| کد مطلب: ۱۰۱۱۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد

جام باشگاه‌ها راه جدیدی برای فوتبال زنان باز کرد!

مریم جهان‌نجاتی سرمربی تیم فوتبال زنان سیرجان گفت: جام باشگاه‌های آسیا راه جدیدی برای فوتبال زنان باز کرده تا شاید بتوانیم چهره دیگری از فوتبال ایران به آسیا نشان بدهیم.
حضور در مسابقات
تیم شهرداری سیرجان که جام قهرمانی سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان را از آن خود کرد، به عنوان نماینده ایران به اولین دوره جام باشگاه‌های آسیا اعزام می‌شود. این مسابقات در دو گروه شرق و غرب با حضور 8 تیم برگزار خواهد شد و نماینده ایران در گروه غرب آسیا با نماینده‌های اردن، ازبکستان و هند رقابت می‌کند. تیم‌های ژاپن، استرالیا، کره‌جنوبی و چین هم در گروه شرق آسیا قرار دارند. مریم جهان‌نجاتی سرمربی تیم سیرجان اظهارکرد: رقابت‌ها طبق برنامه AFC از ۲۶ آبان ۱۴۰۰ آغاز می‌شود. حضور در جام‌باشگاه‌ها ثمره لیگ خوب و فعالی است که در چند سال اخیر داشته‌ایم و در پی زحمات خانم گلاره ناظمی شکل گرفته است.
تقویت تیم ایران
او در مورد آغاز تمرینات تیم سیرجان برای حضور در این رقابت‌ها بیان کرد: قرار است چند جلسه فنی با خانم ناظمی و مسئولان فدراسیون داشته باشیم تا برنامه‌ریزی خود را در جهت برنامه فدراسیون و سازمان لیگ انجام ‌دهیم. بعداز آن تلاش می‌کنیم تا هرچه سریعتر آماده مسابقات شویم، چون باید برای دو جبهه دفاع از قهرمانی در لیگ و حضو در جام باشگاه‌ها آماده شویم.
رقبا؟!
سرمربی تیم سیرجان در مورد شناخت خود از رقبای ایران در این رویداد تصریح کرد: همراه با تیم‌ملی ایران در سال ۹۶ مقابل تیم‌ملی ازبکستان و در سال ۹۷ روبه‌روی تیم‌ملی هند بازی کرده‌ام، یعنی این شانس را داشته‌ام که به‌عنوان یک مربی با تیم‌ملی هر دو کشور مسابقه بدهم و شناخت خوبی از سبک بازی آنها دارم. او در پاسخ به این سوال که با توجه به شناخت از حریفان آیا تیم شما شانس صعود به مرحله دوم را دارد؟ بیان کرد: برنامه‌ریزی خود را در جهت خلق این شگفتی انجام می‌دهیم و امیدوارم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که این اتفاق بیفتد.
وضعیت تیم‌ملی
جهان‌نجاتی به وضعیت تیم‌ملی و دو سال تعطیلی آن اشاره و افزود : تیمی که دو سال اردویی نداشته چگونه می‌تواند فاصله خود را با تیم‌هایی که دائم در حال تمرین هستند، جبران کند؟ متاسفانه یکی از دلایلی که هنوز نتوانسته‌ایم به جایگاه واقعی خود در آسیا برسیم، عدم برنامه‌ریزی مدون از سوی فدراسیون است. نیاز داریم که برنامه‌ریزی‌ مدونی انجام شود که در آن تعطیلی اردوها معنا نداشته باشد. امیدوارم مدیران جدید که نوید روزهای بهتری برای فوتبال زنان داده‌اند به این مسائل توجه و ضعف سال‌های گذشته را جبران کنند. از طرفی جام باشگاه‌های آسیا راه جدیدی برای فوتبال زنان باز کرده است تا شاید بتوانیم چهره دیگری از فوتبال ایران به آسیا نشان بدهیم.
جام باشگاه‌ها
او در مورد تاثیر حضور ایران در جام‌باشگاه‌های آسیا در انگیزه بازیکنان اظهارکرد: چندین‌بار مصاحبه خانم مرضیه جعفری بعداز قهرمانی تیم بم در لیگ را خوانده‌ام که گفته بود ما قهرمان شدیم اما قهرمانی در ایران غیراز گرفتن یک جام نیست. جام باشگاه‌ها این امید را می‌دهد که می‌توان به سطحی بالاتر راه پیدا کرد. جهان‌نجاتی در پایان گفت: از سازمان لیگ و گلاره ناظمی تشکر می‌کنم که لیگ را با وجود شیوع کرونا خیلی منظم و باکیفیت برگزار کردند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار