| کد مطلب: ۱۰۱۰۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد

خبــــر

چک غیرصیاد نگیرید
خبرآنلاین: سخنگوی اجرای قانون جدید چک نسبت به دریافت چک‌های غیر از صیاد در سال 1400 هشدار داد. آمنه نادعلی‌زاده، معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: «قانون جدید چک مشمول چک‌های بنفش رنگ جدید می‌شود که دارای عبارت «کارســازی این چک منوط به ثبت صدور، دریافت و انتقــال آن در سامــانه صیاد است» می‌شود و چک‌های جدید از ابتدای فروردین سال جاری توزیع شده‌اند و فرآیند تبادل آنها با چک‌های قبلی متفاوت است، به گونه‌ای که صادرکننده باید مشخصات چک چون تاریخ، مبلغ و هویت دریافت‌کننده و خود را در سامانه صیاد ثبت کند. گیرنـده چک هرگز چک ثبت‌نشده در سامانه صیاد را دریافت نکند زیرا آن چک قابلیت نقدشوندگی ندارد. گیرنده چک هم باید به سامانه مربوطه مراجعه کند، استعلام بگیرد و اطلاعات درج‌شده بر چک و در سامانه صیاد را چک کند.

محاسبه حق مسکن کارگران
تسنیم: مــحمــدرضــا تـاجیک، نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره ارسال مصوبه حق مسکن 1400 به هیأت دولت گفت: طبق صبحت‌های وزیر کار در آخرین جلسه شــورای عالی کار مقــرر شد که کمک هزینه مسکن با قید فوریت به دولت ارسال شود. وی با بیان اینکه اجرای این مصوبه منوط به تصویب در دولت است گفت: طبق مصوبه شورای عالی کار هر زمــانی این مصــوبه در دولت تصویب شود، باید از ابتدای فروردین 1400 عملیاتی شود. او بیان کرد: اجرای مصوبه افزایش حق مسکن از 300هزار تومان به 450هزار تومان از ابتدای فروردین 1400 یکی از بندهای مصوبه شورای عالی کار است. اینکه چه زمانی تصویب می‌شود، بستگی به تصویب دولت دارد. اگر حق مسکن دیرتر از فروردین ماه هم تصویب شود، کارفرمایان مکلف هستند که معوقات را از فروردین‌ماه اعمال کنند.

اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
ایسنا: محمد شفیع ملک‌زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی با بیان اینکه اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم هنوز در دستور جلسه شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی قرار نگرفته است، گفت: قرار است در اولین جلسه شورا بعد از تعطیلات قیمت گندم بررسی و اصلاح شود. او ادامه داد: مصوبات شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی رسمی و لازم‌الاجراست و طبق قانون باید به درستی اجرا شود. رئیس نظام صنفی کشاورزی اضافه کرد: این شورا مصوب کرد که شرکت بازرگانی دولتی ایران مباشر خرید تضمینی گندم باشد. به همین دلیل شرکت بازرگانی دولتی براساس همان قیمت ۴۰۰۰تومانی که مهــر سال گذشتــه دولــت اعلام کرد خرید تضمیــنی گندم را انجام خواهد داد و در صورتی کــه قیمت‌ها اصلاح شود، موظف خواهد بود براساس قیمت اصلاح‌شده گندم خریداری کند.

برخورد با تکرار تخلفات
ایلنا: به‌منظور تحقق اهداف سازمان حمایت در راستای اجرای‌ طرح نظارتی نوروز امسال مبنی‌بر تشدید بازرسی و عزم جدی در برخورد با تکرار تخلف واحدهای صنفی، با بازرسی از واحدهای صنفی توسط بازرسان‌ سازمان‌های صنعت ‌سراسر کشور‌، پرونده تخلف واحدهای صنفــی متخلــف جهت رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال شد. در این طرح به لحاظ شرایط اقتــصادی حاکم بر بازار به منظور جلوگیری از کمبود و نوسان نامتعارف قیمت‌ها به‌ویژه درخصوص اقلام اساسی و پرمصرف، بازرسان سازمان‌های صمت با مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط و انجام گشت‌های متعدد، اقدامات نظارتی و بازرسی خود را بر بازار افزایش داده تا از این طریق مانع از هرگونه گران‌فروشی و سوءاستفاده برخی از سودجویان شوند. این گزارش حاکیست، آمارهای ارسالی ازسوی سازمان‌های صمت استان‌ها نشانگر آن است که عمده بازرسی‌های انجام شده، در حوزه اقلام پرمصرف غذایی نظیر مواد پروتئینی، مواد لبنی، برنج، روغن، قندوشکر، میوه و... بوده است.

اخذ مالیات از سلبریتی‌ها
آنا: محمــدحسن آصفری، عضو کمیسیون تلفیــق و شوراهای مجلــس شورای اسلامی درباره اخذ مالیات از سلبریتی‌ها گفت: کارهای مدبرانه زیادی هم در کمیسیون تلفیق و هم در مجلس تصویب شد که برای نخستین‌بار هم رخ می‌داد. یکی دیگر از اقدامات خوب تصویب اخذ مالیات از سلبریتی‌ها بود. مجموعه کسانی که مالیات نمی‌دادند، یا کسانی که صاحب فضای مجازی بودند و بیش‌از 500هزار فالوور داشتند، ملزم به پرداخت مالیات شدند، اینها کارهای خوبی بود که هم می‌تواند پایه‌های مالیاتی را افزایش دهد و هم یک گام مؤثر در منابع پایدار برای بودجه کشور داشته باشد. به‌نظرم این موارد از اقدامات خوبی بود که در کمیسیون تلفیق و نهایتاً در صحن مجلس تصویب شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار