| کد مطلب: ۱۰۰۸۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

نگران تجمع‌ها قبل از رأی‌گیری
آرمان ملی: قائم مقام وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: ما نگران روز رأی‌گیری نیستیم بلکه نگرانی ما در خصوص تجمع‌های قبل از رأی‌گیری است. ایرج حریرچی ۱۴۰۰ گفت: ما در وزارت بهداشت نگران روز رأی‌گیری نیستیم بلکه نگران تجمع‌های قبل از رأی‌گیری هستیم. به نظر من در پژوهشکده شورای نگهبان باید انتخابات شورای شهر را نیز در نظر بگیرند. اگر این دوران سخت را طی کنیم و واکسن هم داشته باشیم؛ ان‌شاءالله شرایط آرامی خواهیم داشت.

مرگ 12 هزار پرنده مهاجر
آرمان ملی: مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خبر داد:‌با ادامه تلفات مشکوک پرندگان مهاجر آبزی، شمار پرندگان تلف شده در تالاب میانکاله و خلیج گرگان از ۱۲ هزار و ۴۰۰ قطعه گذشته است. حسینعلی ابراهیمی با بیان اینکه تلفات غیرعادی پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله از ۲۳ روز قبل آغاز شده است، گفت که طی روز شنبه لاشه ۷۲۱ قطعه پرنده از سطح خلیج گرگان و میانکاله جمع آوری شده است.بیشتر گونه‌های تلف شده از نوع چنگر معمولی، فلامینگو و مرغابی هستند و عملیات پایش و جمع آوری لاشه‌ها توسط چندین گروه با قایق، تراکسور، نوعی قایق ویژه تردد در لجنزارها است، تراکتور و به صورت پیاده در ضلع شرقی و جنوبی تالاب و خلیج انجام می‌شود.

افزایش مسافران مترو
ایسنا: نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: آمار مسافران مترو نسبت به روزهای اول بهمن ماه امسال، ۱۰ درصد افزایش داشته و باید برای قطع زنجیره انتقال کرونا مدیریت زمان سفر را جدی بگیرید. فرنوش نوبخت افزود: با تمام کارهایی که در حال انجام است اگر افزایش مسافری داشته باشیم امکان رعایت پروتکل های ابلاغی که از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده، وجود ندارد.

خرید و فروش اسلحه در تهران
آرمان ملی: معاون اول دادستان تهران گفت: مناطق ناسالم تهران مانند باغ آذری، فرحزاد، هرندی و خلازیر از سرانه مطلوب امکانات شهری و خدمات اجتماعی فاصله گرفته اند. احمد رحمانیان با تاکید بر اینکه تا زمانی که محیط سالم نشود تلاش‌ها به نتیجه نمی‌رسد، اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات اساسی که باید در این مناطق انجام شود سالم سازی محیط است که متاسفانه در حال حاضر شاهد استعمال موادمخدر به صورت علنی، خرید و فروش اسلحه و... هستیم از این رو دستگاه‌های انتظامی و امنیتی باید نسبت به سالم سازی محیط اقدام کنند.

تصویب بودجه ۱۴۰۰ شهرداری
آرمان ملی: اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۶ رای موافق کلیات بخش درآمدی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران را به تصویب رساندند. در همین راستا سید حسن رسولی، عضو شورای شهر تهران با قرائت گزارش کمیسیون تلفیق درباره ردیف‌های درآمدی بودجه ۱۴۰۰ گفت: پس از ارائه بودجه در تاریخ ۵ بهمن ماه توسط شهردار تهران، بررسی سرفصل‌های بودجه در کمیسون‌ها انجام و براساس برنامه زمان‌بندی باید این بودجه بررسی و تا تاریخ ۱۰ اسفند به هیات تطبیق ارائه شود و سیر مراتب تصویب را طی کند.

هشدار باد شدید
آرمان ملی: سازمان هواشناسی با صدور هشداری از تداوم بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور و وزش باد شدید تا خیلی شدید با سرعت متوسط بین ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر در تهران و هشت استان دیگر خبر داد و نسبت به لغو فعالیت‌های کوهنوردی، ترددهای کوهستانی و پرواز هواپیماهای سبک و گلایدر و احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره هشدار داد. بارش باران و برف، رخداد مه و کاهش دید افقی و در مناطق جنوبی بارش باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد وقوع تگرگ در چهارشنبه (۶ اسفندماه) برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری، غرب و ارتفاعات کرمان پیش‌بینی می‌شود.

واکسن کرونا باید رایگان باشد
آرمان ملی: عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: خوشبختانه با راه‌اندازی خط تولید واکسن کرونا دیگر محتاج هیچ کشوری نیستیم و این واکسن بر روی نمونه‌های جهش یافته می‌تواند موثر باشد. مینو محرز افزود: در این شرایط تمام کشورها باید واکسن رایگان در اختیار مردم قرار دهند و بحث هزینه واکسن اصلا مطرح نیست. به ویژه کودکان باید از واکسن رایگان بهره‌مند شوند. وی همچنین با اشاره به موثر بودن واکسن کوایران برکت بر روی ویروس‌های جهش یافته اظهار داشت: اخیرا ویروس جهش یافته انگلیسی ارز وزارت بهداشت برای انجام آزمایشات در اختیار گرفتیم و خوشبختانه این واکسن بر واریانت انگلیسی نیز موثر بود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار