| کد مطلب: ۱۰۱۱۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد

نبوغ و فراعنه با هم رها شدن؛ از واکسن چه خبر؟

ندا حائری

اخبار امروز رو درحالی پیگیری می‌کنیم که محموله‌ جدید ۷۰۰ هزار دوزی واکسن آکسفورد-آسترازنکا که در کره‌جنوبی تولید شده در آمستردام بارگیری شده و درحال انتقال به ایرانه‌.
حالا اینکه واکسن کرونا دو مرحله‌ای‌یه و این ۳۵۰ هزار انسان خوشبخت که این واکسن‌ها‌رو دریافت می‌کنن، کیا هستن خیلی به ما ارتباطی پیدا نمی‌کنه. فقط جسارتا این مملکت گربه‌ای گوشه خاورمیانه، درحال حاضر حدود ۸۵ میلیون شهروند فعال داره. باز هرجور خودتون صلاح می‌دونید.
ما در کار بزرگان و خوشنامان دخالتی نمی‌کنیم. اصلا به ما چه! ما فقط تو فضا چرخ می‌زنیم و بس.
بعد از اینکه رئیس‌جمهور جدید آمریکا بالاخره یاد گرفت که چطوری باید از پله‌های هواپیما بالا بره که نیفته، مریخ‌نورد استقامت هم یه‌هلیکوپتر به اسم نبوغ (آخ حواسم به اسم متداول فارسی‌ش نبود... شما چی می‌گید بهش.. آهان... بالگرد... آره بالگرد نبوغ) روی سطح مریخ رها کرد که تنها بمونه و در تنهایی و دمای حدود منفی صد درجه سانتی‌گراد به کارهای زشتی که تا الان کرده فکر کنه‌.
ممکنه بگید که این بالگرد تا حالا اصلا کاری نکرده که بخواد به چیزی فکر کنه که باید بگم این چیزا به من ربطی نداره. انقدر الکی نشر اکاذیب نکنید و اجازه بدید من اخبار دست‌اول و حرفه‌ایم‌رو براتون مخابره کنم.
اگه نبوغ هم مثل استقامت بتونه در شرایط مریخ دوام بیاره، پژوهشگران ناسا مجددا باید منتظر یک هفت دقیقه وحشت دیگه باشن که شامل پرواز این بالگرد روی سطح مریخ، مخابره‌ عکس و فیلم از مجالس خصوصی و نیمه‌خصوصی اهالی مریخ و در نهایت فرود موفقیت‌آمیزش به منظور شارژ مجدد با استفاده از پنل‌های خورشیدی نصب شده روی مریخ‌نورد استقامت باشن.
خلاصه که توی این دنیا، حتی استقامت هم نبوغش‌رو رها می‌کنه و می‌ره، چه برسه به ما تحفه‌های دو پا که نه استقامت خاصی داریم و نه نبوغ خاصی! راست می‌گفت اون آقای باهوش که حتی از ترک دیوار هم پول درمیاره و بعد می‌گه: این دنیا دیگه به‌درد نمی‌خوره!
یه گوشه دیگه‌ دنیای زمینی شما هم یه به ظاهر رئیس‌جمهور اومده و مومیایی همه‌ پادشاه‌ها و فراعنه‌ قدیم‌ رو از زیر خاک کشیده بیرون و شروع کرده ازشون سان دیدن.
یعنی شما الان بری مصر، می‌تونی رامسس اول تا هزار و پنجم رو به ترتیب قد و وزن و سال فرعونی ببینی و کیف کنی.البته دلیل این کار، انتقال این مومیایی‌ها از جای قبلی‌شون به موزه‌ جدید تمدن مصر گفته شده و در این رژه که به «رژه‌ طلایی» معروف شده، ۲۲ تا مومیایی شامل ۱۸ شاه و ۴ ملکه رو در سراسر خیابان‌های قاهره چرخوندن و بعد بردنشون که در محل جدیدشون به آرامش برسن؛ ولی بیچاره این فرعون‌های مصر که حتی بعد از مرگ هم آسایش ندارن. پادشاه فقط پادشاه‌های قدیم ایران. ته تهش بهشون می‌گیم فلانی آسوده بخواب یا روحت شاد یا اگه مربوط به سلسله‌ قاجار باشن که با چندتا حرف ریز و درشت از خجالت‌شون درمیایم.
چیه این بیچاره‌ها بعد از مرگ هم اینطوری آواره و سرگردون خیابونا و بیابونا شدن. طفلکیا. البته باید اون‌موقعی که کشورشون جز خاورمیانه شد، فکر اینجاهاشم می‌کردن. چون در این تکه‌ جغرافیایی نه زنده‌ها آرامش دارن و نه مرده‌ها و همینه که هست، هرکسی هم خوشش نمیاد یا دنبال یه مدل زندگی دیگه‌س می‌تونه جمع کنه و بره دنبال اون‌جور زندگی‌ها که توش آرامش هست.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار