| کد مطلب: ۱۰۰۸۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به یک عدد پتروس فداکار‌ نیازمندیم!

فریور خراباتی

وضعیت را دیده‌اید؟ این زندگی است ما داریم؟! هیات دولت مانند پتروس فداکار انگشت خود را در سوراخ ‏دلار می‌کند تا جلوی افزایش قیمت آن را بگیرد و بیش از این قیمتش بالا نرود، تخم‌مرغ از دلار جلو می‌زند، تازه خودِ مرغ هم ‏نمی‌تواند پرواز کند، ببینید اگر پرواز می‌کرد الان کجا بود!‏
همه اینها حل می‌شود، سر‌و‌کله کروناهای جهش‌یافته پیدا می‌شود و زلزله و بلایای طبیعی هم که عضو جدانشدنی‌ زندگی‌ ما هستند و همین الان مردم سی‌سخت گرفتار زلرله و سرما و بی‌توجهی مسئولان شده‌اند.
یعنی اگر روزگاری به فرزندان خود بگوییم روزی را به چشم دیدیم که قیمت آب آشامیدنی از بنزین ارزان‌تر ‏بود و در روزگاری زیستیم که قیمت یک کیلو‌مرغ از یک کیلو... نه از یک دلار بیشتر بود، احتمالا دوز ‏قرص‌های‌مان را پشت‌و‌رو کرده و دو بار به ما می‌دهند چون فکر می‌کنند حال‌مان خراب است.‏شاید نیاز داشته باشیم که با مراسم‌ و مناسبت‌ها خودمان را شاد کنیم. خب‌ مراسم را که کرونا هوا کرده، مناسبت‌ها هم که مدت‌هاست خودشان جزو بلایایی طبیعی محسوب می‌شوند.
مثلا مراسم شب یلدا هم که امسال متاسفانه دوباره به «تنکس گیوینگ!» و «کریسمس» خورده بود و رسما داشتیم ‏تسمه‌تایم پاره می‌کردم. این شرکت‌های فروش کالای دیجیتال جوری قاطی کرده‌ بودند که پیامک تبلیغاتی ‏می‌دادند: «حراج انار و هندوانه؛ با خرید دو کیلو آجیل شب یلدا، بوقلمون تنکس گیوینگ را مهمان ما ‏باشید». این «تنکس گیوینگ» هم بد کوفتی است که حتی آدم نمی‌تواند آن را ترجمه کند اما ظاهرا برای یک ‏عده از نان شب هم واجب‌تر شده است. یعنی آنقدری که ما درگیر این مراسم‌ هستیم، خود بابانوئل ‏نیست. طبق گزارش‌های رسیده بابانوئل هنوز کالسکه‌اش را هم آماده نکرده بود که برخی از هموطنان ما درگیر کریسمس بودند .بگذریم... .
واقعیت امر این است که ما الان دو گروه هستیم؛ گروه اول ما مردم عادی هستیم که روزهای سال را فعلا ‏به این صورت می‌شماریم: «بیست و نهم بهمن، هوب، اول اسفند» یعنی الان پدرم معتقد است ما چیزی به ‏اسم اول فروردین که یک روز معمولی است، نداریم و اصلا هم اگر اینطوری باشد، نو شدن سال ‏مگر چقدر ارزش دارد؟ یک گروه هم اهالی اینستاگرام هستند که به صورت کلی درگیر شرایط اقتصادی ‏نیستند و تا یک ماه پیش مشغول گرفتن عکس با درخت کریسمس و بوقلمون و تزئین آجیل و خیار و هندوانه و انار بودند ‏و هفته پیش درگیر خرس و شکلات ولنتاین و به زودی درگیر سفره هفت‌سین... گاهی آدم فکر می‌کند در سیاره دیگری زندگی می‌کنند.‏
خلاصه برای حل مشکلات فعلی نیازمند یک عدد پتروس هستیم که با فداکاری انگشت توی سوراخ مشکلات کند!

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار