| کد مطلب: ۱۰۱۰۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد

خبــــر

انحراف سهام عدالت
سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت با تاکید بر لزوم توزیع یکپارچه سود سهام عدالت به سهامداران مطرح کرد: درخواست ما این است که سود عملکرد سهــام عدالت در سال ۱۳۹۸ فقط از طریــق سامانـه ملی سهام عدالــت تــوزیــع شــود. اکبر حیدری، در گفت‌وگو با برنامه «گفت‌وگوی اقتصادی» درباره آخرین اطلاعات مشمولان دریافت سهام عدالت گفت: موضوع سهام عدالت مربوط به قبل از سال ۱۳۸۴ و دولت هشتم و آن هم بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری درمورد اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی کلید خورد. او، از انحراف ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی به قیمت ارزش روز در سهام عدالت سخن گفت و افزود: یکی از دلایل تشکیل فراکسیون سهام عدالت در مجلس هم رسیدگی به همین موضوع است.
نحوه فعالیت بانک‌ها
کانون بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری، نحوه فعالیت بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور در روز‌های پایانی امسال و ایام نوروز را اعلام کرد. در نامه کانون بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری به مدیران عامل بانک‌های خصوصی و مؤسسات اعتباری آمده است: روز پنج‌شنبه مورخ 28/12/1399 آخرین روز فعالیت بانک‌ها و موسسات اعتباری و اولین روز فعالیت بانک‌ها نیز در سال آینده روز پنج‌شنبه مورخ 5/1/1400 است. همچنین، بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌توانند در ایام تعطیل به‌ تشخیص مدیریت هر بانک اقدام به افتتاح بعضی شعب به‌صورت کشیک کرده به‌نحوی که در هر یک از شهر‌ها به‌میزان حداقل تعداد شعب و جهت امور دریافت و پرداخت و ایجاد تسهیلات به‌منظور بهره‌برداری آسان از خدمات الکترونیکی فعالیت کنند. علاوه‌براین، شعبی که بدین منظور در ایام تعطیل فعال خواهند شد، باید ایام و ساعات فعالیت خود را قبلا به نزدیکترین پلیس محلی (کلانتری‌ها) کتبا اعلام کنند.
پرواز فوق‌العاده نداریم
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمــایــی گفت: با توجه به الزام ستاد مقابله با کرونا مبنی بر سفر نرفتن مردم در ایام نوروز، پروازهای نوروزی فقط بر اساس پروازهای برنامه‌ای انجام می‌شود و ظرفیت فوق‌العاده برای عید نخواهیم داشت. مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با فارس، افزود: همچنین طبق الزام سازمان هواپیمایی کشوری همه شرکت‌های هواپیمایی موظف به داشتن هواپیمای جایگزین هستند که اگر موردی پیش آمد‌ نظیر بروز نقص فنی در یک هواپیما، به سرعت هواپیمای جایگزین وارد عمل شود. او بیان کرد: هنوز ظرفیت برای مسیرها موجود است و در برخی مسیرها برای هر تاریخی امکان انتخاب صندلی وجود دارد. اسعدی سامانی تاکید کرد: شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌ها را در ایام نوروز بر اساس سقف قیمتی رعایت کرده‌ند و اگر آژانسی خارج از این نرخ‌ها‌ بلیت‌ها را گران‌تر بفروشد، حتما دستگاه‌های نظارتی ورود می‌کند و با متخلف برخورد جدی خواهند داشت.
ذخیره مردم در بانک‌ها
میزان سپرده‌ها و تسهیلات بانکی تا پایان آذر سال جاری نسبت به سال گذشته معادل 4/42 و 7/47 درصد افزایش یافته است. براساس گزارش بانک مرکزی از وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری به تفکیک استان در پایان آذر ماه سال جاری، مانده کل سپرده‌ها به رقم ۳۵۲۰ هزار و ۵۹۰ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل 4/42 و 6/29 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
همچنین، بالاترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۱۸۹۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۸۷۳۰ میلیارد تومان است. علاوه براین، مانده کل تسهیلات در این زمان ۲۵۰۷۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل 7/47 و 8/32 درصد افزایش داشته است.
صعود شاخص بورس
روند صعودی بازار سرمــایه دیـروز هم ادامه داشت و شاخص کل بورس بیش از ۱۵ هزار واحد افزایش یافت. شاخص کل بورس در معاملات روز یکشنبه بازار سرمایه تا رقم یک میلیون و ۲۴۵ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن هم ۱۰۲۷ واحد افزایش یافت و رقم ۴۳۴ هزار و ۲۸۶ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۸۳۰ هزار معامله به ارزش ۷۵ هزار و ۳۹۹ میلیارد ریال انجام دادند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گلگهر، معدنی و صنعتی چادرملو، ایران خودرو، گسترش نفت و گاز پارسیان، بانک ملت، توسعه معادن و فلزات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. شاخص کل فرابورس هم با ۷۳ واحد افزایش به رقم ۱۷ هزار و ۲۷۱ واحد رسید. در این بازار ۵۴۵ هزار معامله به ارزش ۱۲۸ هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال انجام شد. پتروشیمی مارون، سرمایه‌گذاری صبا تامین و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار