| کد مطلب: ۱۰۱۱۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد

اخبار کـــوتاه

صدور مجوز
فروش زمین سفارت ایران
با موافقت وزیران عضو کمیسیون لوایح، وزارت امور خارجه مجاز شد نسبت به فروش زمین متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا اقدام کند. وزیران عضو کمیسیون لوایح در جلسه مورخ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹، به وزارت امور خارجه اجازه دادند نسبت به فروش زمین متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا، موسوم به زمین فارابی، به مساحت (۹۵۵) مترمربع، با رعایت قوانین و مقررات مربوط اقدام و وجوه حاصل از فروش آن را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

واکنش ایران به تحولات اردن
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تحولات اخیر اردن بر اهمیت صلح و ثبات در اردن تاکید کرد. سعید خطیب‌زاده هرگونه تنش و بی‌ثباتی داخلی در منطقه غرب آسیا را به نفع رژیم صهیونیستی دانست و اضافه کرد: همواره ردپایی از این رژیم در هر فتنه‌ای در کشورهای اسلامی دیده می‌شود. خطیب‌زاده با تاکید بر روابط حسنه کشورمان با اردن افزود: جمهوری اسلامی ایران با هرگونه بی‌ثباتی داخلی و دخالت خارجی مخالف است و اعتقاد دارد کلیه امور داخلی کشورها باید در چارچوب قانون پیگیری شود.

ثبت نام ۵۹۷ داوطلب
در تهران
رئیس ستاد انتخابات استان تهران ضمن تشریح آخرین وضعیت ثبت نام داوطلبین میان دوره‌ای مجلس از قطعی شدن ثبت نام ۵۹۷ داوطلب در طی هفت روز خبر داد. شکرا... حسن بیگی با اشاره به اینکه ۹ درصد داوطبین یعنی ۵۶ نفر خانم و ۹۱ درصد یعنی ۵۴۱ داوطلب آقایان هستند، افزود: به لحاظ تحصیلات ۲۸ داوطلب دارای مدرک لیسانس، فوق لیسانس ۴۱۴ داوطلب، دکتری ۱۱۵ داوطلب و ۴۰ داوطلب دارای تحصیلات حوزوی هستند. رئیس ستاد انتخابات استان تهران در مورد ترکیب سنی داوطلبان عنوان کرد: ۴۱ داوطلب در رده سنی ۳۰ تا ۳۵ سال؛ در رده سنی ۳۶ تا ۴۰ سال ۱۱۳ داوطلب؛ ۴۱ تا ۴۵ سال ۱۰۳ داوطلب، ۴۶ تا ۵۰ سال ۹۲ داوطلب، ۵۱ تا ۵۵ سال ۱۰۴ داوطلب، ۵۶ تا ۶۰ سال ۸۵ داوطلب؛ ۶۱ تا ۶۵ سال ۴۳ داوطلب، ۶۶ تا ۷۰ سال ۱۳ داوطلب، ۷۱ تا ۷۵ سال ۲ داوطلب و بالای ۷۵ سال یک داوطلب ثبت نام نهایی شدند.

انتقاد از کاسبی سیاسی
امام جمعه مشهد گفت: برخی برای فعالیت‌های سیاسی از حاشیه این شهر استفاده کرده و کاسبی سیاسی می‌کنند اما وضعیت باید به گونه‌ای باشد که این کاسبان نتوانند سوژه پیدا کنند. سید احمد علم الهدی روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه ویدئوکنفرانسی بلوار الزهرا (س) در حاشیه شهر مشهد افزود: طبق منویات رهبری، چیزی به عنوان حاشیه شهر نباید داشته باشیم و بر همین اساس ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد تشکیل و اقدامات زیادی در این مسیر انجام شد که امیدواریم امسال با ادامه این فعالیت‌ها چیزی تحت عنوان حاشیه شهر نداشته باشیم. وی اضافه کرد: شهرداری مشهد، کمیته امداد، سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه و سایر نهادهای مرتبط برای هماهنگی ساماندهی مناطق کم برخوردار و پیرامونی شهر مشهد، ستاد تشکیل دادند و حرکتی جهشی در این خصوص انجام گرفت به طوری که چهره حاشیه شهر مشهد بهبود یافته و با گذشته قابل مقایسه نیست.

تقدیر از سربازان گمنام
امام زمان(عج)
بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس در بیانیه‌ای به مناسبت گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) از مجاهدت‌های خاموش سربازان عرصه گمنامی وزارت اطلاعات قدردانی کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است:« سران دولت‌های استکباری و در رأس آنها آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی همواره سعی داشتند با فشارهای همه جانبه خارجی و نفوذ داخلی صدماتی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد نمایند که با لطف و عنایت خداوند حکیم و با مجاهدت‌های خاموش سربازان عرصه گمنامی و وزارت اطلاعات تمام ترفندها و نیرنگ‌های آنها یکی پس از دیگری خنثی و نقش بر آب گردیده است.»

مصلحی، کاندیدای
انتخابات ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات از حوزه انتخابیه تهران کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان شد. حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات دیروز در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرد. گفتنی است، 28 خرداد امسال در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس علاوه بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار