| کد مطلب: ۱۰۱۰۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد

خبــــر

افزایش صادرات به روسیه
آرمــان‌ملی: جدیدترین ارزیابی‌ها از عملکرد تجاری ایران و اتحادیه اوراسیا نشان می‌دهد که هرچند آمار صادرات به این منطقه کاهش یافته اما ایرانی‌ها محصولات بیشتری به روس‌ها فروخته‌اند. اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به بررسی عملکرد تجاری ایران و اتحادیه اوراسیا در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹ پرداخته و اعلام کرده که آمار چه در صادرات و چه در واردات افت داشته است. کل تجارت مشترک ایران و اوراسیا تا پایان بهمن ماه امسال به عدد 9/1 میلیارد دلار رسیده که تنها حدود سه درصد از کل تجارت کشور را تشکیل می‌دهد و این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸، کاهشی حدودا 4/9 درصدی را تجربه کرده است. در حوزه صادرات، ایران به اوراسیا حدود 4/2 میلیون تن کالا به ارزش ۹۳۳ میلیون دلار صادر کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی کاهشی ۱۷ و از نظر ارزشی کاهشی چهار درصدی داشته است.
کاهش مشترکان پرمصرف برق
آرمان‌ملی: شرکت مــادرتــخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام کرد:بررسی آمار توانیر بیانگر کاهش 1/6 درصدی مشترکان پرمصرف در بازه زمانی آبان تا ۱۲ اسفندماه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته است. به‌گزارش وزارت نیرو، بر اساس داده‌های استخراج شده از سامانه‌های جامع خدمات مشترکان شرکت‌های توزیع برق، از ابتدای آغاز طرح برق امید در آبان سال جاری، ۶۳ میلیون و ۷۷۶ هزار و ۸۰۸ قبض خانگی صادر شده است. این آمار نشانگر آن است که 87/22 درصد از قبض صادر شده در سطح مشترکان کم‌مصرف، 02/48 در بخش الگوهای خوش مصرف و 10/29 از قبض صادر شده در سطح الگوهای پرمصرف قرار گرفته‌اند. بررسی این آمار نشانگر کاهش 1/6 درصدی مشترکان پرمصرف در بازه زمانی آبان تا ۱۲ اسفندماه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته است.
کرسی مناطق آزاد برای اتاق
آرمان‌ملی: با پیشنهاد مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از این پس نماینده این دبیرخانه در اتاق ایران مستقر می‌شود تا روابط بین فعالان اقتصادی و مدیران مناطق آزاد بدون واسطه و بدون اتلاف وقت انجام شود. به گزارش دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در دیدار غلامرضا شافعی، رئیس اتاق ایران و حمیدرضا مومنی، دبیر شورایعالی مناطق آزاد، تصمیماتی درباره تسریع در انجام فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی در مناطق آزاد گرفته شد که مهم‌ترین آن ایجاد کرسی مناطق آزاد در اتاق بازرگانی ایران بود. در این جلسه مومنی پیشنهاد کرد برای تحقق اهداف مندرج در ماده ۱ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی به‌ویژه رشد و توسعه اقتصادی ترتیبی اتخاذ شود تا نماینده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد به اتاق بازرگانی صنایع معادن معرفی و کرسی لازم جهت تسریع در انجام امور محوله و اجرای سیاست‌های ابلاغ شده اختصاص یابد.
توزیع مرغ و گوشت منجمد
ایلنا: مدیــرکل دفتــر امـور بازرگانی وزارت صمت اظهار کرد: موضوع پیش‌فروش روغن مطرح نبوده است، تنها برای افزایش سطح عرضه به برخی شرکت‌ها اجازه دادیم که از طریق فروشگاه‌ها و سامانه‌های اینترنتی محصولات خود را عرضه کنند و بتوانند فروش تحت وب داشته باشند. صدیف بیک‌زاده در مورد آخرین وضعیت تامین کالاهای اساسی گفت: در حال حاضر حدود 40 هزار تن میوه ذخیره‌سازی شده است که اگر استان‌ها اعلام نیاز کنند این میزان تا 25 درصد قابل افزایش است. او خاطرنشان کرد: مرغ و گوشت قرمز نیز به صورت یخ‌زده و از محل ذخایر راهبردی در حال توزیع است. حدود 10 هزار تن گوشت مرغ منجمد در نظر گرفته شده است که پنج هزار تن آن توزیع شده و بقیه در حال انجام است تا در کنار توزیع گوشت مرغ گرم بتواند به تقاضا پاسخ دهد.
«سامانه مودیان» راه‌اندازی شود
مهر: یک پــژوهشگر اقتصـادی با بیان اینکه طبــق قانون پایــانه‌های فروشگاهی و سامانــه مودیان، نظام ممیزمحوری از بین می‌رود، گفت: سامانه مودیان باید از یکم خرداد ماه راه‌اندازی شود. جواد اسکندری افزود: تمــامی اشخاص حقیقی که صاحب مشاغل صنفی و غیر صنفی هستند و تمامی اشخاص حقوقی باید عضو سامانه مودیان شوند و حساب‌های تجاری خود را تعیین کنند تا مشخص شود تراکنش‌های مالی تجاری را در کدام حساب انجام می‌دهند، سازمان امور مالیاتی نیز آن حساب را ملاک مالیات ستانی قرار می‌دهد. او اظهار کرد: در گذشته صاحبان مشاغل از فاکتورهای مرسوم خریدوفروش استفاده می‌کردند و این فاکتور را بارگذاری می‌کردند اما طبق قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، صرفا صورت‌حساب الکترونیک معتبر است. بر اساس این قانون، فروشنده باید وارد سامانه مودیان شده و پیش‌فاکتور را صادر کند، خریدار نیز باید مندرجات را تایید کند. بنابراین در این سامانه هم تراکنش‌ها شفاف و هم صورت حساب‌های الکترونیکی صادر می‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار