| کد مطلب: ۱۰۱۱۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد

دیدار تدارکاتی با ژاپن در هاله‌ای از ابهام

آرمان‌ملی: تیم‌ملی فوتسال سال شلوغی را در پیش‌رو دارد و این در حالی است که برگزاری مسابقه تدارکاتی با تیم‌ملی ژاپن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و البته واکنش سرمربی تیم‌ملی را به‌دنبال داشته است.
قول عزیزی‌خادم
حسین شمس سرمربی سابق تیم‌ملی فوتسال در حاشیه دیدار تیم‌های پاس تهران و گهرزمین سیرجان در چارچوب مسابقات هفته ششم لیگ دسته اول درباره آخرین وضعیت تیم‌ملی برای حضور در مسابقات جام‌جهانی بیان داشت: با توجه به اینکه تیم‌ملی باید شهریورماه در جام‌جهانی حاضر شود باید همه امکانات در اختیار تیم‌ملی قرار بگیرد. حتی برنامه‌ریزی‌هایی که برای رقابت‌های لیگ می‌شود باید نتیجه آن به تیم‌ملی کمک کند. شمس ادامه داد: عزیزی‌خادم قبل از انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال قول‌ داد تا به فوتسال رسیدگی بیشتری کند. به‌هرحال پرهیزگار (رئیس کمیته فوتسال) به‌همراه ناظم‌الشریعه (سرمربی تیم‌ملی فوتسال) با هماهنگی کامل تدارک خوبی برای مسابقات جام‌جهانی انجام داده‌اند تا بتوانیم در این رقابت‌ها نتیجه خوبی کسب کنیم.
ماجرای بازی با ژاپن
سایت فدراسیون فوتبال خبر از قطعی‌شدن بازی تیم‌ملی فوتسال ایران با ژاپن در مردادماه را داد و جزئیات آن را منتشر کرد. به فاصله یک روز از انتشار خبر، فدراسیون فوتبال اقدام به حذف آن از سایت کرد و توضیحی برای این اتفاق داده نشد. این در حالی است که سایت فدراسیون فوتبال ژاپن هم دو بازی برای تیم‌ملی فوتسال این کشور در تاریخ ۲۸ و ۳۱ مرداد پیش‌بینی کرده اما نام هیچ کشوری برای این بازی ثبت نشده است. گفته می‌شود ژاپنی‌ها حتی با شروط ایران از جمله تقبل هزینه‌های سفر به ژاپن موافقت کرده‌اند، اما به‌نظر می‌رسد به‌دلایلی، تمایلی به برگزاری مسابقه ندارند. از سوی دیگر «استیوهریس» خبرنگار فوتسال در ژاپن اعتقاد دارد عدم قطعی‌شدن برگزاری بازی‌های تدارکاتی ژاپن (از جمله بازی با ایران) به سرنوشت المپیک توکیو بستگی دارد. المپیک توکیو بعداز یکسال وقفه قرار است اوایل مردادماه امسال به میزبانی ژاپن برگزار شود اما هنوز هم گمانه‌زنی‌هایی از احتمال لغو این بازی‌ها وجود دارد. هریس با مرتبط‌کردن بحث المپیک و بازی تدارکاتی فوتسال بین ایران و ژاپن گفت: «من از حذف خبر بازی ایران و ژاپن در سایت فدراسیون ایران خیلی شگفت‌زده نشدم». وی افزود: «فکر می‌کنم موضوع خیلی حساس است زیرا دولت ژاپن نمی‌خواهد المپیک را لغو کند اما در نهایت باید این اتفاق رخ بدهد». خبرنگار فوتسال ژاپن تصریح کرد: «در صورتی‌که بازی‌های المپیک لغو شود، برای فدراسیون فوتبال ژاپن ناخوشایند خواهد بود که از یک تیم خارجی برای انجام مسابقه دعوت کند».
صحبت‌های سرمربی
محمد ناظم‌الشریعه در خصوص اینکه آیا بازی با ژاپن قطعی است، اظهارداشت: امسال جام‌جهانی است که در شهریورماه در لیتوانی انجام می‌شود. سال 99 برای فوتسال و ورزش ما سال خوبی نبود. دائما مسابقاتی مانند جام‌ملت‌های آسیا به تعویق افتاد و اتفاقات خوشایندی نداشت. بعد از مشخص‌شدن وضعیت فدراسیون جلسه‌ای با عزیزی‌خادم و دبیر کل و کمیته فوتسال و سازمان لیگ جلسه داشتیم. برنامه‌ریزی کرده و برنامه مدونی را تا زمان اعزام به مسابقات لیتوانی ارائه کردیم. خیلی مهم است که لیگ تمام شود. باتوجه به توافقات انجام شده حدود 20 اردیبهشت لیگ تمام و اردوی ما شروع می‌شود. وی افزود: بیست‌وهشتم به اردویی در تایلند می‌رویم. چند کشور آسیایی و اروپایی دیگر هم مثل هلند و فنلاند هستند. بعداز آن برنامه آماده‌سازی را به‌صورت کامل شروع می‌کنیم. قبل از اردوی تایلند کار خاصی نمی‌توانیم انجام بدهیم. با ژاپن توافقات اولیه انجام شده اما اگر مشکلاتی به‌وجود آمده واقعیت این است که ما حرفه‌ای عمل نکردیم. هر اتفاقی افتاده تا وقتی مکتوب نشده نباید رسانه‌ای می‌کردیم. ظاهرا طرف مقابل با شرایطی که دارد پیگیری می‌کند که نباید اینطور می‌شد و به‌نظر من هم درست است. صحبت‌هایی انجام شده و ان‌شاءا... بیست‌وششم مرداد به آنجا می‌رویم اگر مکتوب شود. سرمربی تیم فوتسال ایران افزود: به‌غیر از آن تورنمنت آنگولا را داریم که تورنمنت خیلی خوبی است و اواخر تیرماه خواهد بود. صحبت‌های ضمنی شده اما دعوتنامه نیامده است. برزیل و پرتغال هم هستند. اینها اگر انجام شود خیلی به وضعیت تیم‌ملی ما کمک می‌کند. وی در مورد اینکه آیا این تورنمنت‌ها قطعی برگزار می‌‌شوند یا ممکن است به‌خاطر مسائلی مانند کرونا لغو شوند، گفت: واقعیت این است که شرایط کرونا وجود دارد. الان تمام اروپا مسابقات‌شان را انجام می‌دهند. باید با رعایت پروتکل‌ها ما هم باید به این سمت برویم. با شرایط کرونا هم باید مسابقه بدهیم. نباید برایمان مهم باشد که شرایط کرونا چگونه است به شرط اینکه پروتکل‌ها را رعایت کنیم. به‌نظرم باید مسابقات انجام شوند. اگر این اتفاق نیفتد هیچ تضمینی برای شرکت مناسب در جام‌جهانی وجود ندارد. وی در مورد انجام بازی دوستانه با برزیل تصریح کرد: ارتباطات برقرار است. خودمان هم دوست داریم ارتباط برقرار باشد اما برزیل شرایط خاص خودش را دارد. همین سه چهار روز پیش هم صحبت کردیم که قبل از جام‌جهانی به آنجا برویم و بازی کنیم. من خیلی به شرایط آنجا موافق نبودم. در حال پیگیری هستیم. نکته این است که با توجه به محدودیت زمانی، ما امسال جام‌ملت‌های آسیا را هم داریم. بلافاصله بعداز اتمام جام‌جهانی ما انتخابی 2022 را داریم و مرحله نهایی آن هم اسفند 1400 برگزار می‌شود. سال پرفشاری در پیش داریم. آن زمان‌ها هم می‌توانیم برای برزیل برنامه‌ریزی کنیم. در حال انجام مکاتبات هستیم ولی باید این اتفاق عملی شود تا مشکلات تورنمنت‌های قبلی به‌وجود نیاید.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار