| کد مطلب: ۱۰۱۰۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

ریختن محلول
برای خشکاندن درخت
تابناک: یــکی از شهرونـدان در شهرستان مراغــه مدعی شد که «حوالـی ساعت ۱۲ شب پنج شنبه هنگام عبور از این میدان متوجه شدم در زیر درختان میدان کوره خانه در شهر مراغه محلول‌هایی قهوه ای (احتمالا قیر و گازوئیل) ریخته شده که متاسفانه در بلندمدت باعث خشکانده شدن این میراث گران بها خواهد شد؛ لذا از مسئولان خدمات شهری تقاضا می‌شود ضمن پیگیری این موضوع با عاملین خشکاندن این درخت‌ها برخورد قانونی صورت بگیرد.»
نصب مجدد اِلِمان پیانو در تبریز
ایرنا: المان برچیده شده پیانو در محل جدید خود در کنار ساختمان موزه فوتبال آذربایجان در تبریز نصب شد. این المان که همزمان با فرا رسیدن سال نو و اجرای طرح استقبال از بهار، در میدان جانبازان تبریز از سوی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نصب شده بود، بنا به دلایل نامعلومی از این محل برچیده شد. این اقدام موجب بازتاب منفی در فضای مجازی و اعتراضات فعالان عرصه فرهنگ و هنر در شبکه‌های اجتماعی گردید، تا اینکه روز گذشته مجددا نصب گردید.
وجود مشکل در توزیع انسولین
آرمان ملی: معاون اجرائی دفتر مدیریت بیماری‌های واگیر و رئیس اداره دیابت وزارت بهداشت گفت: به بیماران دیابتی هشدار دادیم تا از خانه بیرون نروند، اما توزیع نادرست انسولین در داروخانه‌ها باعث شد تا بیماران برای تهیه دارو به چند داروخانه‌ی مختلف بیرون از خانه سر بزنند. علیرضا مهدوی بیان کرد: بیشترین مشکلی که الان در حوزه دارویی بیماران دیابتی وجود دارد بحث انسولین‌های آنالوگ است، البته داروهای مختلفی آمده که این کمبود را جبران کند اما در توزیع داروخانه مشکلاتی وجود دارد. فکر نمی‌کنم این مشکل صرفا به دلیل کمبود دارو باشد، بلکه به دلیل نحوه توزیع آن است.
دوربین‌های طرح ترافیک روشن شد
آرمان ملی: دوربین‌های طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوای پایتخت که به دلیل تعطیلات نوروز از ۲۹ اسفند ۹۹ خاموش شده ‌بود از امروز (شنبه) دوباره روشن شد. طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا از ساعت ۸:۳۰ صبح هر روز آغاز و تا ساعت ۱۶ ادامه خواهد داشت؛ اما روزانه بعد از ساعت ۱۴:۳۰ یک خروج رایگان برای شهروندان در نظر گرفته شده است. همچنین طرح ترافیک در روز‌های پنجشنبه اجرا نمی‌شود و تنها طرح کنترل آلودگی هوا (همان زوج و فرد سابق) برقرار خواهد بود. بر این اساس ساعت طرح ترافیک پنجشنبه حذف شده و ساعت طرح کنترل آلودگی هوا (طرح زوج و فرد سابق) از ۸:۳۰ تا ۱۳ بعد از ظهر است.
تصادفات و کرونا
دو تهدید همزمان
آرمان ملی: رئیس سازمان اورژانس کشور از افزایش چشمگیر مصدومان حوادث ترافیکی خبر داد و گفت: دو تهدید وجود دارد. یکی از تهدیدها ویروس کرونا، آن هم از نوع جهش یافته است که سرعت انتقال بالایی دارد و در دو نوبت عوارض را بارز می‌کند و دیگری نیز تصادفات است. پیرحسین کولیوند اظهار کرد: متاسفانه امسال آمار مصدومان حوادث ترافیکی نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشت. علاوه بر آن مراجعه بیماران مبتلا به کرونا نیز در این ایام افزایش چشمگیری پیدا کرده به خصوص اینکه در این ایام هم بیماران سرپایی و هم بستری افزایش پیدا کرده است.
رگبار و رعدوبرق در کشور
آرمان ملی: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق در غالب مناطق کشور، از کاهش دما در برخی مناطق از امروز (۱۴ فروردین) خبر داد. صادق ضیاییان اظهار کرد: بارش باران و رگبار(۱۴ فروردین) در استان‌های ساحلی خزر، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، اردبیل، خراسان‌ شمالی، خراسان‌ رضوی، خراسان‌ جنوبی، یزد، شمال استان‌های البرز، تهران، سمنان، فارس، کرمان، بوشهر و جنوب استان‌های خوزستان و اصفهان پیش‌بینی می‌شود.
سن مجاز مصرف واکسن‌
آرمان ملی: مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در نامه‌ای رسمی سن مجاز برای تزریق واکسن‌های سینوفارم و بهارات را اعلام کرد که مشروح آن در ادامه آمده است: سن مجاز مصرف واکسن سینوفارم از ۱۸ سال و بالاتر (بالای ۶۰ سال نیز مجاز اعلام شده) و سن مجاز مصرف واکسن کوواکسین (بهارات) ۱۸ تا ۵۵ سال اعلام شده است. هر دو این واکسن‌ها در دوره بارداری منع مصرف دارند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار