| کد مطلب: ۱۰۰۹۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد

علي كريمي دست پوپوليست ها را رو كرد

آرمان‌ملی: شهاب‌ عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون فوتبال در اظهارنظری عجیب و پوپولیستی ادعا کرد که اگر در مجمع حضور داشت به علی کریمی ‌رأی می‌داد! این اظهارات پوپولیستی موردانتقاد کارشناسان و جامعه فوتبال قرار گرفت. آنها می‌گویند: «آقای «عزیزی‌خادم»! این ره که تو در پیش گرفتی به ترکستان است»؛ این در حالی است که فوتبالی‌ها از جمله احسان حاج‌صفی که انتظار می‌رفت به علی کریمی رای بدهد، به جادوگر رأی نداد! و در بین فوتبالی‌ها اعتبار خودش را خدشه‌دار کرد.
رأی به کریمی؟!
رئیس جدید فدراسیون فوتبال در اولین حضور تلویزیونی‌اش به‌عنوان رئیس منتخب مجمع، عنوان کرد که اگر در مجمع حق رأی داشت، به علی کریمی ‌رأی می‌داد. اظهارنظری که واقع‌گرایانه نیست و ظاهرا جهت جلب افکارعمومی‌ و کسب محبوبیت صورت گرفته است. آرزوی رأی‌دادن به کریمی ‌البته آرزوی عجیب و غریبی نیست و بسیاری از کسانی‌که از نتیجه انتخابات و به‌خصوص 9 رأی علی کریمی‌ ناراحت بودند، آرزو می‌کردند که کاش در مجمع بودند و به او رأی می‌دادند، اما این مساله برای شخصی مانند عزیزی‌خادم نمی‌تواند صدق کند. اگر عزیزی‌خادم واقعا معتقد بود کریمی ‌شایستگی ریاست فدراسیون را دارد که به او رأی بدهد، می‌توانست خیلی راحت پیش از برگزاری انتخابات به نفع او انصراف دهد! در این صورت آرای تمام کسانی‌که می‌خواستند به او رأی بدهند به‌نام کریمی ‌نوشته می‌شد.
محبوبیت
رئیس جدید فدراسیون فوتبال فرد ناآگاهی نیست و به‌خوبی می‌داند علی کریمی ‌چه محبوبیتی در بین اقشار جامعه دارد و به این ترتیب می‌خواهد شکافی که بین او و افرادی مانند کریمی ‌و مهدوی‌کیا به‌وجود آمده را پرکند. از این گذشته عزیزی‌خادم که می‌گوید اگر حق رأی داشت به کریمی‌ می‌داد، چگونه پس از انتخابات رأی مجمع به خودش را آگاهانه توصیف می‌کند. اگر رأی مجمع به او آگاهانه باشد، پس رأی خودش به کریمی‌ از سر ناآگاهی است و اگر او چنانکه به زبان می‌آورد، واقعا کریمی ‌را گزینه بهتری برای ریاست می‌داند، دیگر نمی‌تواند برای انتخاب خودش از صفت آگاهانه استفاده کند.
استفاده از برندها
او در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرده که از حضور کریمی ‌و مهدوی‌کیا در فوتبال استفاده خواهد کرد که به‌نظر می‌رسد این بخش هم واقعیت ندارد. چرا که حتی اگر واقعا چنین نیتی داشته باشد، به‌خوبی می‌داند که امثال کریمی‌ و مهدوی‌کیا، هیچگاه حاضر به همکاری با فدراسیون تحت ریاست او نخواهند بود و اصلا جنس آنها با تیم کاری که او برای نواب‌رئیسش برگزیده زمین تا آسمان فرق دارد. کمااینکه کریمی ‌لحظاتی پس از پایان دور اول انتخابات به‌وضوح اعلام کرد که به امثال او در این فوتبال نیازی نیست و قصد هیچگونه همکاری با تیم جدید فدراسیون را ندارد و مهدوی‌کیا هم در پست اینستاگرامی ‌اعلام کرد که هیچ علاقه‌ای به حضور در فوتبال ندارد و صرفا دست دوستی به‌سمت علی کریمی ‌بلند کرده است.
رأی حاج‌صفی
یکی از شخصیت‌هایی که در حمایت از کریمی ‌در فضای‌مجازی فعالیت کرد و در مجمع هم برخورد گرمی ‌با علی کریمی ‌داشت. احسان حاج‌صفی، کاپیتان تراکتور و تیم‌ملی بود که پیش‌بینی می‌شد رأی او با توجه به حمایتش از کریمی‌ به این چهره باشد. با این وجود تصاویری از رسانه‌ها و فضای‌مجازی منتشر شد که نشان می‌داد حاج‌صفی برخلاف آنچه به‌نظر می‌رسید به مصطفی آجورلو رأی داده است.
پیشنهاد ندارم!
در روزهای اخیر و پس از انتخابات فدراسیون فوتبال، صحبت‌هایی مبنی بر پیشنهاد باشگاه بایرن‌مونیخ به علی کریمی ‌برای مدیریت آکادمی‌ این باشگاه در کشور امارات مطرح شد. کریمی‌ در گفت‌وگوی کوتاه در این‌باره گفت: من هیچ پیشنهادی از هیچ‌کجا ندارم.
نظر مهاجرانی
حشمت مهاجرانی در خصوص برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال اظهارداشت: از قبل هم پیش‌بینی می‌شد که شانس انتخاب علی کریمی‌ کم است و شاید رأی نیاورد. برخورد کریمی ‌خیلی خوب بود. او تا آخرین لحظه عقب نکشید و برای آینده فوتبال ایران ایستاد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار