| کد مطلب: ۱۰۱۱۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد

تخريب جهانگیری براي جلوگيري از افشاگري!

آرمان ملی - مطهره شفیعی: در هفته اخیر به‌صورت روزانه به اسحاق جهانگیری حمله شده؛ رسانه‌ها و افرادی که شاید کاندیداتوری احتمالی اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست‌جمهوری برای آنها دلیل نخست برنامه‌ریزی برای هجمه نبود؛ بلکه از افشای آنچه می‌ترسیدند که جهانگیری می‌داند و می‌گوید. برای این دلواپسان اسحاق جهانگیری در قامت کاندیدای ریاست‌جمهوری دغدغه اصلی نیست؛ بلکه هراس آنها از جهانگیری سخنگو است و به‌خوبی می‌دانند اگر او سخنی بر زبان ‌آورد همگان به صداقت آن و نه سخن گفتن از باب کینه و رقابت باور دارند. پس اظهارات و افشاگری‌های او تاثیر زیادی بر رای مردم در انتخابات 1400 دارد. روز گذشته اهداف دواپسان بیش از پیش عیان شد؛ چنانکه عبدا... گنجی، فعال رسانه‌ای اصولگرا و از افراد کلیدی حلقه دلواپسان در توئیتر نوشت: «جهانگیری رسما و علنا سلبا و ایجابا تبلیغات را شروع کرده، رقیب احتمالی را هم شناسایی و حملات را شروع کرده است. یادم هست پس از انتخابات ٩۶ گفت زیاده‌روی کردم. امید است تجربه شده باشد.» همچنین روز گذشته رسانه‌های دلواپس در همین راستا سعی کردند با یک تیر دو نشان بزنند؛ به نحوی که در ابتدا چنین وانمود کنند که محمد هاشمی به حمایت دروغ از اسحاق جهانگیری مشغول است و پس از آن هم به انتقاد از رویکرد 8 ساله معاون اول رئیس‌جمهور بپردازند.
سیاه‌نمایان مدعی سیاه‌نمایی معاون اول
دیروز کیهان با بازنشر اظهارات محمد هاشمی مبنی بر اینکه «بالاخره اسحاق جهانگیری یک شخصیت سیاسی است و مدیران درحد ایشان وقتی سخنرانی یا سفر می‌کنند و دیدار‌هایی دارند، توقع این است که در مورد مسائل روز اظهار‌نظر کنند. مردم در حال حاضر بیشتر مشتاق هستند راجع به روابط بین‌الملل و وضعیت اقتصاد و معیشت و اوضاع سیاسی بدانند و بشنوند. در حال حاضر تبلیغات دشمن بسیار شدت گرفته است. متاسفانه رسانه‌های بیگانه و خارجی علیه نظام، انتخابات و بحث مشارکت در انتخابات صحبت می‌کنند تا مردم را مأیوس کرده و از نظام جدا کنند. این روز‌ها بسیاری در حال القای این مساله هستند که همه مشکلات از سوی مدیریت است بنابراین فضا حکم می‌کند که شخصی در سطح معاون اول ریاست‌جمهوری در مورد مسائل سیاسی صحبت کند.» مدعی شد: «‌برخلاف ادعای آقای محمد هاشمی، آقای جهانگیری خود مجسمه سیاه‌نمایی و ناامید کردن مردم در طول سال‌های اخیر بوده و طبیعی است که نمی‌توان تصویری سیاه و تیره و تار برای مردم تصویر کرد و هرگاه هم اراده کردند- آن هم بدون کارنامه یا با کارنامه انباشته از سوء مدیریت - همان تصویر را سفیدسازی کنند. این جفای بزرگی است که اغلب مدعیان اصلاح‌طلبی برای چند رأی بیشتر، در حق مردم و کشور مرتکب شدند.» البته مشخص است که تحلیل منفعت‌طلبانه اظهارات هاشمی درباره جهانگیری ریشه در زخم‌های دلواپسان از صرحت و افشاگری‌های جهانگیری دارد و اکنون که زمزمه احتمال کاندیداتوری معاون اول روحانی را شنیدند‌، زمان را مناسب تخریب او و انتقام می‌دانند.
مشهد هم شریک پروژه تخریب
پیش از آن هم شایعه کردند که سفر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور به خراسان‌رضوی با حواشی مختلفی روبه‌رو شده است که از جمله می‌توان به برخورد عجیب با نمایندگان و همچنین ضرب و شتم دبیر مجمع نمایندگان استان توسط اطرافیان جهانگیری اشاره کرد. احسان ارکانی نماینده نیشابور با اشاره به برگزاری نشست استانداری‌ خراسان‌رضوی مدعی شده بود: «در بیرون از جلسه توسط محافظان آقای جهانگیری و سایر عوامل اجرایی نهاد ریاست‌جمهوری اهانت‌هایی صورت گرفت که منجربه ناراحتی دبیر اجرایی مجمع نمایندگان استان شده است؛ به طوری که وقتی به این رفتارها اعتراض کرده مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در یک اتاق در بسته محبوس شده است؛ در حالی که محافظ یک مقام مسئول در جایگاه ضرب و شتم یا تعیین حبس نیست. قرار نیست هیچ کسی چه محافظ آقای جهانگیری یا کارمند آقای روحانی با زور اسلحه و مشت و لگد و فحاشی عقده‌گشایی کند.» امین‌ا.. طلایی رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی هم در این پروژه سهیم بود و آنطور که دانا نوشته‌، این نماینده گفته است که وکیل قضایی برای پیگیری این موضوع پیش‌بینی شده و دادخواست تنظیم می‌شود که از سوی نمایندگان مجلس نیز پیگیری خواهد شد. این در حالی است که منبع آگاه و مسئول در استانداری خراسان رضوی تاکید کرده: توهین به هیچ‌کس در نشست با جهانگیری در مشهد رخ نداده است.
حمایت انتخاباتی با تخریب جهانگیری
در این میان باید به یک نکته اشاره داشت و گمانه‌ای را مطرح کرد که درستی آن نیاز به گذشت زمان دارد. ظاهرا جریانی در خراسان‌رضوی با هدف از دور خارج کردن جهانگیری برای بالا بردن آرای انتخاباتی کاندیداهای این خطه یعنی رئیسی و قالیباف است. آنطور که برخی رسانه‌ها یا تیتر کنایه تند و صریح جهانگیری به قالیباف نوشتند، اسحاق جهانگیری گفته است: «‌مردم مدیریت مشعشع پر از فسادتان را فراموش نکرده‌اند. برخی مدعی مدیریت کارآمد خودشان هستند اما زمانی که یک دستگاه را اداره کردند بدترین نوع مدیریت را به ارمغان آوردند. مدیریت این آقایان مدعی در یک دستگاه؛ پر از فساد، گران انجام دادن فعالیت‌ها و بی‌قانونی گسترده بوده است.» چالش‌های قالیباف با معاون اول رئیس جمهور فراوان است؛ چنانکه رئیس مجلس فعلی اظهاراتی دارد که با تجربه مدیریتی جهانگیری و آنچه در سال‌های سال طی شده همخوانی ندارد و به اعتقاد برخی‌، تنها شعارهای غیر‌عملی است که جهانگیری در مقام مخالفت با وعده‌های نشدنی قالیباف سخن می‌گوید که در نتیجه مورد هجمه قرار می‌گیرد. مانند زمانی که بحث بررسی بودجه بود و قالیباف گفت: «‌در جهت قانونی کردن طرح تأمین کالاهای اساسی باید منابع جدیدی را به دولت جهت اجرا اعلام کنیم که به نظر مجلس موضوع تراکنش‌ها و نیز گمرک از منابعی است که می‌توان به عنوان درآمدهای جدید دولت برای اجرای این طرح پیشنهاد داد.» که معاون اول رئیس‌جمهور در واکنشی غیرمستقیم به اظهارات قالیباف درباره جایگزین‌های تامین مالی طرح معیشت گفت: تجربه‌ام را می‌‌گویم: بودجه، چوب ادب سیاستمداران است؛ به ویژه سیاستمدارانی که شعار می‌دهند!
نمک‌پاش‌ها مدعی شدند!
پروژه تخریب جهانگیری البته از فراتر از خراسان‌رضوی است و دلواپسان هر گوشه ایران سعی در سیاه‌نمایی و تخریب او را دارند. مانند دیروز که ابراهیم رضایی، نماینده مردم دشتستان در مجلس این توئیت را منتشر کرد: «آقای روحانی به معاون اول‌تان یاد بدهید حالا که در تنظیم قیمت تخم مرغ و خیار ناتوان است، حداقل فرافکنی نکند و روی زخم مردم نمک نپاشد.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار