| کد مطلب: ۱۰۱۱۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد

بيمارستان هاي تهران پر از مسافران كرونايي

آرمان ملی: کمتر از 10 روز به آغاز ماه مبارک رمضان زمان باقی مانده و کشور ما در تجربه‌ای مشابه با رمضان سال 99 که آغاز موج دوم شیوع بیماری را سپری می‌کرد، امسال نیز در آستانه این ماه که همراه با مراسمات مذهبی است، بروز موج چهارم کرونا در کشور به صورت رسمی تایید شد. ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت روز گذشته اعلام کرد که «به طور قطع وارد موج چهارم شیوع کرونا شده‌ایم» و بر اساس تازه ترین آمار رسمی از سوی وزارت بهداشت، در اولین روز کاری سال ۱۴۰۰ و پایان تعطیلات نوروزی، ۱۱ هزار و ۴۲۰ مبتلای جدید از جمعه (13 فروردین) تا شنبه (14 فروردین) شناسایی شده و ۱۲۳ بیمار جان خود را از دست دادند. همزمان حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور و رئیس ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا گفته است که «برگزاری مراسم مذهبی ماه رمضان در شهرهای با رنگ قرمز و نارنجی ممنوع است اما در شهرهای زرد و آبی با رعایت مقررات قابل انجام است.» همزمان علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با صحبت‌های دکتر تصمیم گرفتیم برگزاری مراسم ماه رمضان با رعایت پروتکل‌ها در شهرهای آبی و زرد با درصد مورد نظر داشته باشیم. اولویت برگزاری مراسم در فضای باز است. برای شب‌های احیا در شهرهای قرمز و نارنجی هم مجددا تصمیم‌گیری خواهد شد.
رکوردشکنی مرگ کرونا در تهران
این درحالی است که تا روز گذشته ۴۷ شهرستان قرمز و ۱۲۶ شهرستان نارنجی هستند. بنابر اعلام وزارت بهداشت، روند بستری در اکثر نقاط کشور به سرعت افزایشی است و به‌زودی شهرهای بیشتری از جمله تهران، کرج و اصفهان قرمز خواهد شد. در این بین علیرضا زالی، فرمانده ستاد کرونا در پایتخت از رکوردشکنی میزان مرگ و میر در دو هفته اول فروردین سال جاری مربوط به روزهای هشتم، نهم و دوازدهم فروردین خبر داد. آنطور که علیرضا زالی گفته است:‌ بالاترین میزان بستری نیز مربوط به ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه است و بیشترین میزان مراجعین سرپایی نیز مربوط به سه روز اخیر بوده که برای اولین بار نسبت به سه ماه گذشته در این حوزه رکوردشکنی اتفاق افتاده است. همزمان حریرچی نیز این موضوع را تایید و اعلام کرد: در چند هفته آینده روند موارد سرپایی، بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور صعودی خواهد شد.
تمامی تخت‌های ICU پُر است
وزارت بهداشت اعلام کرد که در ایام تعطیلات نوروز بیش از ۱۵ هزار نفر که مبتلا به ویروس کرونا بوده و از بیماری خود آگاهی داشتند، سفر کرده‌اند. با این حال رئیس جمهور، تاکید کرد: «در قرنطینه نماندن فردی که تست کرونایش مثبت است تخلف بزرگی است و جرم؛ باید برخورد شود.‌ در دستورالعمل‌های ستاد هیچ دوگانگی وجود ندارد؛ برای هر استانی که دچار مشکل است دستورالعمل‌ها را اجرا می‌کنیم.»در این شرایط پیام طبرسی، عضو کمیته ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه درحال حاضر در بدترین شرایط ابتلا به بیماری کرونا قرار داریم و تمام بیمارستان‌های تهران پُر شده است و جای بستری ندارند، به بُرنا گفت که «از فردا با بازگشت مسافران نوروزی بدتر هم خواهد شد. » وی با اشاره به علائم افرادی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: علائم بیماری مانند قبل تب شدید، تنگی نفس، احساس فشار در قفسه سینه است و جوانان بیشتر درگیر بیماری می‌شوند به گونه‌ای که میزان بستری افراد 20 تا 40 سال بیشتر است. این روزها افراد شدیدتر مبتلا می‌شوند و اینکه می‌گویند شدت بیماری خفیف تر است، صحت ندارد. طبرسی ضمن انتقاد از سفرهای نوروزی بیان کرد: سفرهای نوروزی باعث شد وارد پیک چهارم شویم و دو هفته دیگر شاهد مرگ و میرهای بالا باشیم و حداقل باید دو ماه زمان بگذرد تا از پیک خارج شویم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار