| کد مطلب: ۱۰۰۹۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد

اخبارکــــوتاه

تیتر معنادار درباره
اختلاف دولت و مجلس
پایگاه اطلاع‌رسانی‌KHAMENEI.IR، در پی اختلاف دولت و مجلس بر سر قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، پوستری از رهبر انقلاب و تاکید ایشان برای رفع اختلاف‌ها منتشر کرد. رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه در دیدار رئیس و منتخبان ملت در مجلس خبرگان، با اشاره به قانون مصوب مجلس در خصوص کاهش تعهدات برجامی، گفتند: مجلس قانونی را تصویب و دولت هم از آن استقبال کرد و تا دیروز نیز کارهایی را که باید انجام می‌شد، انجام دادند و ان‌شاء‌ا... فردا نیز یک مورد دیگر از این قانون انجام خواهد شد. ایشان با اشاره با اختلاف برداشتی که مجلس از کار دولت دارد، افزودند: این اختلاف‌نظرها قابل‌حل است و باید دو طرف، قضیه را با همکاری یکدیگر حل کنند و نباید اختلاف‌ها رها و یا تشدید شود که نشان‌دهنده دوصدایی باشد. رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: دولت خود را موظف به عمل به قانون می‌داند و باید به این قانون که قانون خوبی است، به دقت عمل شود.

تبریک روحانی
به نخست‌وزیر و امپراتور ژاپن
رئیس‌جمهور در پیامی به نخست‌وزیر ژاپن، ضمن تبریک فرا رسیدن روز ملی این کشور، ابراز اطمینان کرد که روابط تاریخی و دوستانه تهران‌- توکیو در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی و تجاری بیش از پیش گسترش خواهد یافت. متن پیام تبریک حسن روحانی به نخست‌وزیر ژاپن به این شرح است: فرارسیدن روز ملی ژاپن را به جنابعالی، دولت و مردم کشورتان صمیمانه تبریک می‌گویم. در دورانی که همه مردم جهان درگیر همه‌گیری بیماری کووید19 هستند و جامعه جهانی با تحولات پی در پی سیاسی- امنیتی مواجه است، خوشبختانه شاهد ادامه همکاری‌ها و افزایش رایزنی‌ مقامات عالی‌رتبه دو کشور در سطوح مختلف هستیم که نشان از عزم راسخ و تلاش وافر طرفین برای گسترش روابط دوجانبه و افزایش همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف بین‌المللی با هدف ایجاد ثبات و امنیت جهانی دارد. اینجانب اطمینان دارم که در پرتو این اراده متقابل و حمایت جنابعالی، روابط تاریخی و دوستانه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی و تجاری بیش از پیش گسترش می‌یابد. سلامتی و موفقیت آن جناب و بهروزی مردم ژاپن را آرزومندم. روحانی همچنین در پیام جداگانه‌ای به امپراتور ژاپن، فرا رسیدن سالروز تولد وی و روز ملی ژاپن را تبریک گفت. متن پیام تبریک به این شرح است: سالروز تولد جنابعالی و روز ملی ژاپن را صمیمانه تبریک می‌گویم. امیدوارم روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن که ریشه در تاریخ چند صدساله دو ملت دارد، بیش از پیش تحکیم و توسعه یابد. سلامتی و موفقیت آن‌جناب و بهروزی مردم ژاپن را آرزومندم.

افشانی کاندیدای
انتخابات 1400
سخنگوی حزب اعتماد ملی خبر داد که حزب اعتمادملی، محمدعلی افشانی را به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ معرفی کرده است. اسماعیل گرامی‌مقدم افزود: افشانی سوابق درخشانی دارد و از نیروهای پاک‌دست کارگزاران نظام است که در سمت‌های معاونت وزیر، استانداری و شهرداری تهران مشغول به خدمت بوده است. لذا افشانی هم به عنوان یکی از نامزدهای حزب اعتماد ملی مطرح است. وی در مورد عدم‌حضور الیاس حضرتی در میان نامزدهای انتخابات گفت: الیاس حضرتی رسما اعلام کرده است که برای ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ کاندیدا نخواهد شد.

نه به برای برگزاری
جلسه انتخاباتی
سید‌ابراهیم رئیسی، دعوت اعضای مجلس خبرگان را برای برگزاری جلسه درباره انتخابات ۱۴۰۰ رد کرده است. یکی از اعضای مجلس خبرگان در این باره گفت: دیروز در حاشیه اجلاسیه مجلس خبرگان، حدود ۴۰ الی۵۰ نفر از اعضای مجلس خبرگان قصد برگزاری جلسه خصوصی را با آیت‌ا... رئیسی درباره موضوع انتخابات ۱۴۰۰ داشتند، که آقای رئیسی به دلیل اطلاع از موضوع جلسه، ضمن تشکر از ایشان، برگزاری این جلسه را نپذیرفته است.

آزادی دارایی‌های ایران
پس از رایزنی
وزارت امورخارجه کره جنوبی اعلام کرد که دارایی‌های مسدود شده ایران در این کشور پس از رایزنی با طرف آمریکا آزاد خواهد شد. وزارت امورخارجه کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت در حال رایزنی با مقامات ایرانی در جهت یافتن راهایی برای استفاده از دارایی‌های مسدود شده این کشور است و طرف ایرانی نیز موافقت خود را با پیشنهادات ما ابراز کرده است. در ادامه این بیانیه آمده است که آزادسازی واقعی دارایی‌های مسدودشده ایران در حساب‌های بانکی کره‌ای پس از رایزنی با کشورهای مربوطه، شامل ایالات متحده انجام خواهد شد. این در حالی است که روز گذشته رئیس کل بانک مرکزی و سفیر کره‌جنوبی در ایران در جلسه‌ای که به درخواست سفارت کره‌جنوبی برگزار شد، در خصوص نحوه جابه‌جایی و مصرف بخشی از منابع بانکی ایران در کره‌جنوبی توافق کردند.

ایران یکی از محورهای نشست عربی- انگلیسی
وزرای خارجه کشورهای عربی خلیج‌فارس در نشستی با یکی از وزرای انگلیس در رابطه با ایران بحث و رایزنی کردند. وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس به همراه نایف الحجرف، دبیرکل این شورا و جیمز کلورلی، وزیر انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا نشستی مجازی برگزار کردند. در این نشست در رابطه با روابط میان دوطرف و همکاری‌های مشترک میان انگلیس و کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس در زمینه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بحث و رایزنی شد. در این نشست همچنین در رابطه با تحولات سیاسی و امنیتی منطقه، مبارزه با تروریسم و اوضاع یمن و ایران و عراق بحث و گفت‌وگو شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار