| کد مطلب: ۱۰۰۹۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد

تو برو مریخ و ماه، من خودمو می‌رسونم!

ندا حائری

* در حالی‌که اهالی ناسا همین‌جوری چپ و راست ویدئوهای مختلف از لحظه‌ی فرود مریخ‌نورد استقامت منتشر می‌کنن و الکی پز می‌دن، خود مریخ‌نورد استقامت داره روی سطح سیاره می‌گرده ببینه جایی یه لقمه آب و نون پیدا می‌شه یا نه؟
البته مریخ‌نورد استقامت، طوری برنامه‌ریزی شده که بگرده ببینه جایی علائمی از حیات پیشین روی سطح مریخ پیدا می‌کنه یا نه و خلاصه قراره انقدر بگرده تا بالاخره برسه به همون چیزی که من گفتم! یعنی یه کاری می‌کنه که بفهمیم همه‌ ما از نوادگان موجوداتی هستیم که زمانی در مریخ روزگار می‌گذراندند.
مثلا فکر کنید ما نوادگان مریخی‌های عجیب و غریبی باشیم که به دموکراسی خیلی معتقدن و برای کوچک‌ترین کار و تصمیمی، رای‌گیری سراسری برگزار می‌کنن و در عین حال جایی که قانون‌رو وضع می‌کنه با جایی که قراره قانون رو اجرا کنه دعوا داشته باشه و یه‌جوری تابلو بازی دربیاره که دیگه صدای همه دربیاد که آقا این چه وضعشه.
یا مثلا مریخ‌نورد استقامت برامون کشف کنه که زمانی توی مریخ یه نفر رئیس دولت بوده که از هیچ حرکت ناشایستی دریغ نکرده و هر گلی تونسته به سر خودش و دار و دسته‌ش زده و مثلا رفته توی مجمع سازمان ملل با صندلی‌های خالی حرف زده و وان دقیقه وقت خواسته و رفته مادر یکی از سیاستمداران فوت‌شده‌ وقت‌رو بغل کرده، بعد اومده شده شفاف‌ساز و قهرمان ملی و به صورت مداوم داره از این اخبار که چه کسی دست چه کسی رو چه زمانی بوسیده رونمایی می‌کنه! یا می‌گه من به مردم نگفتم خس و خاشاک، هوا آلوده بود گفتم یه وقت توی غذاتون خاک نشینه! اصلا من هنوزم باهارم شما هم درخت‌های تحت‌نظارت بنده!
* یک گروه دیگه از ناسایی‌ها هم چون حوصله‌ خاک سرخ مریخ‌رو نداشتن و رنگ نقره‌ای‌رو بیشتر ترجیح می‌دادن رفتن سراغ ماه و قراره یه ایستگاه تحقیقاتی روی سطح ماه مستقر کنن و اسمش رو هم بذارن آرتمیس!
فضانوردان آمریکایی قراره سال ۲۰۲۴ دوباره برگردن به ماه و تمام شرایط‌رو برای استقرار این ایستگاه تحقیقاتی بررسی کنن ولی به صورت تئوری این ایستگاه باید نزدیک قطب جنوب ماه و جایی باشه که نور خورشید به مقدار بیشتری بهش می‌رسه و از نظر ارتفاع، بالاتر از سطح است.
اگر فضانوردان و پژوهشگران موفق به ساختن چنین ایستگاع تحقیقاتی‌ای روی سطح ماه شوند، کارشان برای سفر سال ۲۰۵۰ انسان به مریخ بسیار ساده‌تر خواهد بود.
خلاصه که از لحاظ سطح دغدغه بنده و شما پیگیر قیمت خیار و پیاز و تخم‌مرغیم و گوشه دیگر دنیا پیگیر شرایط آب و هوایی مریخ و ماه و جست‌وجوی حیات بیگانه! و دقیقا به همین می‌گویند عدالت و بنی‌آدم یه‌جوری اعضای یکدیگرند که اساسا در وصف نگنجد! جان شما!

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار