| کد مطلب: ۱۰۱۱۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد

تکلیف قهرمانی روزآخر مشخص خواهد شد

علیرضا مرزبان، مربی تیم فوتبال سپاهان توانسته در بازگشت به این تیم بازهم عملکرد خوبی از خودش در این مجموعه به‌جا بگذارد و در کنار محرم نویدکیا کادر خوبی تشکیل دادند که حاصلش صدرنشینی این تیم در لیگ‌برتر است.
عملکرد سپاهان در سال 99 در مجموع چطور بود؟
در مورد عملکرد سال 99 سپاهان می‌توانم از مقطعی که محرم نویدکیا هدایت این تیم را بر عهده گرفت توضیح دهم که نویدکیا از ابتدا فلسفه روشنی برای فوتبال موردنظر خودش داشت و برای آن برنامه‌ریزی کرد که یک فوتبال مالکانه و سرعتی بود که تماشاگرپسند باشد. متاسفانه ما شروع خوبی نداشتیم و در 5 بازی اول 2 شکست داشتیم و شرایط خوبی نبود ولی پس از آن به‌خاطر اعتماد و اعتقاد کاری که داشتیم شرایط را پیش بردیم و توانستیم تیم را در بخش های مختلف ارتقا دهیم.
چه شد که تصمیم گرفتید بــه ایـــران و سپاهان برگردید؟
هـــمــکـاری بــا مـــحرم نویدکیا کیفیــت خوبی را دارد. چرا که مـحرم از طرفی هم فرد باشخصیتی است و از طرف دیگر باهوش است. لذت خوبی در همکاری با این تیم وجود دارد چرا که علاوه بر محرم یک مجموعه خوبی داریم از افرادی که قبلا با آنها کار کردم و به‌جز محرم، محمود کریمی و رحمان احمدی هم هستند که قبلا به‌عنوان بازیکن در مجموعه سابقه همکاری با آنها را داشتم و در کنار آنها افرادی که با آنها تجربه همکاری نداشتم. از میگوئل تکسیرا گرفته تا علی ربانی و بهادرانی که تجربه جالبی در همکاری با آنها داریم.
آیا پذیرفتن همکاری با محرم نویدکیا با توجه به اینکه تجربه مربیگری نداشت برای شما یک تصمیم ریسکی نبود؟
کاری که ما مـــا محرم انجام دادیم طبقه‌بندی وظایف و مسئولیت‌ها بود که به‌خوبی انجام شد. من بر حسب شناختی که از محرم نویدکیا و شخصیت فوق‌العاده او داشتم این مسئولیت را در تیم قبول کردم و با توجه به این شناخت هیچ ریسکی در این انتخاب من نبود و اینکه دید فوتبالی و فلسفه کاری نویدکیا و استراتژی او را به‌خوبی می‌شناختم و مـــا می‌توانیم شرایط انسانی خوبی کنار هم داشته باشیم ما می‌توانیم به هم اعتماد کنیم. من با کمال میل این موضوع را پذیرفتم.
حـــالا بــا یک سپاهان مدعی قهرمانی طرفیم که صدرنشین لیگ است. آیا در سال 1400 قهرمانی این تیم را شاهد خواهیم بود؟
سپاهان در کنار پرسپولیس و استقلال و حتی می‌توانم بگویم تراکتور و فولاد یکی از مدعیان قهرمانی است که می‌تواند به آن دست پیدا کند. ما مسیر سختی در پیش داریم و خیلی خوب از این موضوع آگاهیم و باید برای آن آماده باشیم. من فکر می‌کنم تکلیف قهرمانی در لیگ امسال در روز آخر مشخص خواهد شد.
یکی از اتفاقات تلخ سال 99 برای شخص شما از دست‌دادن کرانچار بود که رابطه نزدیکی باهم داشتید.
از دست‌دادن کرانچار واقعا مساله دردناکی است. ما با این دوست عزیز خاطرات خوبی داشتیم دو دوره همکاری مشترک باهم داشتیم و حتی در تیم‌ملی مونته‌نگرو همکار بودیم. کرانچار یک آدم بزرگ و یک دوست خیلی خوب بود که مثل عضوی از خانواده برای من محسوب می‌شد. جای خالی او را کنارم احساس می‌کنم. او انسان فداکار و از خودگذشته‌ای بود و کسی بود که دوستی را می‌شناخت و رفیق بازی را به‌خوبی بلد بود. روحش شاد باشد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار