| کد مطلب: ۱۰۱۱۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد

خبــر

خرما گران نمی‌شود
فـارس: رئــیس سازمــان حمــایت مصــرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به وضعیت تامین کالاهای اساسی در ماه رمضان گفت: خرما در ماه رمضان گران نمی‌شود. عباس تابش با اشاره به طرح ویژه نظارتی سازمان حمایت با همکاری دستگاه‌های مربوطه برای ماه مبارک رمضان گفت: «با توجه به اقدامات انجام شده برای تامین کالاهای مورد نیاز ماه مبارک رمضان، مشکلی وجود ندارد و با تدارکات انجام شده همه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تامین و در شبکه توزیع قرار گرفته است، خرما نیز از جمله کالاهای پرمصرف در ماه رمضان است که در این ماه قیمت آن افزایش نخواهد یافت. رئیس سازمــان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درباره تامین روغن خوراکی مورد نیاز خانوارها برای ماه رمضان افزود: «برای تامین روغن مورد نیاز مردم امسال متفاوت از سال‌های قبل به تفکیک واحدهای تولیدی پرداخته‌ایم و نوع تولید مشخص شده و به اندازه نیاز واحد روغن خام تحویل داده می‌شود.»

سیمان سفید گران شد
فارس: با توافق تولیدکنندگان سیمان سفید، قیمت این محصول 35 درصد افزایش یافت. بر اساس مصوبه کارگروه مدیران عامل شرکت‌های سیمان سفید کشور، در پی افزایش قیمت تمام شده تولید سیمان سفید اعم از مواد اولیه، قطعات یدکی و هزینه حمل و نقل بهای فروش سیمان سفید از ابتدای سال جاری افزایش یافت و قیمت هر تن سیمان سفید فله 567 هزار تومان تعیین شد. در عین حال، هزینه مالیات بر ارزش افزوده و بسته‌بندی به قیمت سیمان سفید پاکتی اضافه خواهد شد. علی محمد بُد، عضو انجمن سیمان با بیان اینکه قیمت‌گذاری سیمان سفید تقریبا آزاد بوده است، افزود: «سیمان سفید کالایی لوکس محسوب می‌شود که دارای مصارف خاص است و افزایش قیمت آن تاثیری بر هزینه ساخت و ساز ندارد.» او با اشاره به توافق تولیدکنندگان سیمان سفید برای افزایش قیمت این محصول، تصریح کرد: «از این محصول برای نمای ساختمان، تولید موزائیک سفید و یا تولید کالاهای خاص استفاده می شود.»

تشکیل ۲۰۰۰ پرونده تخلف
ایسنا: براساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، طی روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۲۰۰۰ پرونده تخلف صنفی تشکیل شده است. از مجموع بازرسی‌ها در بخش کالا و خدمات، بیشترین بازرسی بر کالاهای اساسی از جمله گوشت، مرغ، روغن و شکر متمرکز بوده است.. همچنین از مجموعه بازرسی‌های انجام شده از ابتدای امسال و در جریان طرح نظارتی ویژه نوروز، ۳۵۶۶ واحد متخلف توسط بازرسان در سراسر کشور شناسایی شدند که از این تعداد ۳۲ پرونده مربوط به کالاهای قاچاق مکشوفه است. در این میان از مجموع پرونده‌های تشکیل شده طی این مدت ۱۸۹۳ پرونده به تعزیرات حکومتی استان‌ها ارسال و ۱۶۶۳ پرونده نیز در حال آماده‌سازی برای ارسال به تعزیرات حکومتی است. طبق اعلام سازمان حمایت طرح تشدید نظارت بر بازار شب عید که با هدف حفظ تعادل در عرضه و تقاضای کالا و خدمات و تنظیم بازار از نیمه بهمن ماه آغاز شده بود، تا تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ ادامه دارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار