| کد مطلب: ۱۰۰۹۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد

در حق اهل سنت و زنان کوتاهی شده است

آرمان ملی: جلسه دیدار معاون اول رئیس‌جمهور با نخبگان، جوانان، برگزیدگان و فعالان سیاسی اجتماعی و فرهنگی استان گلستان عصر شنبه برگزار شد. اسحاق جهانگیری در این جلسه با بیان اینکه استان گلستان از ویژگی‌ها، استعدادها و ظرفیت‌های ممتازی برخوردار است، گفت: استان گلستان می‌تواند با تکیه بر این ظرفیت‌ها به‌خصوص با اتکاء به نیروی انسانی کارآمد و زبده مسیر توسعه استان را هموار کند. او افزود: بخشی از وظایف مرتبط با توسعه استان برعهده دولت، مجلس و نهادهای حاکمیتی و بخش زیادی از آن برعهده خود مردم و مدیران استان است تا راهکارها و تدابیر لازم را پیدا کرده و مسئولان کشور را به این سمت وادار به حرکت کنند تا توسعه استان محقق شود. معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه کشوری در مسیر توسعه پیش می‌رود که متکی به سرمایه اجتماعی باشد، خاطرنشان کرد: سرمایه اجتماعی یعنی افزایش اعتماد مردم به حکومت و نخبگان کشور. امید به آینده، محرکی جدی برای توسعه است و دشمنان ملت ایران در سال‌های اخیر با شرایطی که برای کشور به وجود آوردند تلاش کردند امید به آینده را در میان مردم از بین ببرند.
به امید و اعتماد ملت ایران آسیب زدند
جهانگیری با اشاره به اینکه تیم جدید آمریکا نیز صراحتا اعلام می‌کند فشار حداکثری علیه ملت ایران شکست خورده است، تصریح کرد: عده‌ای در بیرون از کشور و برخی افراد ناآگاه از داخل کشور در این سال‌ها سعی کرده‌اند مشکلات را آنچنان برای ملت ایران بزرگ جلوه دهند که ملت تصور کند آینده روشنی پیش روی خود ندارد. خارجی‌ها تلاش کردند القا کنند مردم با جمهوری اسلامی ایران آینده روشنی ندارند و مخالفان داخلی دولت نیز اینگونه القا می‌کردند که با این دولت آینده خوبی پیش روی مردم نخواهد بود. او ادامه داد: مخالفان داخلی مرتکب اشتباه بزرگی شدند و ناخواسته در این امر با دشمن همصدا شدند و به امید و اعتماد ملت ایران آسیب زدند.
قادریم مشکلات پرونده هــسته‌ای را حل کنیم
جهانگیری با تاکید بر اینکه ما قادر هستیم مشکلات پرونده هسته‌ای را نیز حل و فصل کنیم به قطعنامه ١٩٢٩ ذیل فصل هفتم شورای امنیت سازمان ملل اشاره و خاطرنشان کرد: براساس آن قطعنامه ایران مخل امنیت جهانی معرفی شده بود و اگر این قطعنامه در دست فردی مانند ترامپ قرار می‌گرفت ممکن بود با اتکا به آن دست به اقدام نظامی علیه ملت ایران بزند. معاون اول رئیس‌جمهور افزود: امروز که هم در آمریکا و هم در اروپا و هم در داخل کشور همه معتقد هستند باید برجام احیا شود، گفت: حرف ما این است که آمریکایی‌ها از برجام خارج شده و مردم ایران را تحریم کرده‌اند حالا وظیفه آنها این است که این اقدامات را اصلاح کنند تا برجام دوباره احیا شود. ما یک سال تحمل کردیم تا آمریکایی‌ها به تعهدات خود به برجام بازگردند اما وقتی به تعهداتشان عمل نکردند ایران نیز بر مبنای برجام برخی از تعهدات خود را کاهش داد. او با مقایسه عملکرد دولت تدبیر و امید با دولت‌های گذشته با توجه به درآمدهای نفتی آنها گفت: مطمئنا این دولت در بخش نفت، گاز، سدسازی و راه‌آهن با وجود فشار تحریم‌ها بیش از دولت‌های گذشته کار کرده است و من به عنوان وزیر و علاقه‌مند به دولت آقای خاتمی و معاون اول دولت آقای روحانی با قاطعیت می‌گویم که ما در این دولت بیشتر از همه دولت‌های گذشته پیشرفت داشته‌ایم.
بدون توجه به مذهب و قومیت
جهانگیری با تاکید بر اینکه اهل سنت همواره در کنار انقلاب بوده‌اند و دولت مکلف است مسائل آنها را حل کند، گفت: در کردستان هم به پاسخ مقام معظم رهبری به نامه مولوی عبدالحمید اشاره کردم که فرمودند مردم ایران بدون توجه به مذهب و قومیت در حقوق و مسئولیت هیچ تفاوتی ندارند و تنها موضوع برای کسب مسئولیت شایستگی مدیریتی است، قبول دارم که در حق اهل سنت و زنان کوتاهی‌هایی شده است. او با اشاره به موفقیت یا عدم موفقیت دولت گفت: تا جایی که می‌توانیم باید برای حل مشکلات در صحنه باشیم حتی اگر بتوانیم به میزان کمی موثر باشیم نمی‌توانیم کشور و مردم را رها کنیم، باید از آبرو و توان خود هزینه کنیم آبروی ما باید فدای مردم بشود. دولت در مجموع در حد توانش در این زمینه تلاش کرده و با توجه به شرایط موفق بوده است. لازم به ذکر است در این نشست تعدادی از نخبگان و جوانان استان نیز در سخنانی به بیان مهمترین دغدغه‌ها و مطالبات خود پرداختند و خواستار توجه هر چه بیشتر دولت به وضعیت جوانان و نخبگان کشور شدند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار