| کد مطلب: ۱۰۱۰۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد

اخبار کـــوتاه

اعلام زمان ثبت‌نام
انتخابات ریاست جمهوری
براساس آخرین اعلام ستاد انتخابات کشور ثبت‌نام داوطلبین این انتخابات از روز سه‌شنبه مورخ ۲۱ اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان وقت اداری روز شنبه مورخ ۲۵ اردیبهشت به مدت ۵ روز ادامه می‌یابد. براساس ماده ۶۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری انتخاب‌شوندگان هنگام ثبت‌نام باید دارای شرایط زیر باشند: ۱ - از رجال مذهبی، سیاسی. ۲ -ایرانی الاصل. 3 -تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران. ۴ - مدیر و مدبر. ۵ -دارای حسن سابقه و امانت و تقوی. ۶ - مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور نمایندگان مجلس یازدهم طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را دست بررسی دارند، ولی با توجه به زمان اندک باقی مانده تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، به نظر می‌رسد که قانون انتخابات ریــاست جمهــوری اســلامی ایران مصوب ۵/۴/ ۱۳۶۴ با اصلاحات بعدی همچنان مبنای برگزاری انتخابات باشد. سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ۲۸ خرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد. در حال حاضر ثبت‌نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در حال انجام است.

کاندیدای یک چهره ناشناخته
استـاد حوزه و دانشگاه و از اعضای موسس دفتر تحکیم وحدت قرار است در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ ثبت‌نام کند. حجت‌الاسلام سید عباس نبوی ریاست مؤسسه تمدن و توسعه اسلامی را برعهده دارد و معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاون فرهنگی و پژوهشی نهاد نمایندگی رهبری، عضویت در شورای فرهنگ عمومی کشور و مسئولیت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تربیت مدرس از جمله سوابق پیشین نبوی است.

عفو و تخفیف
مجازات ۲۱۵ محکوم
مدیرکل نظارت بر اجرای احکام سازمان تعزیرات حکومتی از عفو و تخفیف مجازات ۲۱۵ نفر از محکومان تعزیرات حکومتی خبر داد. علیرضا نورنژاد اظهار کرد: به مناسبت سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت حجت‌ابن الحسن العسگری (عج) و سالروز جمهوری اسلامی ایران، تعداد یک هزار و ۸۴۹ نفر از محکومین محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضائی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی از سراســر کشور مورد عنایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار گرفتند. مدیرکل نظارت بر اجرای احکام سازمان تعزیرات حکومتی افزود: در این عفو رهبر معظم انقلاب، ۲۱۵ نفر از محکومین سازمان تعزیرات حکومتی مشمول عفو یا تخفیف مجازات شده‌اند که با دستور رئیس سازمان، این موارد برای اعمال به ادارات کل اجرائی سراسر کشور ابلاغ شد.

انتقاد به‌خاطر پیشنهاد رفراندوم
رئــیس مجلــس شورای اســلامی بــه پیشنهــاد رئیس جمهور مبنی بر برگزاری رفراندوم واکنش نشان داد. محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «‏زمانی می‌گفتند مجلس کاره‌ای نیست و نمی‌تواند تغیــیری ایجاد کند. با فعالیت مجلس یازدهم، هم صنعت هسته‌ای مجدد به راه افتاد و مقدمات رفع تحریم‌های آمریکا فراهم شد و هم ظرفیت بحران‌سازی لایحه بودجه در حد توان دولت مهار شد. حالا می‌گویند چرا مجلس تصمیمات مهم را بگیرد؟ رفراندوم لازم است.» وی در توئیتی دیگر نوشته است: «این بدان معنی است که با لطف خدا، مجلس توانسته است خواسته‌ها و ارادۀ مردم را محقق کند و با استفاده از ظرفیت‌های مغفول‌مانده قانونی خود، قدرت قوه مقننه را احیا کند. فارغ از حواشی و جنجال‌ها، مجلس یازدهم آماده برداشتن گام‌های بلندتری است.»

انتقاد تند عبدی از میرسلیم
عباس عبدی، فعال سیاسی در واکنش به اظهارات مصطفی میرسلیم درباره سند همکاری ایران و چین در توئیتی نوشت: اصولگرایان محترم آنقدر غرق در کینه و نفرت هستند که متوجه نیستند حرف‌هایشان نشانگر زیر ســوال رفتن استقلال کشور است. فقط استقلال مانده بود که ظاهرا صرف هزینه بقای آقایان می‌شود. مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مجلس یازدهم در گفت‌وگویی تصویری با رویداد 24 در توضیح جزئیات قرارداد ایران و چین گفته بود: «دولت چین احساس می‌کرد دولت روحانی از آنها سوءاستفاده می‌کند و وقتی هیچ خیری از دولت ندیدند، مستقیما با رهبری مذاکره کردند و برای قرارداد 25 ساله توافق کردند.»

دولت احمدی‌نژاد
100 درصد نظامی بود
وزیــر پیــشیــن راه و شهرســازی که در لیست کاندیداهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ است، انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم را انتخاباتی مهم و سرنوشت ساز می‌داند و می‌گوید همانطور که سال ۹۲ ایران از یک مهلکه نجات پیدا کرد، در ۱۴۰۰ هم شرایط سخت‌تر است و باید ایران را از یک مهلکه دیگر نجات داد. عباس آخوندی در پاسخ به این سوال که رئیس جمهور و دولت نظامی از نظر شما خطر است؟ گفت: دو بحث است؛ اولا دولت نظامی به مفهوم این نیست که باید حتما رئیس جمهورش نظامی باشد؛ از نظر من دولت نهم ۱۰۰ درصد نظامی بود و رئیس جمهورش هم نظامی نبود، دولت دهم ۱۰۰ درصد نظامی بود و رئیس جمهورش نظامی نبود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار