| کد مطلب: ۱۰۱۱۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد

اخبار کـــوتاه

مردم باید نماینده
در انتخابات داشته باشند
وزیــر کشــور گفـت: انتخابات خرداد ماه از نظر سیاسی مهم‌ترین حادثه سال ۱۴۰۰ است و در واقع به معنای انتقال قدرت در حوزه اجرائی است که طبق این انتقال، رئیس جمهوری جدید با اندیشه، فکر توان و ان شاءا... با انرژی بالاتری خواهد آمد. عبدالرضا رحمانی فضلی به دو بعد مهم انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: یک بعد انتخابات، سلامت، قانون و امنیت است و بعد دیگر مشارکت است که در این خصوص مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری کشور به صورت مداوم بر لزوم مشارکت حداکثری مردم تاکید دارند؛ ما وظیفه خود می دانیم که مقتضیات و شرایط این حضور پرشور مردمی را در وزارت کشور و دیگر نهادها فراهم کنیم. وی با تشریح این امر که لازم است بستر مناسب رقابت انتخاباتی فراهم شود، گفت: مردمی که پای صندوق رای می آیند باید نماینده سلیقه و فکرشان را در میان نامزدها داشته باشند.

تعیین نحوه انعکاس
اخبار مقامات رسمی
یک عضــو کمیـسیون اصل نود مجلس به رئیس سازمان صداوسیما نامه نوشت. در نامه سید مصطفی میرسلیم خطاب به علی عسگری آمده است: حساسیت انتخابات ریاست جمهوری آینده و اهمیت مشارکت هرچه بیشتر مردم ایجاب می‌کند که صدا و سیما وظائف خود را در نهایت دقت و با مراعات عدم جانبداری عملی از نامزدهای احتمالی و قطعی، ایفا نماید. در بند سوم سیاست‌های کلی انتخابات، ابلاغی در تاریخ ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۵، به صراحت آمده است: برخی از نامزدهای احتمالی در حال حاضر دارای سمت رسمی در حکومت اند و امکانات بسیار مهمی برای اجرای تکالیفشان در اختیار دارند و می توانند از آن امکانات استفادۀ دو منظوره بکنند. چون این امکان در اختیار همۀ نامزدها نیست، ضرورت دارد صدا و سیما با مذاکره با این نوع داوطلبان حدود و نحوۀ انعکاس اخبار ظاهرا عادی فعالیتهای آنان را در این ایام نزدیک به انتخابات مشخص کند به طوری که موجب تبعیض نشود.

انتخاب رئیس جمهور
رجایی گونه
دبیــرکل حــزب مــوتلفه اسلامی اظهار داشت: در راستای گام دوم انقلاب همه باید هر آنچه م‌ توانند برای جهش تولید، پشتیبانی از آن و رفع موانع انجام دهند و بهترین اقدام، انتخاب رئیس جمهوری است که در خط ولایت و رجایی گونه با تمام وجود و به کارگیری همه نیروهای دلسوز، این شعار را تحقق بخشد. اسد‌ا... بادامچیان با اشاره به نقش دو قوه دیگر در تحقق شعار سال، گفت: رئیس قوه قضائیه در سال گذشته اقدامات عملی در افزایش تولید و رفع موانع داشت و امسال هم ان شاء‌ا...آن را افزایش خواهد داد. وی افزود: مجلس نیز باید در این زمینه یک کارگروه ویژه تشکیل دهد که دارای دانش و تجربه و موقعیت مردمی لازم برای این مهم اقتصادی باشند و با لغو قوانین دست و پاگیر، قوانینی را وضع کنند که در مسیر تحقق این شعار سازنده است.

رایزنی ایران و دولت یمن
در ادامه رایزنی‌های ایران در خصوص حل و فصل بحران یمن، علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی با «محمد عبدالسلام» مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن، امروز به صورت تلفنی گفت و گو کرد. در این گفت و گو، طرفین آخرین تحولات مربوط به روند صلح در یمن را مورد بررسی قرار دادند. خاجی ضمن اظهار خرسندی از روند پیشرفت مذاکرات صلح یمن که با محوریت‌ «گریفیتس»(نماینده سازمان ملل در امور یمن) انجام می‌شود، ابراز امیدواری کرد: سرانجام مقاومت قهرمانانه مردم یمن، رفع محاصره ظالمانه و دستیابی به توافق صلح عادلانه و پایدار باشد. همچنین آخرین تلاش های دیپلماتیک کشورمان به منظور حل مشکل نفتکش صافر، دیگر موضوع مطرح شده در این گفت‌وگوی تلفنی بود.

پایان ماموریت بعیدی نژاد
سفیــر ایران در انگلیس با انتشار توئیتی اعلام کرد که ماموریتش به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس پایان یافته است. حمید بعیدی‌نژاد در توئــیتی نــوشت: با پایان ماموریتم به عنوان سفیر کشور عزیزم در انگلیس می‌خواهم قدردانی صمیمانه خود به بخش‌های اقتصادی، رسانه‌ای و دیپلماتیک را برای همکاری‌شان ابراز کنم. برای همه‌شان موفیقت و سلامتی در زندگی شخصی و حرفه‌ای آرزومندم.

ایران و آمریکا در نشست وین؟
نمــاینــده روسیــه در سـازمان‌های بین‌المللی در وین درباره مذاکرات امروز وین که راجع به توافق هسته‌ای انجام خواهد شد، گفت که روسیه آماده است اگر از آن درخواست شود، مذاکرات غیر مستقیم میان ایران و آمریکا را درباره توافق هسته‌ای تسهیل کند. میخائیل اولیانوف گفت: این نفی کننده امکان و ضرورت تماس‌ها به شکل‌های دیگر و بدون به زحمت انداختن نمایندگان اتحادیه اروپا نیست. ما مذاکرات را جایی که لازم باشد، بر اساس چگونگی تحولات تسهیل خواهیم کرد. نماینده روسیه در وین همچنین بیان کرد: هیچ تماس مستقیمی میان نمایندگان ایران و آمریکا نخواهد بود. ایرانی ها که از تحریم‌ها رنج برده‌اند، آماده ارتباط مستقیم نیستند، دست کم نه در این مرحله. او تصریح کرد که روسیه به عنوان عضوی از برجام، خواهان احیای کامل توافق بوده و آماده است تمام اقدامات لازم را که رسیدن به توافق هایی واقعی را تسهیل می‌کند، انجام دهد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار