| کد مطلب: ۱۰۱۰۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد

خبــــر

تولید ۴۶ میلیون تن کنسانتره آهن
آرمان ملــی: میزان تولید کنسانتره آهن شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی در ۱۱ ماهه سال ۹۹، با افزایش حدود ۶ درصدی در مقایسه با سال قبل از آن از مرز ۴۶ میلیون تن گذشت. ۱۰ شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ آهن از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ۹۹، حدود ۴۶ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۵۴۲ تن تولید داشتند. این رقم در مدت مشابه سال ۹۸، حدود ۴۳ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۴۱۲ تن بود. از این میزان، شرکت‌های «گل گهر» ۱۵ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۸۵۶ تن، «چادرملو» ۱۰ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۶۴۱ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» پنج میلیون و ۸۳۵ هزار و ۴۸۱ تن، «گهر زمین» چهار میلیون و ۹۰ هزار و ۸۲۷ تن، «مرکزی» سه میلیون و ۸۵۰ هزار و ۶۸۹ تن، «توسعه فراگیر سناباد» ۲ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۷۴۴ تن، «اپال پارسیان سنگان» ۲ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۷۶۹ تن، «صبانور» یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۴۳ تن، «جلال آباد» ۳۶۲ هزار و ۸۴۳ تن و «صنایع معدنی فولاد سنگان» ۲۱۴ هزار و ۶۴۹ تن کنسانتره آهن تولید کردند.

آغاز پروازهای لوفتهانزا
ایرنا: سخنگــوی ســازمــان هواپیمایـی گفت: پــروازهای هواپیمایی لوفتهانزا بعد از ۱۵ماه توقف، روز جمعه ۲۷ فروردین‌ماه از فرودگاه امام خمینی(ره) از سرگرفته می‌شود. در این زمینه محمدحسن ذبیخش افزود: بازگشت هواپیمایی لوفتهانزا به آسمان ایران قطعی است و روز جمعه ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) نخستین پرواز این شرکت هواپیمایی از فرودگاه امام خمینی(ره) به مقصد آلمان انجام خواهد شد. به گفته وی، پروازهای لوفتهانزا با سه پرواز از مبدا فرانکفورت به تهران با درخواست این شرکت هواپیمایی از سر گرفته خواهد شد که در تاریخ‌های ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین)، چهارم و هفتم ماه می (به ترتیب سه‌شنبه ۱۴ و جمعه ۱۷ اردیبهشت‌ماه) است و بنا بر رشد تقاضا برای پروازها، احتمال افزایش پروازها از اول ماه ژوئن (سه‌شنبه، اول خردادماه) پیش‌بینی می‌شود.

اشتغال حدود 5/2 میلیون نفر
ایسنا: جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که تا پایان بهمن ماه سال گذشته در مجموع ۷۱ هزار و ۲۲۵ واحد فعال با اشتغال دو میلیون و ۴۲۰ هزار نفری در گروه‌های مختلف صنعتی و معدنی در کشور فعالیت می‌کنند. بر اساس این آمار بیشترین واحدهای فعال در گروه «سایر محصولات کانی‌های غیرفلزی» است که ۱۵ هزار و ۲۲۹ واحد در آن وجود دارد. همچنین گروه «محصولات غذایی و آشامیدنی» و گروه «محصولات از لاستیک و پلاستیک» با فعالیت ۸۴۰۱ و ۷۳۵۸ واحد در رده دوم و سوم قرار می‌گیرند و به طور کلی نزدیک به نیمی از کل واحدهای فعال در سه گروه یاد شده فعالیت می‌کنند. گروه‌هایی که کمترین واحد فعال را دارند نیز شامل جمع‌آوری، تصفیه و توزیع آب با دو واحد، تولید انرژی با ۱۲ واحد و فاضلاب، دفع زباله، بهداشت محیط و سایر فعالیت‌های مشابه با ۱۶ واحد است که به ترتیب ۲۸، ۱۶۲ و ۳۵۸ نفر در آنها شاغل هستند و کمترین میزان اشتغال را در بخش‌های مختلف دارند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار