| کد مطلب: ۱۰۱۱۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد

توقف استقلال، پرسپولیس و تراکتور در آغاز سال

آرمان ملی: دیدارهای هفته نوزدهم روز گذشته با انجام 5 دیدار در حالی پیگیری شد که تیم های استقلال، پرسپولیس و تراکتور مقابل حریفان خود متوقف شدند.
توقف پرسپولیس
تیم‌های شهرخودرو و پرسپولیس روزگذشته در ورزشگاه امام‌رضا(ع) مشهد به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک‌بریک به پایان رسید تا با این نتیجه سپاهان فرصت مناسبی برای فاصله‌گرفتن و استقلال آماده نزدیک‌ترشدن به پرسپولیس باشد. بازی آرام آغاز شد و دقایق ابتدایی تیم‌ها به بررسی یکدیگر پرداختند. پرسپولیس خیلی زود مالکیتش بر توپ و میدان را تثبیت کرد و با حرکات عالیشاه و پاس‌هایی که حربه شناخته‌شده شاگردان گل محمدی است سعی در خلق موقعیت و رسیدن به گل را داشتند که ناکام ماندند. آن‌سوی میدان نیز شهرخودرویی‌ها تنها چندین‌بار با پاس برای قاسمی‌نژاد در مرکز زمین و پخش توپ او کوشیدند تا ضدحملاتی را شکل دهند اما با بی‌دقتی و عجله فراوان بازیکنان این تیم، حملات‌شان راه به‌جایی نبرد. در آخرین دقایق برخلاف جریان بازی این شاگردان رحمتی بودند که با پاس زمینی از سمت چپ محوطه پرسپولیس توپ را به چند قدمی دروازه فرستادند و قاسمی‌نژاد زودتر از لک توپ را قطع کرد تا شهرخودرو، پرسپولیس را بازنده به رختکن بفرستد. نیمه دوم را پرسپولیسی‌ها هجومی‌تر استارت زده و به‌دنبال جبران گل‌خورده پا به میدان گذاشتند. با این حال به‌نظر می‌رسید سرخ‌ها طمانینه خودشان را حفظ کرده و بی‌گدار به آب نمی‌زدند. البته شهرخودرو روی چند ضدحمله تا آستانه زدن گل دوم پیش رفت و نشان داد می‌تواند همچنان برای خط‌دفاعی پرسپولیس خطرناک باشد. در ادامه پرسپولیس بر شدت حملاتش افزود تا بالاخره سرلک در شصت‌ونهمین دقیقه در تور دروازه شهر خودرو آرام بگیرد. پس از این گل بازی جذاب‌تر دنبال شد و دو تیم بارها تا آستانه زدن گل برتری پیش رفتند اما با بدشانسی و بی‌دقتی این موقعیت‌ها حاصلی را در بر نداشت تا بازی با تساوی یک بر یک دو تیم خاتمه یابد.
اعتراض گل‌محمدی
یحیی گل‌محمدی پس از تساوی یک- یک تیمش مقابل پدیده خراسان در هفته نوزدهم لیگ‌برتر گفت: از استقبال گرم هواداران پرسپولیسی مشهد تشکر می‌کنم. ما را مورد لطف قرار دادند و شرمنده کردند. در مجموع بازی زیبایی بود و دو تیم بازی خوبی انجام دادند. نیمه اول بازی یکطرفه بود و فرصت‌های خوبی داشتیم تا به گل برسیم ولی متاسفانه از این موقعیت‌ها به‌خوبی استفاده نکردیم و روی غافلگیری گل خوردیم. برای خودم هم سوال بود که چرا روی اوت‌دستی گل خوردیم، هر چند اوت هم درست نبود که برای حریف گرفته شد. وی افزود: در نیمه دوم سعی کردیم نتیجه را جبران کنیم و موقعیت داشتیم که برنده باشیم،‌ اما امروز از آن روزهایی بود که هر چه می‌زدیم به در بسته می‌خورد. فکر می‌کنم دلیل آن هم چمن بلند ورزشگاه بود، واقعا عجیب است برای این بازی که اینقدر بازیکنان فنی در هر دو تیم بودند،‌ چمن ورزشگاه امام‌رضا(ع) مشهد اصلا کیفیت خوبی نداشت و بلند بود. متاسفم برای کسانی که این کار را کردند. در دو سالی که در این شهر بودم تا حالا چمن ورزشگاه را آنقدر بلند ندیدم. این موضوع از قبل طراحی شده بود و باید به‌خاطر ناظر بازی ابراز تاسف کنم که می‌داند باید به ورزشگاه بیاید و سر بزند، اما هیچ اقدامی انجام نشد. چمن اصلا برای بازی مناسب نبود و صددرصد از قبل طراحی شده بود.
پاسخ به انتقاد
وحید فاضلی مربی شهرخودرو پس از تساوی یک‌بریک شهرخودرو مقابل پرسپولیس اظهارداشت: درود می‌فرستم به شرف بازیکنان‌مان که جانانه جنگیدند و طبق برنامه جلو رفتند. مقابل تیم بزرگ و قابل احترام پرسپولیس استراتژی داشتیم این پرسپولیس به مراتب بهتر و هماهنگ‌تر از نیم‌فصل اول بازی می‌کند. ما هم خیلی با برنامه بازی کردیم گل اول را زدیم و می‌توانستیم توسط بایرامی به گل دوم هم برسیم که اگر توپ او گل می‌شد جریان بازی تغییر می‌کرد. پس از اینکه گل تساوی را خوردیم تیم ما و پرسپولیس می‌توانستیم به گل دوم هم برسیم. مربی تیم فوتبال شهرخودرو در مورد اینکه گل‌محمدی گفته است بلندی چمن ورزشگاه عمدی بوده است، عنوان کرد:‌ برای گل‌محمدی آرزوی موفقیت می‌کنم اما چنین مساله‌ای را تایید نمی‌کنم ما در جریان نبودیم، بلندی چمن برای ما هم بود. ما هم می‌خواستیم روی زمین بازی کنیم و گلی هم که زدیم روی زمین بود.
تساوی استقلال
در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر تیم‌های فوتبال استقلال و پیکان دیروز به مصاف یکدیگر رفتند. دقیقه ۲ توپ ارسالی فرشید اسماعیلی توسط علیرضا رضایی دور شد. دقیقه ۷ شوت قاسمی از کنار دروازه استقلال با اختلاف کمی به بیرون کرد. دقیقه ۱۷ پاس میلیچ در موقعیت آفساید به دیاباته رسید. دقیقه ۲۰ ارسلان مطهری موقعیت خوبی را از دست داد. دقیقه ۲۶ شوت محمد درویشی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت. دقیقه ۲۸ شوت داریوش شجاعیان را علیرضا رضایی دروازه بان پیکان دفع کرد. نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. دقیقه ۴۸ شوت قائدی با اختلاف کمی از کنار دروازه پیکان به بیرون رفت. دقیقه ۴۹ ضربه سر آرش قادری از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت. دقیقه ۵۶ ضربه سر فرشید اسماعیلی را دروازه بان پیکان مهار کرد. دقیقه ۶۱ ارسال مهدی قائدی برای استقلالی‌ها بی نتیجه بود. دقیقه ۶۸ ارسال مهدی قائدی با ضربه سر مدافعان پیکان دفع شد. دقیقه ۷۸ شوت دیاباته از کنار دروازه پیکان به بیرون رفت. دقیقه ۸۴ ارسال شجاعیان حاصلی نداشت. دقیقه ۸۶ ضربه فرشید اسماعیلی به بیرون رفت. ۵ دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم این دیدار در نظر گرفته شد. دقیقه ۹۴ ارسال رضاوند برای استقلال بی نتیجه بود. در نهایت بازی استقلال و پیکان با تساوی بدون گل به پایان رسید. هرویه میلیچ مدافع کروات استقلال که آخرین بار در بازی مقابل ذوب‌آهن و در روز بیست و هشتم آذر به میدان رفته بود، در این بازی دوباره در ترکیب استقلال قرار گرفت. شیخ دیاباته اواخر نیمه‌اول با بازیکنان پیکان درگیری پیدا کرد که این اتفاق در نهایت منجر به کارت گرفتن او و همچنین نادر محمدی از پیکان شد. فراز کمالوند در چندصحنه به کنار خط آمد و با بازیکنان استقلال صحبت کرد. در یکی از این صحنه‌ها متین کریم‌زاده به کمالوند گفت که به من توپ نمی‌رسد.
سایر دیدارها
در دیگر دیدارهای روزگذشته تیم‌های تراکتور و مس‌رفسنجان به تساوی بدون گل رضایت دادند. نفت در مسجدسلیمان با 2 گل مغلوب نساجی شد. ذوب‌آهن در اصفهان با یک گل صنعت‌نفت را از پیش‌رو برداشت.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار