| کد مطلب: ۱۰۱۰۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد

بریم تیتان دور سر زحل بگردیم

ندا حائری

چون بچه‌های خوبی هستید و الان هم داره بهار می‌شه و سال جدید و در بهاران زمستان آمد دوباره! می‌خوام ببرمتون به بزرگترین قمر سیاره‌ زحل به نام «تیتان».
دفعه‌ پیش که با هم رفتیم زحل، خیلی سر و صدا کردید و خاطر من و اهالی اون سیاره رو کمی مکدر کردید ولی خب چون من خیلی بخشنده و مهربون و خوبم و چشمانم به درخشندگی و گرمای پرعطوفت خورشیده و اصلا در کل کیهان کسی شبیه من نیست، شما‌رو می‌بخشم و دعوت‌تون می‌کنم به مقاومت و صبر و تلاش بیش از پیش، درحالی‌که خودم در تلاش برای گرفتن چندتا گذرنامه از سیارات دیگه هستم و قصد دارم فرزندان خلفم رو در جای جای کهکشان راه‌شیری و غیر‌شیری به دنیا بیارم. خب حالا که به اندازه‌ کافی منت سرتون گذاشتم، لباس مناسب‌تون‌رو بپوشید که می‌خوایم بریم بدون مجوز و نامه از فرمانداری و ترس از جریمه‌های سنگین، یه‌دوری توی تیتان بزنیم و لذت ببریم. خیال‌تون هم راحت باشه، اونجا همه واکسن‌های مازاد‌رو زدن و ماکس‌های غیرمورددارشون‌رو آویختن. پس هیچ جای نگرانی نیست و بزنید که بریم.اولین نکته‌ای که درمورد تیتان باید بدونید اینه که متوسط دمای سطح این قمر حدود ۱۸۴ درجه سانتی‌گراد زیر صفره. پس لطفا حسابی خودتون‌رو بپوشونید که سرما بهتون نزنه و خشکتون نکنه.
فشار اتمسفر تیتان ۶۰ درصد بیشتر از فشار اتمسفر زمینه و اگه بتونید با دمای هوا کنار بیاید و روی سطح این قمر وایسید انگار که روی زمین هستید و خیلی اتفاقی رفتید ته قسمت عمیق یک استخر وایستادین.
اگه خیلی دوست دارید که روی تیتان نفس بکشید حتما یه کپسول اکسیژن با خودتون ببرید چون متاسفانه اونجا فقط نیتروژن و متان پیدا می‌شه ولی خبری از اکسیژن نیست.
نیروی گرانش قمر تیتان فقط ۱۴ درصد نیروی گرانش یا همون جاذبه‌ سیاره‌ زمینه و به همین دلیل شما اونجا نه‌تنها چاق حساب نمی‌شید که خیلی هم سبک وزن و رها خواهید بود. ضمن اینکه اگه دلتون بخواد برید لب ساحل‌، حدود ۷ برابر بالاتر از وقتی که روی هستید، بالا خواهید رفت. (یعنی اگه روی زمین می‌تونید یک متر بپرید بالا، روی تیتان ۷ متر می‌پرید بالا).
روی سطح تیتان به هیچ عنوان مشکل یخ پیدا نمی‌کنید؛ چون سرتاسر این قمر پر از تپه‌های شنی منجمد و تیکه‌های یخ است.
از من به شما نصیحت حتما چیپس و ماست و جوجه با خودتون ببرید. چون دریاچه‌های تیتان پر از متان و اتان مایع است که با یه‌کمی تلاش می‌تونید ازشون یه نوشیدنی گوارا درست کنید و بزنید بر بدن. گاهی به آسمان نگاه کنید و در آسمان تیتان رعد و برق‌های هیجان‌انگیز و ابرهای نارنجی‌رنگ رو ببینید. پشت ابرهای سرگردان بر فراز آسمان تیتان هم می‌تونید سیاره‌ زحل رو تماشا کنید و از زیبایی‌ا‌ش لذت ببرید.
تمام این اطلاعات توسط کاوشگر هویگنس به دست ما رسیده و امیدوارم تیتان جزو مناطق قرمز و نارنجی نباشه و شما بتونید بدون دردسر با استفاده از وسایل نقلیه‌ عمومی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به اونجا سفر کنید و از تعطیلات نوروزی خودتون لذت ببرید.
خوش بگذره رفقا!

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار