| کد مطلب: ۱۰۱۰۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد

بایدن مواضع پیش از انتخابات خود را نقض کرد

آرمان ملی: سخنــگوی دولـت در ابتدای اولین نشست خبری در سال 1400 گفت: در ۱۲ فروردین ماه به سرعت از یک انقلاب مردمی تمام عیار و عظیم اجتماعی به ساختار قانونمند صندوق رای رسیدیم و ۱۲ فروردین نماد رفراندوم محور بودن نظام جمهوری اسلامی است. علی ربیعی تاکید کرد: برعکس، هر بار که ملت با همه تنوع رنگین کمانی خود یک طیف انتخاباتی را در گستره همگانی کشور تشکیل می دهد در واقع آن رفراندوم در اشکال نوین خود تکرار می‌شود و نسل‌های جدیدتری را با نگاه‌های نوین در پای صندوق‌های تعیین سرنوشت مجتمع می‌کند. بدین سان عمل تاسیس جمهوری اسلامی در پای صندوق‌های رای در اشکال مشخص‌تر و جدیدتر خود تکرار می‌شود. اهم سخنان سخنگوی دولت را در ادامه می‌خوانید.
دولت در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ تلاش دارد به حکم وظیفه ذاتی خود در جلب« مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت سیاسی اقتصادی و اجتماعی» خود تسهیل‌گر حضور همان «همه با هم» رفراندوم ۱۲ فروردین بر سر صندوق‌های انتخابات ریاست جمهوری است.
بدون تردید عقب راندن تحریم تا آخرین روز کار دولت به طور مستمر ادامه خواهد یافت.
واردات بیش از ۲۰ میلیون واکسن خریداری شده و تلاش برای به ثمر رساندن تولیدات داخلی که به طور مستقل یا با مشارکت خارجی در حال انجام هستند دنبال خواهد شد.
علاوه بر کشور کوبا با دو کشور تولیدکننده نیز مذاکراتی صورت گرفته است. مراقبت و پیشگیری از گسترش و قطع زنجیره ویروس کرونا و واکسیناسیون عمومی و تمهید برای درمان به موقع و موثر بیماران از برنامه‌های این حوزه است.
به اطلاع مردم می‌رسانم دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت‌ها به خصوص در مورد کالاهای اساسی تا پایان کار خود نخواهد داشت. ۶ میلیارد دلار از بودجه تخصیص برای تامین کالاهای اساسی اختصاص یافته است. از مجموع ۱۰۰ قلم کالای ضروری بیش از ۲۰ قلم کالای اساسی در دو مورد مرغ و روغن دچار اختلال توزیع شده‌اند که تصمیمات ستاد اقتصادی تولید در هر دو مورد افزایش یافته و در صورت نیاز واردات صورت گرفته و برنامه متعادل کردن بازار به سرعت انجام خواهد شد.
در اقدام پنجم دولت تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا یک انتخابات پرشور و سالم برگزار نماید.
البته سند «برنامه همکاری جامع ایران و چین» تنها مختص ایران برای چین نیست و اولین مورد سند بلند مدت همکاری برای ما هم محسوب نمی‌شود. همچنین این اسناد و برنامه‌های بلند مدت علیه هیچ کشور ثالثی نیست و تنها هدف آن تحقق و بهره‌برداری از همه ظرفیت‌های موجود در روابط میان ملت‌هاست.
دولت ایران از ابتدا هیچ مشکلی برای انتشار کامل این سند نداشته و طرف مقابل احتمالا به لحاظ برخی ملاحظات مربوط به خود مایل به انتشار نبوده است.
قبلا هم آمادگی خود را به همه کشورهای منطقه برای توافقات بزرگ اعلام کرده‌ایم. در رئوس این سند، در یک نگاه ۲۵ ساله دو طرف به رویکردی مبتنی بر احترام متقابل و منافع برد - برد در همکاری‌های دوجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی را باید مدنظر قرار دهند.
واکسیناسیون در فاز یک برای کارکنان سلامت، تطهیرگران آرامستان‌های عمومی، سالمندان، جانبازان، معلولین، کارکنان مقیم آسایشگاه‌ها، پاکبانان و کارگران خدماتی دارای بیماری زمینه‌ای مرتبط با فرآیند جمع‌آوری و دفع زباله‌های عفونی، با برنامه کمیته اجرایی انجام می‌شود. بنابراین واکسیناسیون پاکبانان خاص شهر و استان خاصی نیست.
در خصوص تماس احتمالی مستقیم دولت آمریکا با ایران برای رفع تحریم‌ها، اطلاع جدیدی در این زمینه دریافت نشده است. لذا همانطور که قبلا اعلام شده رفع تحریم‌ها نیاز به اقدام عملی دارد.
متاسفانه آقای بایدن مواضع پیش از انتخابات خود را بعد از پیروزی در انتخابات نقض کرده و همچنان روش شکست خورده فشار حداکثری را ادامه داده است. این نحوه مواجهه، نه تنها هیچ کمکی به بازسازی اعتماد از دست رفته نمی‌کند بلکه ما را نسبت به جدیت دولت جدید آمریکا برای بازگشت به دیپلماسی به تردید انداخته است.
ایران برای خرید حدود ۴۲ میلیون دز واکسن وارداتی از مسیر خرید مستقیم و واردات از سبد کوواکس از ماه‌ها قبل اقدام کرده و تا امروز حداقل خرید بیش از ۲۱ میلیون دز واکسن قطعی شده است، البته برنامه تحویل این واکسن‌ها لزوما با توافقات قبلی و وعده تولیدکنندگان و تامین کنندگان منطبق نیست.
وقتی یک سریالی برای کار سینمایی به طور آزاد و یا حتی توسط بخش خصوصی برای شبکه‌های خانگی و امثال اینها ساخته می‌شود می‌تواند آزادانه سریالی نقادانه یا با هر تفسیر و نگاه‌های متفاوت و حتی داستان سرایی ساخته و پخش شود اما در زمانی که یک سریال از صداوسیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود حتما نیاز به یک تـــوجه ویژه و رعایت ملاحظات کلان امنیتی و سیاسی و در نظر گرفتن روایت‌های دست اندر کاران صادق و بی‌ادعا در آن ملحوظ شود.
آنچه از صداوسیما پخش می‌شود باید متضمن افزایش اعتـــماد عمــومی به ارکان و چهره‌های شاخص نظام باشد. نباید حاوی تصاویری غیرمنصفانه از دستگاه دیپلماسی می‌شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار