| کد مطلب: ۱۰۱۱۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

شکایت عنابستانی
از سرباز راهور
ایسنا: نماینده سبزوار در مجلس گفت: من از نیروی انتظامی و از آن سرباز به‌علت توهین شکایت کردم و پرونده در دادسرای نظامی در حال رسیدگی است. علی اصغر عنابستانی در پاسخ به این پرسش که نتیجه پرونده‌اش در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و در دادستانی چه شده است، افزود: علاقه‌ای به گفت‌وگو این خصوص ندارد. تا آنجا که من اطلاع دارم نیروی انتظامی حاضر نشده پاسخ مجلس را بدهد اما هیأت نظارت بر نمایندگان رئیس و نایب رئیس و سخنگو دارد؛ می‌توانید از آنها در مورد پرونده‌ام سوال کنید.

افزایش کرایه تاکسی
از اردیبهشت
ایسنا: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی تا سقف ۳۵ درصد خبر داد. محمد روشنی با بیان اینکه تا اول اردیبهشت هیچ راننده‌ای اجازه افزایش قیمت ندارد، گفت: به مانند سال گذشته نرخ‌ها بر اساس شرایط کرونایی و برای سه مسافر و چهار مسافر تعیین شده است. همچنین برای اولین بار سه برچسب در داخل تاکسی ها نصب خواهد شد که یک برچسب نرخ کرایه در شیشه جلو و دو برچسب نیز در صندلی‌های عقب تاکسی نصب می‌شود تا همه مسافران نرخ دقیق کرایه را مشاهده کنند.

لزوم دورکاری در تهران
آرمــان مــلی: معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران با اشاره به اینکه تهران در شرایط نارنجی قرار دارد تاکید کرد: باید دورکاری در تهران برابر مصوبه ستادملی مقابله با کرونا با شرایط شهرهای نارنجی اجرایی شود. غلامرضا عباس پاشا افزود: در شهرهای قرمز نیز خدمات ضروری حضور کارمندان به نصف کاهش پیدا می‌کند و در سایر اداراتی که خدمات غیرضروری ارائه می‌دهند، دو سوم کارمندان به صورت دورکار، وظایف خود را باید انجام دهند. اجرای مصوبات ستادملی کرونا لازم‌الاجراست و بر همین اساس اجرای شرایط شهرهای نارنجی به تمامی دستگاه های استان تهران ابلاغ شده و بر اجرای ان نیز نظارت خواهد شد.

تلاش برای تکمیل
بزرگراه شهید همدانی
آرمان ملی: مدیــرعامــل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، از آغاز عملیات روسازی مسیرهای دسترسی بزرگراه شهید همدانی به شهرک الهیه و خیابان کرمانشاه خبر داد. علی پیوسته افزود: مسیرهای دسترسی به شهرک الهیه و خیابان کرمانشاه به طول حدود یک کیلومتر شامل یک مسیر کندرو و 2 راستگرد شرق به شمال و شمال به غرب به انضمام بخشی از شمال خیابان کرمانشاه به طول 400 متر وارد مرحله اجرای عملیات روسازی شده و سایر اقدامات تکمیلی از قبیل نصب هندریل ها و پیاده روسازی طبق برنامه ادامه دارد.

جمع‌آوری ۱۰ هزار
معتاد متجاهر
آرمان ملی: مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از جمع‌آوری حدود ۱۰ هزار معتاد متجاهر در ایام نوروز خبر داد و گفت: از بهمن ماه سال ۱۳۹۹ تاکنون بیش از سه میلیون ماسک به مراکز کاهش آسیب، مراکز ماده ۱۶ و پاتوق‌ها توزیع شده است. فرید براتی سده بیان کرد: متاسفانه در یکی از مراکز یکی از استانها تعدادی از معتادان به کرونا مبتلا شدند، اما خوشبختانه این موضوع به طور کامل کنترل شده و هیچگونه فوتی گزارش نشده است.

دستگیری ۲۰ دلال مرغ
آرمان ملی: رئــیس پــلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری ۲۰ دلال مرغ خبر داد. سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی درباره جزئیات این خبر گفت:‌ در مجموع اقدامات و عملیات‌های انجام شده تاکنون ۲۰ دلال مرغ در عملیات‌های جداگانه شناسایی و دستگیر شده‌اند. برای این افراد پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند. بیش از ۵۳ تن مرغ نیز در این مدت کشف و در بازار توزیع شد که خوشبختانه با اقدامات انجام شده شاهد بازگشت آرامش به بازار هستیم.

سکوت رویداد «تهران ۱۴۰۰»
آرمان ملی: سخنگــوی شــورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه امر چشم‌گیری از رویداد تهران ۱۴۰۰ در سطح شهر دیده نشد و عملا اتفاق ویژه‌ای رخ نداده است. علی اعطا افزود: شورای شهر پیش‌تر در این خصوص مصوبه‌ای داشت اما ما متوجه نشدیم ماحصل آن چه بود. موضوع دیگر آنکه شورای پنجم با رویکردهای مشخصی بر سر کار آمد. عملا نمایش عینی رویکردهای شورا در مصوبات آن است. بخش قابل توجهی از مصوبات شورای پنجم عمل نشده به طوری‌که این مصوبات یا کنار گذاشته شده یا در وقت خود اجرا نشده یا به شکل دیگری دنبال شده است.

کاهش نرخ بیکاری در تهران
ایسنا: استاندار تهران با اشاره به اینکه کاهش نرخ بیکاری استان تهران در چهارمین فصل پیاپی روی می‌دهد، از کاهش ۱.۸ درصدی نرخ بیکاری استان تهران در زمستان سال ۱۳۹۹ خبر داد. انوشیروان محسنی بندپی افزود: میانگین ۱۲ ماهه نرخ بیکاری در استان تهران در سال ۱۳۹۹ به میزان ۷.۲۵ درصد می‌باشد که نسبه به میانگین سال ۱۳۹۸ حدود ۲.۵۵ درصد کاهش نشان می‌دهد. میانگین بیکاری استان در سال ۱۳۹۸ میزان ۹.۸ درصد بوده است. استان تهران در فصل زمستان بعد از استان مرکزی پایین ترین نرخ بیکاری را در بین استان‌های کشور دارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار