| کد مطلب: ۱۰۰۸۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد

افزایش 4برابری صادرات فرآورده‌های نفتی

آرمان‌ملی: روز گذشته با حضور بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران، سه خط لوله نفتی تبریز- خوی - ارومیه، نایین-کاشان-ری و شازند-قم-ری با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دلار به بهره‌برداری رسید که بر اساس اطلاعات منتشر شده، ظرفیت انتقال نفت و فرآورده‌های نفتی در کشور را ۵۶۰ هزار بشکه در روز افزایش داده و سهم مهمی را در تامین پایدار فرآورده‌های نفتی در کشور خواهد داشت.
وزیر نفت در این مراسم، از افزایش چهار برابری صادرات فرآورده‌های نفتی طی هفت سال خبر داد. زنگنه به فحاشی‌ از سوی عده‌ای طی روزهای اخیر نیز اشاره کرد و گفت: انتخابات نزدیک است. به وزارت نفت فحش می‌دهند که برای خود افتخار کسب کنند. افزایش یک میلیارد لیتری ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی در کشور، خودکفایی ایران در ساخت پروژه‌های خطوط لوله نفت و افزایش پایداری انتقال فرآورده‌های نفتی با سرمایه‌گذاری ۴۰۰میلیون دلاری از دیگر نکات مهمی بود که در این مراسم مطرح شد.
جزئیات بهره‌برداری از 3 طرح
زنگنه، با اشاره به سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای اجرای سه طرح خطوط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی به طول ۱۰۰۰ کیلومتر، اظهار کرد: مجموع سرمایه‌گذاری این طرح‌ها۸۵۰۰ میلیارد ریال بوده است که جا دارد از پیمانکاران این طرح قدردانی کنم. او با بیان اینکه خط لوله گوره- جاسک ایرانی‌ترین پروژه است و همه تجهیزات آن از جمله خط لوله، ورق و ... در داخل کشور ساخته می‌شود، گفت: برای نخستین بار می‌گویم تلاشمان این است جوشکاری و لوله‌گذاری خط لوله گوره- جاسک تا پایان امسال تمام شود. به گفته او، ظرفیت روزانه پالایش نفت خام کشور از 8/1 میلیون بشکه در سال ۱۳۹۲ به بیش از 2/2 میلیون بشکه رسیده است. زنگنه با بیان اینکه تولید روزانه بنزین کشور از کمتر از ۵۰ میلیون لیتر به ۱۰۷ میلیون لیتر و تولید روزانه گازوئیل از ۹۴ میلیون لیتر به ۱۱۳ میلیون لیتر در سال ۱۳۹۸ رسیده است، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۱ تولید بنزین یورو ۴ و ۵ صفر بوده و در سال گذشته به بیش از ۷۶ میلیون لیتر رسیده و در گازوئیل نیز تولید گازوئیل با کیفیت یورو از ۶ میلیون لیتر در اوایل سال ۱۳۹۲ به ۴۵ میلیون لیتر در سال ۱۳۹۸ رسیده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار