| کد مطلب: ۱۰۰۹۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد

‎صداي وزير از شوراي شهر شنيده نشد

‎آرمان ملی: در روزهایی که کرونا در کشور هر روز بیشتر قربانی می‌گیرد و تاکنون بیش از 300 نفر از پرسنل کادر درمانی و پرستار جان خود را از دست داده‌اند، روز گذشته نیز دومین پرستار باردار در یکی از بیمارستان‌ها به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد. در همین راستا وزیر بهداشت روز دوشنبه در گفته‌های تندی نسبت به پروتکل شکنان واکنش نشان و در بخشی از صحبت‌های خود اعلام کرد:«خدا شاهد است که داغ این شهدای سلامت دارد مرا نابود می‌کند. منِ وزیر خبر ندارم چه کسی می‌آید و بیرون می‌رود. فقط شدم ته رودخانه، زخمی و جنازه جمع کن. به‌جای وزیر بهداشت بگذارید مدیرکل مرده‌شورخانه.» این گفته‌های وزیر باعث بروز حواشی و حتی بیانیه تند اتحادیه آرامستان‌های کشور گردید، و حتی در جلسه شورای شهر تهران و زمانی‌که ناهید خداکرمی،عضو شورای شهر از وزیر بهداشت به دلیل حواشی اخیر با سخنانش وزیر را مورد حمایت قرار داد، نایب رئیس شورای شهر به دلیل عصبانیت از سخنان خدا کرمی دستور قطع میکروفون و سخنان وی را داد.
‎صدای دفاع از وزیر خاموش شد
‎ ناهید خدا کرمی در جلسه روز گذشته شورای شهر ضمن دلجویی از کارکنان بهشت زهرا (س) در پی سخنان اخیر وزیر بهداشت، با اشاره به وضعیت دشوار سعید نمکی گفت: «وزیر محترم بهداشت در شرایطی نظام سلامت را مدیریت می‌کند که نه امکانات لازم برای واردات واکسن کرونا را دارد و نه منابع مورد اعتماد و ارز کافی برای مدیریت شیوع کرونا. خداکرمی تاکید کرد: طبیعی است که ممکن است این فشارها موجب می‌شود تا وزیر بار کلمات خود را حس نکند و بنده به عنوان عضو شورای شهر از هجمه‌های وارد شده به وزیر بهداشت به دلیل حواشی اخیر و همچنین کارکنان بهشت زهرا (س) پوزش می‌طلبم.» در ادامه ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر، ضمن انتقاد به گفته‌های خدا کرمی گفت: «شما نباید عذرخواهی کنید بلکه وزیر باید عذرخواهی کند. تذکر شما وارد نیست چرا که طبق قانون شما حق تذکر به عملکرد مدیریت شهری را دارید و نمی‌توانید درباره عملکرد مسئولین اظهار نظر کنید مگر اینکه به سخنان شما پیرامون انتقاد به مسئولین باشد نه دفاع از آنها.» در ادامه خداکرمی قصد ادامه صحبت‌های خود را داشت که امینی دستور قطع میکروفن وی را داد و خطاب به حجت نظری درخواست قرائت تذکر وی را داد. نظری دیگر عضو شورای شهر نیز گفت: تذکر بنده نیز درباره وزارت بهداشت است و اگر قرار است همین اتفاق رخ دهد، بنده تذکرم را مطرح نکنم. سپس خداکرمی نسبت به قطع سخنان وی توسط امینی انتقاد کرد و در نهایت منجر به عذرخواهی او از ناهید خداکرمی شد.
‎واکنش تند اتحادیه آرامستان‌ها
‎ حتی اتحادیه آرامستان‌های کشور در پی مصاحبه وزیر بهداشت در خصوص پروتکل شکنان و استفاده از عبارات «مرده شور» بیانیه‌ای صادر کرد و در این بیانیه خطاب به سعید نمکی، وزیر بهداشت اعلام کرد: «جهادگران خاموشی که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و هیچگاه در کانون رسیدگی نبودند و در این بحران کرونا نیز خدمات آن‌ها غالبا نادیده گرفته شده در حالی که از مدیران ارشد کشوری حداقل انتظار همراهی و همدلی با این افراد می‌رود، لیکن اگر اقدامی برای دلجویی از این قشر زحمتکش صورت نمی‌گیرد استفاده از عباراتی غیر منصفانه و خارج شآن در قبال خدمات تطهیرکنندگان و غسالان آرامستان‌ها و نیرو‌های جهادی این راه نهایت کم لطفی است. همانگونه که مستحضرید عمل شرعی تغسیل اموات یک واجب کفایی است و عملشان از این جهت مانند رزمندگان دلاور جبهه‌ها است و این قشر شریف با تقبل انجام این کار لطمات زیاد روحی و جسمی که در طول سالیان بر آن‌ها تحمیل شده باری عظیم از دوش جامعه برداشته‌اند واستفاده از کلمات غیر منصفانه وسبک باعث رنجش و دل شکستگی بیشتر برای آنان خواهد شد.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار