| کد مطلب: ۱۰۰۸۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد

قهرمانی در DNA پرسپولیس است

مربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید: تیم با اتحاد و همدلی توانسته به قهرمانی نیم‌فصل برسد و این روند ادامه خواهد داشت. حمید مطهری، درباره مباحث مختلفی پیرامون باشگاه پرسپولیس و عملکرد این تیم در نیم‌فصل لیگ فوتبال برتر ایران به صحبت پرداخت. او به روزهای سختی اشاره کرد که پرسپولیسی‌ها پشت‌سر گذاشتند و با اتحاد و همدلی توانستند به قهرمانی نیم‌فصل برسند. در ادامه حمید مطهری پاسخگوی سوالات بود:
ابتدا درباره شرایط پرسپولیس در نیم‌فصلی که گذشت صحبت کنید. در روزهای اول تصور نمی‌کرد این تیم بتواند روزهای خوبش را به این زودی‌ها تکرار کند.
با توجه به شرایطی که اتفاق افتاد روزهای سختی را پشت‌سر گذاشتیم. من نمی‌خواهم درباره آن روزها و اتفاقاتی که رخ داد صحبت کنم. ما سعی می‌کنیم نگاه مثبتی به موضوعات داشته باشیم. ما به کار بازیکنان‌مان ایمان داشتیم و با یک گروه که متشکل از بازیکنان و کادرفنی بود تلاش کردیم موفقیت‌های قبلی را دوباره تکرار کنیم. تلاش و پشتکار در تیم ما وجود داشت و هرکسی به انجام وظایف خود متعهد شده بود. تلاش کردیم که دوباره بتوانیم شرایط خوبی را رقم بزنیم. من قبلا هم گفته بودیم که هدف کوتاه و ارزشمند ما قهرمانی نیم فصل است و خدا را شاکریم به این موفقیت دست پیدا کردیم.
با توجه به شرایطی که داشتید و جدایی برخی بازیکنان در ابتدای فصل و حضور بازیکنان جدید شاید برخی تصور می‌کردند که تیم شما چند هفته نیاز به هماهنگی دارد و به همین خاطر تکرار موفقیت‌های قبلی برایش سخت خواهد بود؛ چطور توانستید از همان ابتدا تیم را به هماهنگی مطلوبی برسانید؟
همیشه آقای گل‌محمدی و من صحبت کردیم و گفته‌ایم که تک‌تک بازیکنان برای ما ارزشمند هستند؛ اما صحبت همیشگی ما درباره اهمیت کار گروهی بوده است چون اعتقاد قلبی ما این است که تیم باید به‌صورت گروهی کارش را خوب پیش ببرد. بازیکنان جدیدی که هم آمدند از همان ابتدا در وحدت تاکتیکی ما جاگرفتند و توانستیم کار گروهی را به‌خوبی پیش ببریم هر کسی در پازل تاکتیکی ما بنشیند موظف است وظایف خود را به‌خوبی انجام دهد. تیم ما در لیگ‌قهرمانان آسیا با ۵۰ درصد تغییر نسبت به گذشته در این مسابقات حضور پیدا کرد اما به‌خاطر کارگروهی که انجام می‌دادیم توانستیم نتایج خوبی را بگیریم. بازیکنان ما برای ما بسیار ارزشمند هستند اما در پرسپولیس کار گروهی بسیار مهمتر است. تا به‌حال هم بازیکنان همه تلاش‌شان را انجام داده‌اند تا بتواند کارگروهی را به‌خوبی انجام بدهند. من معتقدم در DNA پرسپولیس قهرمانی وجود دارد و در ذهن بازیکنان هم برنده‌شدن حرف اول را می‌زند.
با وجود نتایج خوبی که در لیگ‌قهرمانان آسیا کسب کردید و به فینال رسیدید اما شکست در بازی آخر از نظر روحی تیم‌تان را تحلیل برد به‌طوری‌که در چند بازی می‌شد ضعف روحی را در بین بازیکنان دید؛ آیا قبول دارید شکست در بازی فینال در ادامه روی عملکرد تیم تاثیر گذاشته بود؟
بازیکنان ما زحمت زیادی کشیدند تا به فینال لیگ‌قهرمانان آسیا برسیم. در فرمت جدید لیگ‌قهرمانان آسیا کسب موفقیت و رسیدن به فینال بسیار کار بزرگی است. در شکل جدید تیم‌ها با قدرت بسیار زیادی حضور پیدا می‌کنند تا بتوانند نتایج خوبی بگیرند. می‌توانید ببینید تیم‌هایی که در لیگ‌قهرمانان آسیا حاضر بودند چه هزینه‌هایی را متحمل شدند تا با قدرت زیاد در این مسابقات حاضر بشوند. ما زحمات زیادی کشیده بودیم و با وجود فوتبال خوبی که ارائه کردیم در آخر نتوانستیم جام را به‌دست بیاوریم. این طبیعی است که ما مدتی درگیر مشکلات روحی بودیم.
بــا توجه به امکانات فوتبال ایران و امکاناتی که فوتبال شرق آسیا دارد، برخی معتقدند پرسپولیس باغیرت و تعصب بازیکنانش به فینال رسید و حتی اگر قهرمان هم می‌شد خارج از معادلات فوتبالی قهرمان شده بود؛ شما هم این مساله را قبول دارید؟
متاسفانه در سال‌های گذشته همه تیم‌های آسیایی به‌خصوص شرق آسیا نشان دادند که از نظر برنامه‌ریزی و ایجاد امکانات جلوتر از ما هستند. سال‌های قبل هم اگر ما در آسیا مقامی می‌آوردیم خارج از قواعد فوتبالی بود و همان مقام‌ها گاهی ما را گمراه می‌کرد چون قطری‌ها، ژاپنی‌ها، کره‌ای‌ها و تیم‌های قدرتمند شرق از همان ۳۰ - ۲۰ سال قبل استارت زدند و الان هم ثمره کار خود را می‌بینند. قواعد فوتبال به ما می‌گوید آن کشورهایی که سرمایه‌گذاری کردند و برای فوتبال‌شان هزینه کرده‌اند آنها باید جلوتر از ما باشند. بنابراین وقتی در این شرایطی تیم مثل پرسپولیس به فینال می‌رسد باید بپذیریم چقدر کادرفنی و بازیکنان و مجموعه تیم برای رسیدن به این موفقیت تلاش کردند. من همیشه براساس منطق صحبت کرده‌ام. اگر یک مربی خارجی پرسپولیس را الان به فینال لیگ‌قهرمانان آسیا رسانده بود چقدر ما این موضوع را بزرگ می‌کردیم؛ اما درباره یحیی گل‌محمدی فوتبال ایران حواسش باید به او باشد. یحیی گل‌محمدی چطور باید ثابت کند کار خوب ارائه می‌دهد. او با هنر و عشق خودش کار می‌کند. پرسپولیس با وجود کمبودهای که وجود داشت به فینال لیگ‌قهرمانان آسیا رسید و به همین خاطر فوتبال ایران باید حواسش به گل‌محمدی باشد چون توان خود را نشان داده است.
یکی از مهمترین سـوال‌هـای کــه ایـــن روزها از پرسپولیسی‌ها می‌شود بحث نقل‌وانتقالات است؛ چه اتفاقاتی قرار است رخ بدهد و چه بازیکنانی در چه پست‌هایی قرار است جذب شوند؟
در نیم‌فصل جذب بازیکن بسیار سخت است. از طرفی بازیکنی باید به پرسپولیس بیاید که بتواند مشکل را حل کند. بازیکنانی که خوب هستند تحت قرارداد باشگاه‌ها هستند و باشگاه‌ها هم به آنها نیاز دارند. فعلا مهدی ترابی جذب شده است. ما الان با این مجموعه‌ای که در اختیار داریم کار را پیش می‌بریم چون تک‌تک مهره‌هایی که داریم برای ما ارزشمند هستند؛ ما برای کسب موفقیت باید همدل باشیم و کار را پیش ببریم تا به‌حال هم در زمینه مدیریت باشگاه آقای سمیعی زحمات زیادی را کشیدند. آرامشی که در تیم مدیریتی باشگاه وجود دارد به کادرفنی و بازیکنان داده می‌شود و همین آرامش به موفقیت ما کمک می‌کند. من البته می‌خواهم از هواداران هم تشکر کنم چون واقعا از ما حمایت می‌کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار