای مرکزی در بیشکک با روسلان کازاکبایف وزیر امور خارجه قرقیزستان دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه، همکاری‌ها منطقه‌ای و موضوعات بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. محمد جود ظریف با تبریک برگزاری موفق انتخابات اخیر ریاست جمهوری در قرقیزستان و همچنین عید نوروز، به روابط عمیق، تاریخی و فرهنگی کشورمان با مردم منطقه اشاره کرد و با تاکید بر متناسب نبودن حجم روابط اقتصادی - تجاری فی‌مابین با ظرفیت‌های موجود، خواستار استفاده از امکانات گسترده موجود برای ارتقای سطح همکاری‌ها به‌ویژه در حوزه‌های فنی - مهندسی، راهسازی، سد سازی، احداث نیروگاه‌های حرارتی، خورشیدی و آبی، حمل و نقل و ترانزیت شد. ظریف با اشاره به برخی موانع توسعه همکاری های دو کشور از جمله ویروس کرونا و همچنین ویروس تحریم‌های یکجانبه، غیرقانونی و ظالمانه آمریکا، ابراز امیدواری کرد با انجام واکسیناسیون این همه گیری پشت سر گذاشته شود و همچنین ویروس تحریم نیز با انجام تعهدات ایالات متحده برطرف و امکان انتفاع دو کشور از همکاری‌های فی‌مابین خصوصا در حوزه های اقتصادی و تجاری را فراهم‌تر سازد.

کرونا از نگرانی‌های
جدی انتخابات
سخنگوی ستاد انتخابات کشور با تشریح اینکه همه مقدمات برای برگزاری انتخابات در خرداد ماه سال جاری فراهم شده است، گفت: یکی از نگرانی‌های جدی در این حوزه موضوع کروناست که در این عرصه دستورالعمل‌های بهداشتی لازم جهت حفظ سلامت جان شهروندان به اتفاق همکاران مان در وزارت بهداشت و شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی تهیه شده است. سید اسماعیل موسوی اظهار کرد: از روز شانزدهم فروردین نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا در بیش از ۳۸ هزار روستا و تیره عشایری در سراسر کشور آغاز شده است. دبیر ستاد انتخابات کشور با تشریح اینکه فرآیند ثبت‌نام داوطلبین یک هفته‌ای است، گفت: طبق روال ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا از ساعت ۸ صبح آغاز و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد یافت و داوطلبین طی این هفت روز فرصت دارند کار ثبت نام شان را نهایی کنند.

به زودی شاهد اخراج آمریکایی‌ها هستیم
جانشین فرمانده سپاه قدس درباره تلاش ناکام آمریکا برای بقا در عراق گفت: دشمنان اسلام و به خصوص آمریکا و استکبار جهانی می‌خواستند در عراق صدای ملت را خفه کنند و مقاومت ملت عراق را در هم بشکنند تا در آن‌جا باقی بمانند، اما موفق نشدند؛ رئیس جمهور آمریکا هم در روزهای گذشته اعلام کرد که ایالات متحده در حال کاهش نیروهای خود در منطقه خاورمیانه است و برای اینکه حفظ آبرو کند و اقدامات ملت‌های منطقه را کم‌اهمیت جلوه دهد اعلام کرد یک سامانه پاتریوت را از عربستان سعودی خارج کرده است. سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد حجازی افزود: این سرآغاز خارج شدن و اخراج آنها از منطقه است و این اراده قطعی ملت‌ها پس از به شهادت رساندن سردار دل‌ها شهید سلیمانی عزیز توسط رژیم خبیث آمریکا است که به زودی شاهد اخراج آمریکایی‌ها از منطقه خواهیم بود.

استخدام ۱۶۰۰۰فرزند
شهید و جانباز
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، به شعار سال اشاره کرد و گفت: امیدواریم با ترویج فرهنگ و برآورده کردن شعار سال در راه تولید و اشتغال شاهد توسعه و پیشرفت در کشور و استان کردستان باشیم. سعید اوحدی همچنین به احترام گذاشتن به خانواده شهدا اشاره کرد و گفت: همه ما باید در مقابل خانواده شهدا، ایثارگران و آزادگان سر تعظیم فرود بیاوریم چرا که نجابت، عزت و شجاعت در این خانواده‌ها به فور دیده می‌شود. وی از استخدامی ۱۶ هزار فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد خبر داد و گفت: دفترچه اختصاصی آزمون استخدامی پنجشنبه ماه جاری منتشر می‌شود که سهم استان کردستان ۴۰۱ نفر است.

نهادهای متضمن
حقوق شهروندی
رئیس دیوان عدالت اداری یکی از موضوعات مهم و مورد توجه در قانون اساسی بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را حقوق ملت و رعایت این حقوق توسط دولت دانست و گفت: دیوان عدالت اداری به عنوان یکی از اصلی‌ترین مراجع نظارتی در راستای تضمین حقوق شهروندی در سال‌های اولیه بعد از انقلاب تشکیل شد که هم تضمین‌کننده حقوق بشر و هم گسترش دهنده آن می‌باشد. حجت الاسلام و المسلمین بهرامی به بررسی مهمترین مولفه‌های اصلی حقوق بشری در قانون دیوان عدالت اداری پرداخت و بیان کرد: شکایات از مصوبات و آیین‌نامه‌های خلاف قانون از ناحیه هر کسی قابل پذیرش و بررسی در دیوان می‌باشد گرچه شاکی ذی نفع نباشد و همچنین پیش‌بینی نهاد حقوقی دستور موقت به منظور جلوگیری از تضییع حقوق اشخاص و یا حقوق عمومی و ممانعت از ورود خسارت احتمالی به شهروندان، از دیگر عناصر حقوق بشری قانون دیوان عدالت اداری می‌باشد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار