| کد مطلب: ۱۰۱۰۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد

خبــــر

قیمت مرغ هر کیلو ۲۴هزار
و ۹۰۰ تومان تعیین شد
ایرنا: براساس تصمیم قــرارگاه ساماندهی مرغ کشور، قیمت مصوب مــرغ گرم برای مصرف‌کننده از کیلویی ۲۰هزارو۴۰۰ به کیلویی ۲۴هزارو۹۰۰ تومان افزایش یافت. براساس اعلام قرارگاه ساماندهی مرغ کشور، ‌به ریاست وزیر جهاد کشاورزی و با حضور نمایندگانی از ارگان‌های مختلف از جمله قوه قضائیه و وزارت صنعت با هدف ساماندهی تولید گوشت مرغ تشکیل و قیمت مرغ مصوب کیلویی ۲۴هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شد. این افزایش قیمت با توجه به قیمت مؤلفه‌های تولید مرغ صورت گرفت و بر این اساس، قیمت مرغ منجمد درب سردخانه کیلویی ۱۸هزار و ۸۰۰ تومان، مرغ منجمد برای مصرف‌کننده کیلویی ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان، قیمت مرغ زنده درب کشتــارگاه کیلویــی ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان، قیمت مرغ آماده طبخ در میدان بهمن کیلویی ۲۳هزارو۳۰۰ تومان و قیمت مرغ آماده طبخ برای مصــرف‌کننده کیــلویــی ۲۴هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شد.
کاهش سرمایه‌گذاری
در مناطق آزاد
ایسنا: در ۱۱ ماهــه سال ۱۳۹۹ کمترین تعداد جواز تأسیس صادر شده با ۱۲۹ فقره مربوط به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بوده است. پس از آن کهگیلویه و بویراحمد با ۱۵۹ فقره و بوشهر با ۲۲۶ فقره قرار دارند که نشان‌دهنده تمایل کم‌تر سرمایه‌گذاری در بخش تولید در مناطق آزاد است. براساس جدیدترین آمار منتشرشده ازسوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹ برای ۳۶هزار و ۱۶۲بنگاه جواز تأسیس و برای ۶۴۹۱ بنگاه پروانه بهره‌برداری صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۴۰درصد و حدود ۷درصد افزایش داشته است. سرمایه پیش‌بینی شده در این مدت برای جوازهای تأسیس معادل ۵۹۲ هزار و ۵۲۴ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۷۲.۸ درصد افزایش داشته است. میزان سرمایه پروانه‌های بهره‌برداری صادرشده تا پایان بهمن پارسال نیز ۱۷۹ هزار و ۱۷۵ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۲۳۵.۱ درصد افزایش داشته است. دلیل این افزایش، صدور پروانه بهره‌برداری مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با سرمایه‌گذاری بیش‌از ۱۳هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان بوده است. براساس این آمار پیش‌بینی‌شده با اجرای پــروژه‌هــایی که جــواز تــأسیس آن‌ها در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹ صادر شده برای ۸۱۰ هزار و ۱۷۸ نفر شغل ایجاد شود که نسبت به این رقم در مدت مشابه سال قبل از آن با افزایش ۴۰.۶ درصدی مواجه بوده است. پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در این مدت نیز زمینه اشتغال ۱۲۱ هزار و ۲۴۸ نفر را فراهم کرده که نسبت به ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۸ حدود ۲۲.۶ درصد رشد داشته است.
شریعتمداری: ابلاغ همه بخشنامه‌ها، مشروط به نظر مردم شد
ایرنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: ابلاغ همه بخشنامه‌ها، منوط به دریافت نقد و نظر مردم شد. محمد شریعتمداری اعلام‌کرد:‌ همه واحدهای ستادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظفند هر بخشنامه را ۲ هفته پیش از امضا، در پورتال رسمی در معرض نقد عمومی قرار دهند و سپس بازبینی و ابلاغ شود. وی در ادامه نوشت: راهبرد مشارکت مردم در سال ۹۹ عملیاتی شد. وزیر تعاون پیشتر عنوان کرده بود: شفافیت در عملکرد، نقطه قوت و مثبتی است که باید همواره سرلوحه کارها قرار گیرد. وی تصریح‌کرد: یکی از اقدامات مهم دولت در این دوره، بورسی کردن شرکت‌های سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی بود.
استاندار: کاهش۸.۴ درصدی نرخ بیکاری تهران
ایرنا: استاندار تهران گفت: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ شاهد اقدامات خوبی در راستای مرتفع کردن مشکلات زیرساختی واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی بودیم که در همین راستا نرخ بیکاری این استان در سال گذشته به ۸.۴ درصد کاهش یافت. انوشیروان محسنی بندپی افزود: به‌رغم تحمیل تحریم‌های ظالمانه به کشور که اشتغال و اقتصاد را هدف قرار داده است، اما در این شرایط از سال ۹۷ تا ۹۹ شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان تهران هستیم. وی ادامه داد: در سال ۹۹ نرخ نقطه‌ای بیکاری در استان تهران در زمستان ۶/۸ درصد و بطور کلی ۸/۴ درصد کاهش یافت و این مرهون هم‌افزایی همه ارکان دولت و بخش خصوصی است. محسنی بندپی همچنین بیان کرد: سرانه تخت بیمارستانی در استان تهران ۰.۶ دهم درصد به ازای هر هزار نفر است و انتظار داریم تا پایان دولت بیمارستان‌های ملارد، فیروزآبادی ری و شهریار که از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردارند به بهره‌برداری برسد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار