| کد مطلب: ۱۰۰۸۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد

خبــــر

عقبگرد دلار
هر دلار دیروز در صرافی‌های بانکی ۲۴ هزار و ۴۱۸ تومان معامله شد که قیمت آن نسبت به روز کاری گذشته با کاهش ۶۲۶ تومانی همراه‌ شد. نرخ هر یورو نیز به ۲۹ هزار و ۲۹۰ تومان رسید. به گزارش ایرنا، قیمت فروش یورو با کاهش ۶۰۶ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری (شنبه) به ۲۹ هزار و ۲۹۰ تومان رسید. قیمت خرید هر دلار ۲۳ هزار و ۹۳۵ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۷۱۰ تومان بود. همچنین قیمت خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان و قیمت فروش آن ۲۴ هزار و ۳۴۱ تومان است. علاوه بر این، نرخ خرید یورو در این بازار ۲۸ هزار و ۹۰۱ تومان و نرخ فروش آن ۲۹ هزار و ۱۹۰ تومان اعلام شد. نرخ سکه نیز متاثر از روند بازار ارز و بهای اونس جهانی در بازار با کاهش قیمت مواجه شده است.

وضعیت سفرهای هوایی
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با انتقاد از خرید هواپیماهای کوچک پس از امضای برجام گفت: می‌توانستیم به‌جای پنج هواپیمایی که تحویل گرفتیم، هواپیمای بزرگتری خریداری کنیم. به گزارش مهر، تورج دهقانی درباره بلیت هواپیما در سفرهای نوروز ۱۴۰۰، گفت: به شرکت‌های هواپیمایی گفته‌ایم که قبل از گرفتن مجوز پرواز، از فروش بلیت و ایجاد تعهد بیش از توانشان جدا خودداری کنند. او افزود: همچنین در صورت بروز تاخیر در پروازها، اطلاع‌رسانی شفاف به مسافران داشته باشند. سازمان هواپیمایی کشوری نیز مکلف است با سایت‌های فروش بلیت هواپیما گران‌تر از نرخ مصوب برخورد و آنها را به دستگاه قضائی معرفی کند. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: شرکت‌های هواپیمایی باید در هر ایستگاه فرودگاهی، یک نماینده مستقر داشته باشند تا در صورت بروز تاخیر یا ایجاد مشکل، پاسخگوی مردم باشند. معاونت هوانوردی این سازمان نیز باید سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت را تعطیل کند.

اوضاع مرزها در کرونای جهش‌یافته
آنطور که مسئولان گمرک ایران می‌گویند در حال حاضر با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در جریان شیوع ویروس کرونای جهش‌یافته، بعد از محدودیت تردد مسافر در مرزهای چذابه و شلمچه ممنوعیت در مرز تمرچین نیز اعمال شده است ولی از لحاظ تبادل کالا اغلب مرزها به روال قبل در حال فعالیت هستند. به گزارش ایسنا، سیدروح‌ا... لطیفی - سخنگوی گمرک ایران - گفت که اخیرا در بخش مسافری مرز چذابه و شلمچه با عراق بسته شده است، همچنین محدودیت مسافری برای مرز تمرچین در پیرانشهر(آذربایجان غربی) اعمال شده که از سوم اسفندماه به مدت دو هفته تردد مسافر از مرزهای تمرچین پیرانشهر و کیله سردشت متوقف است. لطیفی در رابطه با اوضاع تبادل کالا افزود که به غیر از دوغارون تقریبا هیچ یک از مرزها با محدودیت در جابه‌جایی کالا مواجه نیستند و روال طبیعی خود را طی می‌کنند.

شرایط تامین اقلام ایام عید
دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به ذخایر میوه و نیز ظرفیت تولید کشور برای روغن، شرایط تامین اقلام مورد نیاز ایام عید را خوب توصیف کرد. به گزارش وزارت صمت، عباس قبادی در خصوص نوسانات قیمت در بازار میوه با اشاره به افزایش نرخ ارز، اظهار کرد: امسال نسبت به سال‌های گذشته، صادرات اقلامی مانند سیب و پرتقال افزایش پیدا کرده که یکی از دلایل آن افزایش نرخ ارز است که باعث رونق صادرات میوه شده است. دبیر ستاد تنظیم بازار، تغییرات آب‌وهوایی در برخی از استان‌های تولیدکننده میوه و مرکبات را به‌عنوان یکی از عوامل کاهش عرضه میوه و ایجاد نوسان قیمتی در این بازار عنوان کرد و افزود: در کنار این عوامل، تغییرات جوی و بارش‌ها نیز موجب ایجاد محدودیت‌هایی در بخش حمل‌ونقل می‌شود که تمام این موارد در میزان عرضه موثر است.

کاهش قیمت تخم‌مرغ
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران گفت که قیمت هر شانه تخم‌مرغ نسبت به هفته گذشته به‌طور متوسط ۳۰۰۰ تومان کاهش قیمت یافته است. به گزارش ایسنا، سعید محمدی‌پور با اشاره به آغاز نظارت‌ها بر بازار شب عید یک ماه زودتر از سال‌های قبل، اظهار کرد: این نظارت‌ها تا ۱۵ فروردین ادامه دارد. منظور از تشدید نظارت‌ها بر بازار شب عید یعنی نظارت‌های قبلی سریع‌تر می‌شود و تعداد عملیات‌ها روی چند کالای خاص چند برابر می‌شود. او با اشاره به افزایش قیمت تخم‌مرغ در ماه‌های اخیر گفت: طی یک هفته گذشته در شهر تهران روزانه از ۶۰۰ واحد فروش تخم‌مرغ بازرسی شده که از بین آنها اوایل هفته ۸۵ درصد واحدها متخلف اعلام شدند، اما با تشدید نظارت‌ها در روزهای اخیر کمتر از ۳۰ درصد این واحدها متخلف بودند. تخلفات بیشتر در حوزه گران‌فروشی، تقلب و کم‌فروشی است. ما جو را برای متخلفان ناامن کردیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار