| کد مطلب: ۱۰۰۸۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد

عجله برای رسیدن به پاستور

آرمان ملی: جمعه گذشته بود که حدادعادل رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان از حضور احمدی‌نژاد در انتخابات 1400 گفت و تاکید کرد او تایید نخواهد شد. همین اظهارنظر با واکنش احمدی‌نژاد روبه‌رو شد و او حمله شدیدی به حدادعادل داشت. البته اظهارات احمدی‌نژاد بی‌پاسخ نماند و حدادعادل در سریع‌ترین زمان ممکن با صدور جوابیه به‌طور قاطع جواب احمدی‌نژاد را داد. حال از این موضوع که گذر کنیم اما نمی‌توانیم از شعارها و اظهارات احمدی‌نژاد برای انتخابات 1400 عبور کنیم. شعارهایی که احمدی‌نژاد در این روزها مطرح می‌کند، گمانه‌زنی‌ها برای حضور او در انتخابات را بیشتر می‌کند و این احتمال را می‌دهد که احمدی‌نژاد با شعارهای عوام‌فریبانه به دنبال راهی است که بدون دغدغه بتواند به پاستور برسد.
ماجرا از کجا شروع شد؟
جمعه گذشته همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد. حدادعادل در جریان این همایش به برخی گمانه‌زنی‌های مطرح‌شده مبنی بر کاندیداتوری رئیس‌‌جمهوری سابق ایران در انتخابات سال آینده واکنش نشان داد، تلویحا از رد صلاحیت او گفت و تاکید کرد: «آمدن احمدی‌نژاد را اصلا به عنوان شوک انتخابات در نظر نگیرید؛ یعنی تکلیف روشن است. زیاد تحت تاثیر موضع‌گیری و فضای مجازی و حرف زدن‌ها نباشید. چنین اتفاقی نخواهد افتاد، دفعه قبل هم نیفتاد، حالا که ۴ سال هم گذشته و بدتر هم شده است.» او با اشاره به رد صلاحیت احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته گفت: «به هر دلیلی اتفاق نیفتاد، این دفعه دلایلش بیشتر است؛ بنابراین به این فکر نکنید.» همین صحبت‌ها بود که سبب عصبانیت احمدی‌نژاد شد تا او در بازدید از کتابفروشی‌های میدان انقلاب سخنانی درباره حدادعادل مطرح کند. رئیس‌جمهور سابق ایران درباره اظهارات حدادعادل گفت:«آقایی که این حرف‌ها را زده است در سال ۸۴ هم تا لحظه آخر انتخابات، با کمک دوستانش سنگین‌ترین فشارها را به بنده آوردند، تا به نفع کاندیدای موردنظرشان انصراف دهم. در دوره ریاست‌جمهوری نهم هم اینها در طول مجلس هفتم، بیشترین ممانعت‌ها، تخریب، فشارها و انواع ترفندها را به کار گرفتند تا مانع از خدمات دولت به مردم شوند و حتی اجازه ندادند، ساعت کار ادارات را تنظیم کنیم تا مقداری بار ترافیک برای مردم سبک شود.» او در انتقاداتی شدید نسبت به حدادعادل گفت: «ما چگونه می‌توانیم انتظار داشته باشیم با نقش‌آفرینی کسانی که تغییر چهره داده و سوپر حزب‌اللهی شدند، اوضاع کشور درست شود، وضع مردم سامان پیدا کند و حرکت انقلاب در مسیر صحیح جلو برود؟ آیا این امر شدنی است؟ من دلم برای آن عده از نیروهای انقلابی و جوانان حزب‌اللهی که البته می‌دانند بنده چقدر آنها را دوست دارم، می‌سوزد که چنین افرادی داعیه ریاست و خط‌دهی به آنها را دارند و به جای آنان سخن می‌گویند و تصمیم می‌گیرند.»
پاسخ حدادعادل به احمدی‌نژاد
حدادعادل در پاسخ به صحبت‌های احمدی‌نژاد در بیانیه‌ای نوشت: «در جلسه‌ای که اینجانب با گروهی از دانشجویان درباره انتخابات سال 1400 داشتم، هنگامی که سخن از تعدد نامزدها و اعلام نظر شورای محترم نگهبان به میان آمد، بر حسب برداشت و تحلیل خود و با توجه به رد صلاحیت آقای احمدی‌نژاد در سال 96 و همچنین توصیه سخنگوی آن شورا که «کسانی که نوبت قبل رد شده‌اند ثبت‌نام نکنند» نظر خود را اعلام کردم. آقای احمدی‌نژاد در واکنش خود به این اظهارنظر با بیاناتی که خاص خود ایشان است، به این بهانه ورود خود را به صحنه انتخابات آینده کلید زده است. من صریحا اعلام می‌کنم که آنچه گفته‌ام یک پیش‌بینی مسبوق به دلایل متعدد بوده و تصمیم‌گیری درباره ایشان بر عهده خود شورای محترم نگهبان است. نکته دیگری که در واکنش ایشان آمده مطالبی است که درباره مجلس هفتم گفته‌اند. برخلاف اظهارات ایشان همه می‌دانند که مجلس هفتم بیش از هر مجلس دیگری از دولت ایشان حمایت کرده است و بیشترین کژتابی را نیز همان مجلس از آقای احمدی‌نژاد دیده است. آقای احمدی‌نژاد رسما و صریحا مصوبات مجلس را که پس از تایید شورای محترم نگهبان صورت قانون می‌یافته در کشوی میز خود نگاه می‌داشته و آنها را برای اجرا ابلاغ نمی‌کرده است. مخالفت مجلس هفتم با این رفتار دیکتاتورمآبانه، دفاع از حقوق ملت و نمایندگان ملت بوده است. آنچه درباره دست‌بوسی فرح گفته‌اند نیز دروغ محض چندش‌آور و سناریوی رسوایی است که فقط دشمنان از آن سود می‌برند. اینجانب در سال‌های قبل از انقلاب هیچ رابطه‌ای با دفتر فرح نداشته‌ و هیچگاه او را ندیدم، لذا دروغگویی آقای احمدی‌نژاد محرز و اصل دست‌بوسی و عکسی که به ادعای ایشان نزد همسر شهید دکتر فاطمی موجود بوده نیز از ساخته‌های ایشان است. مرتبط ساختن این موضوع با دستگیری همسر دکتر فاطمی نیز دروغ دیگری است که به منظور خاصی طراحی شده است. درباره علت دستگیری آن خانم مقاماتی که وی را دستگیر کرده‌اند می‌توانند توضیح دهند و درنهایت کمترین مطالبه از آقای احمدی‌نژاد این است که بر ادعای خود سند ارائه دهد.»
واکنش علی مطهری به سخنان احمدی‌نژاد
علی مطهری در آخرین توئیت خود درباره سخنان احمدی‌نژاد نوشت: «آقای حدادعادل وقتی که قاطعانه از طرف شورای نگهبان اظهارنظر می‌کند و تکلیف کاندیدا‌ها را از قبل تعیین‌شده اعلام می‌کند به‌طوری‌که شائبه مهندسی انتخابات را تقویت می‌کند، باید منتظر چنان پاسخی از طرف آقای احمدی‌نژاد می‌بود. بهتر است نقشی هم برای انتخاب مردم قائل باشیم.»
احمدی‌نژاد و سودای پاستور ؟
محمود احمدی‌نژاد مدت‌هاست که با شعارهای پوپولیستی و جنب‌و‌جوش‌های سیاسی، قصد دارد تا بیشتر از گذشته در میان مردم مطرح شود. کافی است که نگاهی به مصاحبه‌ها، حمله به نهادهای انقلابی کشور، تبریک تولد مایکل جکسون و... بیندازید تا متوجه شوید، «مرد میدان72 نارمک»، مدت‌هاست که دوباره حال و هوای رسیدن به پاستور را در سر دارد اما این احمدی‌نژاد با آن احمدی‌نژادی که در سال 88 مردم را خس و خاشاک می‌نامید، تفاوت بسیاری دارد. اگر تمام سخنان و اظهارات احمدی‌نژاد را در این روزها مورد بررسی قرار دهیم، طبق سابقه شورای نگهبان او را رد صلاحیت خواهد کرد. احمدی‌نژاد بر این باور است، با بیان این سخنان افراطی و دور از عرف جامعه می‌تواند مردم را مجاب کند، در انتخابات 1400 به او رای دهند اما شاید فراموش کرده که شورای نگهبان و حتی اصولگرایانی مانند حدادعادل هم از سخنان او ناراضی هستند و حاضر نیستند مانند سال‌های 84 تا 92 از فردی حمایت کنند، که شعارهای تند را مطرح می‌کند. از طرفی هم کسانی مانند حدادعادل که رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان است، از محمود احمدی‌نژاد بریده‌اند و حتی حاضر نیستند، زیست سیاسی خود را به مخاطره بیندازند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار