| کد مطلب: ۱۰۱۱۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد

تداوم حواشی یک کاندیدای نظامی!

آرمان ملی: سردار ید‌ا... جوانی‌، معاون سیاسی سپاه در‌خصوص چرایی کناره‌گیری سردار محمد از قرارگاه خاتم الانبیا گفت بود: «‌اتفاقا منفک کردن سعید محمد از مسئولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم به دلیل همین تخلف و رعایت نکردن مقررات از سوی ایشان بوده است.» پس از آن دفتر سعید محمد چنین نوشت:« سعید محمد هیچ‌گونه تخلفی در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی خود ننموده تا جایی که ایشان برای استعفای خود دلیلی همچون عدم‌شائبه حمایت و استفاده از موقعیت مسئولیت فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه را عنوان نموده است همه ما را به این مطلب رهنمون می‌سازد که آقای جوانی مسئولیت سخنگویی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ندارند و تحلیل شخصی خود را به‌عنوان یک شخصیت حقیقی عنوان نموده است». روز گذشته در پی واکنش‌های گسترده در مورد مصاحبه روز شنبه معاون سیاسی سپاه، سردار جوانی توضیحات کوتاهی را در این زمینه ارسال کرد. متن توضیحات سردار جوانی بدین شرح است: نظر به برداشت‌های نادرست و بعضاً سوءاستفاده برخی رسانه‌های داخلی و خارجی از پاسخ اینجانب به سوال فارس درباره فعالیت‌های انتخاباتی برادر پاسدار دکتر سعید محمد، فرمانده سابق قرارگاه سازندگی حضرت خاتم‌الانبیاء‌(ص) که در مسئولیت‌های گذشته، زحمات ارزشمندی کشیده‌اند به آگاهی می‌رساند؛ همچنان که از متن مصاحبه برمی‌آید، تخلف مورد اشاره، صرفا بروز رفتارهای سیاسی- انتخاباتی بوده که مغایر با مقررات جاری سپاه است. دفتر سعید محمد به اظهارات سردار جوانی واکنش نشان داده است. در این بیانیه آمده او مرتکب هیچ تخلفی در فعالیت‌های انتخاباتی خود نشده «تا جایی که ایشان برای استعفا خود دلیلی همچون عدم‌شائبه حمایت و استفاده از موقعیت مسئولیت فرماندهی قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه را عنوان نموده است.» در ادامه این بیانیه گفته شده «آقای جوانی مسئولیت سخنگویی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ندارند» و اظهارات او «تحلیل شخصی» بوده نه موضع سپاه.
سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه موضع رسمی سپاه در قبال این اختلافات داخلی را به رویداد 24 توضیح داد. متن مصاحبه با سخنگوی سپاه را در ادامه بخوانید:
جناب سردار رمضان شریف، در خصوص اظهار‌نظر اخیر سردار جوانی درباره تخلفات سعید محمد و مساله منفک شدن او از قرارگاه خاتم در ابتدا از شما می‌خواهم بفرمایید سمت رسمی آقای یدا... جوانی در سپاه پاسداران چیست؟
خبرگزاری فارس که مصاحبه با آقای جوانی را منتشر کرده، سمت ایشان را هم نوشته است.
یعنی ایشان معاون سیاسی سپاه است؟
بله آنجا هم نوشته شده است.
یعنی آقای جوانی معاون آقای سلامی است. منظورم این است که ایشان مسئول سیاسی دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه هستند یا معاون کل سپاه؟
آقای جوانی معاون سیاسی در حوزه نمایندگی است. عنوان دقیق ایشان معاونت سیاسی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه است. تعابیری که ما در سازمان داریم همین معاونت سیاسی است. تحلیل شما به عهده خودتان است.
این یعنی اظهارات ایشان موضع رسمی سپاه محسوب می‌شود؟
این یکی را بگذارید جواب ندهم!
سخنگوی سپاه جنابعالی هستید. آیا نباید موضع رسمی سپاه را بیان کنید؟
من مسئول صحبت‌های خودم هستم نه صحبت‌هایی که دیگران می‌کنند.
دفتر آقای محمد بیانیه داده‌اند که سخنگوی سپاه باید موضع گیری کند.
این حرف آقای محمد درست است. تا این لحظه موضع‌گیری خاصی نکردیم.
اینکه سمت آقای جوانی به عنوان معاون سیاسی سپاه را تایید کرده‌اید، به منزله تایید اظهارات اوست؟
اینکه ایشان سمت معاونت سیاسی دارد که کسی شک ندارد و تایید من را نمی‌خواهد. ایشان با همین عنوان هم مصاحبه کرده است.
پس موضع سپاه همان موضع یدا... جوانی است؟
حدود یک ماه قبل هم اعلام کردم که سپاه هیچ کاندیدایی را تایید یا تخریب نمی‌کند و وظیفه خود را مطابق قوانین جاری کشور انجام می‌دهد. از جمله این وظایف دعوت از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات، کمک به برقراری امنیت در انتخابات و هر چیزی است که قانون به سپاه در انتخابات اجازه داده است. این موضع مشترک فرماندهی کل سپاه، نمایندگی ولی‌فقیه و سازمان حفاظت اطلاعات سپاه که سه حوزه کاری سپاه هستند، است. مجموعه سپاه به دنبال مصداقی (در انتخابات) نیست و این یک حرف صریح شفاف قانونی، شرعی و دقیق است.
چرا با این وجود تا امروز موضع‌گیری مشابهی از سوی مقامات سپاه درخصوص دیگر کاندیدا‌های نظامی سپاه نظیر سردار رستم قاسمی یا سردار حسین دهقان صورت نگرفته است؟
نمی‌دانم صورت گرفته یا نه. بنده اطلاع ندارم. واقعیت این است که حرفی که من می‌زنم باید دقیق باشد. ما در این حوزه‌ها احساسی عمل نمی‌کنیم.

ادامه در صفحه 6

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار