| کد مطلب: ۱۰۱۱۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد

كريمي قدوسي و بازهم دروغ!

آرمان ملی- مطهره شفیعی: باز هم ادعای کریمی‌قدوسی تکذیب شد. این موضوع چندان عجیب نیست؛ چرا که تکراری است و بارها این نماینده دلواپس ادعاهایی را در عرصه بین‌الملل مطرح کرده که تکذیب شده است. دیروز سیدکمال خرازی مردم آرام عرصه دیپلماسی به انتقاد از ادعاهای دلواپس مشهدی پرداخت و آن را تکذیب کرد.
خرازی تکذیب کرد
دیروز رئیس شورای راهبردی روابط خارجی نسبت به ادعای کریمی‌قدوسی مبنی بر اظهارات مداخله‌جویانه سفیر انگلیس در سازمان ملل در زمان خداحافظی سالیانه خاطرنشان کرد: این مطلب ساختگی است. مسلما اگر چنین بود، پاسخ قاطع و دندان‌شکنی به او داده می‌شد. سید‌کمال خرازی در واکنش به نقل‌قول اخیر کریمی‌قدوسی، نماینده مجلس یازدهم از کسانی که مدعی شده‌‌اند سفیر انگلیس در سازمان ملل هنگام خداحافظی سخنانی مداخله‌جویانه درباره اصول نظام جمهوری اسلامی به عنوان ریشه مشکلات غرب با ایران به اینجانب ابراز داشته است، گفت: اساسا چنین گفت‌وگویی وجود نداشته و این داستان ساختگی است. خرازی ادامه داد: شکی نیست که آنها با نظام جمهوری اسلامی و بالاتر از همه با استقلال و اقتدار ایران مشکل دارند، ولی اگر چنین گفت‌وگویی اتفاق افتاده بود، مسلما پاسخ قاطع و دندان‌شکنی به او داده می‌شد.
دلواپسی‌های آقای تندرو
کریمی‌قدوسی بارها درباره انگلستان و سفیر این کشور اظهاراتی داشته است؛ به عنوان نمونه چندی قبل با اشاره به اظهارات چند سال پیش سفیر انگلیس در سازمان ملل خطاب به سیدکمال خرازی، که آن موقع نماینده ایران در سازمان ملل بود، عنوان کرد: ایران تا 5 موضوع را حل نکند، غرب گریبانش را رها نمی‎کند؛ یک مورد این است که در نظام بین‌الملل و تبادلات جهانی برای جایگاه ولایت‌فقیه تعریفی ارائه نشده؛ یعنی بر این اساس ایران باید اصل ولایت‌فقیه را از قانون اساسی خود حذف کند. کریمی‌قدوسی به دومین خواسته غرب از ایران اشاره کرد و گفت: در معادلات جهانی، هر کشوری یک سیستم دفاعی به نام ارتش می‌تواند داشته باشد و با این وجود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعریفی در قوانین بین‌المللی ندارد. مورد سوم نیز این است که انتخابات در جمهوری اسلامی آزاد نیست، از این‌ رو طبق قوانین بین‌الملل، تعریفی برای نظارت استصوابی و شورای نگهبان نشده است و اختیارات شورای نگهبان از قانون اساسی باید حذف شود. نماینده مشهد در مجلس با اشاره به چهارمین خواسته غرب‌ که حقوق بشر باید رعایت شود و بالاخص زن در ایران باید آزاد و حجاب نباید الزامی باشد؛ عنوان کرد: خط قرمز تمام غرب اسرائیل است و امنیت آن توسط ایران باید حفظ شود؛ از مخالف با او دست بردارد و هیچ کمکی‌ نیز به جریان فلسطینی‌ها نکند. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه این مطلب تصریح کرد: برجام 2،3،4 به دنبال تحقق شرایطی است که غرب تعیین کرده است. کریمی‌قدوسی در سال 98 با اشاره به حضور سفیر انگلستان در ناآرامی‌ها مقابل دانشگاه امیر‌کبیر، ادامه داد: سفیر دولت خبیث انگلستان در ایران در تاریخ 17 شهریور‌ماه در جمع سفرای کشورهای اروپایی در مکانی در شمال تهران با محوریت سفارت انگلیس، که به صورت مستمر برگزار می‌شد، گفته است در حال حاضر نه مسائل هسته‌ای، نه فردو، نه نطنز و نه کاهش تعهدات ایران در برجام برای ما مهم نیست، بلکه مهم این است که انقلابیون رادیکال بار دیگر به قدرت بازنگردند و این مهم‌ترین دغدغه ماست. وی با بیان اینکه یکی از سیئات دولت یازدهم و دوازدهم این بود که به خاطر علاقه خاص رئیس‌جمهور سطح روابط با دولت انگلیس که به علت حضور در فتنه‌ها، دشمنی‌ها و تحریم‌ها به صفر رسیده بود، ارتقا یابد، گفت: باید ورق بازگردد و طی روزهای آینده به علت حضور آشکار فرزند روباه سفیر دولت انگلیس در آشوب‌ها، این فرد از ایران اخراج شود.
سلطان دریافت تکذیبیه
کریمی‌قدوسی رکورد تکذیب را در میان نمایندگان از آن خود کرده و بارها ادعاهای وی کذب خوانده شده است. مانند تکذیب ادعایی درباره دستگیری جاسوس در تیم مذاکره‌کننده از سوی وزارت امور خارجه، تکذیب ادعایی مبنی بر «اعلام برائت انصاری از فتنه» از سوی محمدرضا خباز، تکذیب ادعایی مبنی بر «سخنان هاشمی‌رفسنجانی علیه دولت» از سوی قدرت‌ا... علیخانی و تکذیب تقلید صدای حسین فریدون و فریب معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور از سوی روابط‌عمومی معاونت زنان و خانواده، جعلی‌بودن طرح سه‌فوریتی توقف مذاکرات هسته‌ای از سوی نمایندگان مجلس، تکذیب ادعای رای دیوان محاسبات در انفصال از خدمت وزیر اقتصاد و سخنگوی دولت از سوی دادستان دیوان محاسبات، تکذیب ادعای توافقات هفت‌گانه ایران و آمریکا از سوی وزارت خارجه در اسفند ۹۵ که در آن وزارت خارجه ادعای او را بی‌اساس، مضحک و نمونه دیگری از افتراهای کذب همیشگی شخص ایشان خواند، تکذیب‌ نامه‌نگاری جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، با وزیر امور خارجه آمریکا از سوی روابط‌عمومی وزارت خارجه در اسفند ۹۵ که جواد ظریف در پاسخ به این اظهارات گفت: «صددرصد دروغ است؛ نه نامه، نه پیام، نه تلفن، نه ایمیل، نه پیامک، نه پیغام و نه پسغام؛ فقط خیالبافی.» تکذیب ادعای دروغ کریمی‌قدوسی درباره ادای احترام کاوه مدنی به ملکه انگلیس هنگام گرفتن دکترا و اینکه باید برای گرفتن دکترا در انگلیس به ملکه ادای احترام می‌کرد؛ درحالی‌که مدنی از آمریکا دکترا گرفته است، تکذیب ادعای دروغ کریمی‌قدوسی درباره شرکت نفت در دوره زنگنه که با حضور زنگنه در مجلس به ادعاهای او پاسخ داده شد، تکذیب نقل‌قولی از ظریف در توئیتر و دوازدهمین مورد هم همین ماجرای ارتباط با MI6 است که از سوی روابط‌عمومی سپاه پاسخ داده شد و... .

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار