| کد مطلب: ۱۰۱۱۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

علت مرگ گربه‌ ماهی‌ها
آرمــان ملـی: مدیرکل محیط‌زیست استان هرمزگان، اعلام کرد: دلیل مرگ صدها گربه‌ماهی در جاسک هنوز به صورت دقیق مشخص نیست، اما غرق شدن قایق صیادی حامل این گربه‌ماهی‌ها یا آلودگی نفتی ناشی از قاچاق سوخت می‌تواند از دلایل این اتفاق باشد. حبیب مسیحی تازیانی در عین حال گفت که دلیل مرگ این گربه ماهی‌ها مربوط به موضوعات زیست محیطی نیست.

افزایش حقوق بازنشستگان
مدیــرعامــل سازمان تأمین اجتماعی گفت: از فروردین سال جاری با احتساب یک همسر و دو فرزند، حقوق‌ بازنشستگان این سازمان به ۴ میلیون و ۲۰۰ تا چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. مصطفی سالاری افزود: واریزی‌ که بابت حقوق بازنشستگان در فروردین ۱۴۰۰ انجام خواهد شد، نسبت به اسفند ماه ۹۸، رشد ۱۳۰ درصدی را خواهد داشت که این رشد شامل دو مرحله متناسب‌سازی و افزایش سنواتی خواهد بود. احکام جدید بازنشستگان در سال جاری طی دو هفته آینده صادر و حقوق آنها بر اساس مرحله دوم متناسب‌سازی و افزایش ۳۹ درصد حداقل حقوق بازنشستگان پرداخت خواهد شد.

ساماندهی ۷۰۰ کودک کار
ایسنا: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران از ساماندهی حدود ۷۰۰ کودک کار و خیابان در سال گذشته خبر داد و گفت: بیش از ۷۰ درصد از کودکان کار و خیابان غیرایرانی هستند. مهدی خانکه افزود: در زمینه توانمندسازی، شناسایی خانواده و فرآیندهای مددکاری و ... فعالیت‌هایی انجام شد. تاکید ما در این طرح بیشتر بر روی کودکان زیر ۷ سال است.

معاینه فنی رایگان خودروها
آرمان ملی: مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از رایگان شدن هزینه مراجعه اول معاینه فنی تاکسی‌ها در پنج مــرکز معاینــه فنــی شــهــر تــهــران خبــر داد. حسیــن مقدم افزود: از ابتدای امسال هزینه مراجعه اول معاینه فنی تاکسی‌های شهرتهران در پنج مرکز معاینه فنی بیهقی، شقایق، دماوند، چمران، نیایش رایگان است. خودروهای تاکسی در صورت داشتن پروانه تاکسیرانی معتبر که از طریق سامانه سیما تاکسی سازمان تاکسیرانی قابل استعلام و کنترل است، می‌توانند سالانه در هر نوبت مراجعه به مراکز معاینه فنی اعلام شده از این طرح رایگان هزینه مراجعه اول استفاده نمایند.

۲۰۰۰ حادثه در ۱۸ روز
آرمان ملی: سخنگوی اورژانس کشور گفت: از شروع طرح نوروزی و از تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۹۹ تا امروز (۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۰) تعداد ۲ هزار و ۳۵ حادثه ویژه در سیستم ثبت شده است. مجتبی خالدی ادامه داد: تعداد ۲۸ نفر از هموطنان بر اثر مسمومیت جان باختند، ۳۸۴ نفر دیگر راهی مراکز درمانی شده و ۱۳۲ نفر در محل درمان شده‌اند. بیشترین تعداد مأموریت مربوط به مسمومیت در استان‌های تهران با ۴۲ مورد، آذربایجان شرقی ۳۶ مورد، البرز ۲۱ مورد و مازندران با ۱۷ مورد بوده است.

بازگشت ۸۰ درصد مسافران
آرمان ملی: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: تا روز 13 فروردین، ۸۰ درصد مسافران به شهرهای مبدأ خود برگشته‌اند و ۲۰ درصد دیگر هم در حال برگشت هستند. سردار سید کمال هادیانفر افزود: سفرهای نوروزی نسبت به سال ۹۸، ۲۴ درصد کاهش داشته است محور اصفهان - تهران شلوغ‌ترین محور است به ویژه در محدوده قم به تهران. همچنین محور خراسان‌رضوی به تهران و چهار محور شمالی به ویژه چالوس و هراز، از دیگر محورهای شلوغ هستند.

چگونگی فعالیت مدارس
باشگاه خبرنگاران: مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش درباره چگونگی فعالیت مدارس در خیز چهارم کرونا گفت: در شهرهای با وضعیت زرد و آبی دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی و هنرستانی‌ها آن هم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و حضور حداکثر ۱۰ دانش آموز در هر کلاس می‌توانند به صورت اختیاری در آموزش حضوری شرکت کنند. محمد محسن بیگی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برای سال تحصیلی آینده بازگشایی حضوری مدارس در دستور کار است یا خیر، گفت: در این مورد صرفا پیشنهاداتی ارائه شده است و هنوز کار قطعیت ندارد.

روند کند مرمت خانه نیما یوشیج
برنا: رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران گفت: پس از خرید خانه نیما یوشیج این مکان برای مرمت و بازسازی به سازمان زیباسازی شهرداری تحویل داده شد اما درحال حاضر از این سازمان گله‌مند هستیم چراکه مراحل بازسازی این خانه بسیار طولانی و دیرتر از موعد مقرر شده است. حسن خلیل‌آبادی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر خانه‌های صادق هدایت و خانه ملک المتکلمین در دست اقدام هستند اما خانه جدیدی که به تازگی تصمیم به تغییر کاربری آن گرفته باشیم فعلا خریداری نشده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار