| کد مطلب: ۱۰۰۸۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد

«بگم بگم تازه» شروع شد

آرمان ملی: روز شنبه بود که رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به برخی اخبار در مورد کاندیداتوری احمدی‌نژاد برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: آمدن احمدی‌نژاد به انتخابات را اصلا در نظر نگیرید به نوعی این تکلیف روشن است. غلامعلی حدادعادل گفت: بنابراین چندان تحت تاثیر موضعگیری و فضای مجازی و بودن و نبودن و برخی حرف زدن‌ها و اظهارنظرها نباشید چراکه چنین اتفاقی رخ نخواهد داد؛ دوره قبلی هم رخ نداد چه برسد به اینکه الان چهار سال هم گذشته و بدتر هم شده است. یعنی به هر دلیلی آن اتفاق نیفتاد این بار دلایل بیشتر است؛ بنابراین درباره این مساله نباید فکر کرد.
واکنش به اظهارات حدادعادل
احمدی‌نـــژادی‌ها تنــها چند ســـاعت توانستند در مقابل این اظهارات سکوت کنند و روز گذشته کانال احمدی‌نژاد اقدام به انتشار مصاحبه رئیس‌جمهور سابق با شبکه انگلیسی‌زبان تلویزیون دولتی ترکیه موسوم به «تی آر تی» انگلیسی کرد که بخشی از آن درباره تصمیم احمدی‌نژاد درباره انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 بود. زمانی که مصاحبه‌کننده از احمدی‌نژاد سوال کرد «شما در حال آماده شدن برای بازگشت به سیاست هستید؟» او چنین پاسخ داد: «من هیچ‌وقت از سیاست دور نبوده‌ام که بخواهم برگردم. مگر می‌شود که انسان نسبت به سرنوشت اجتماعی بی‌تفاوت باشد؟ برخی تصورشان این است که فقط مناصب سیاسی هستند که حاملین آن باید نسبت به سرنوشت جامعه، احساس مسئولیت کنند. مسئولیت اجتماعی یک امر عام است.» پرسشگر به او گفت که شورای نگهبان در سال ۹۶، صلاحیت شما را برای شرکت در رقابت انتخابات سال ۱۳۹۶ رد کرد و شما نتوانستید در این انتخابات شرکت کنید، آیا فکر می‌کنید شورای نگهبان صلاحیت شما را در انتخابات سال آینده ایران تایید خواهد کرد؟ و احمدی‌نژاد چنین واکنش نشان داد: «من هنوز راجع به انتخابات نظری نداده‌ام و موضعی نگرفته‌ام اما نقطه نظراتی دارم که در صورت ضرورت، در موعد انتخابات آن را با مردم در میان خواهم گذاشت.» البته احمدی‌نژاد از فرصت استفاده تبلیغاتی هم کرد چنانکه وقتی از او سوال شد برخی استفاده شما از توئیتر را عجیب می‌دانند زیرا در دوره ریاست‌جمهوری شما مقامات ایرانی، فیس‌بوک و توئیتر را در سال ۲۰۰۹ ممنوع کردند، آیا هنوز هم توئیتر در ایران، ممنوع است؟ گفت: «همان کسانی‌که فیلتر می‌کنند، همان‌ها هم در ایران فیلترشکن می‌فروشند. امروز در دنیای ارتباطات فیلتر معنا ندارد. فیلتر کردن و ایجاد محدودیت، یک امر شکست‌خورده است.» مصاحبه‌کننده گفت که شما از چه ضد فیلتری برای دسترسی به توئیتر، استفاده می‌کنید؟ و احمدی‌نژاد پاسخ داد: «این را باید از کسانی‌که اجازه نمی‌دهند بپرسید. من موافق استفاده کامل مردم از فضای مجازی هستم.» او حتی زمانی که در مقابل این پرسش قرار گرفت که به نظر می‌رسد که شما پس از خاتمه ریاست‌جمهوری، به میزان زیادی تغییر کرده‌اید، آیا این برداشت، منصفانه است؟ در این بازآفرینی چه عاملی موثر بوده است؟ گفت: «بالاخره هر انسانی رشد می‌کند، دانشش توسعه می‌یابد و تجربیاتش افزوده می‌شود اما ما از روز اول و بر اساس اصول ثابت، دنبال صلح و عدالت بودیم. در دولت اول، ما رسما خواستیم که رابطه بین دو ملت ایران و آمریکا برقرار شود. خواستار پرواز مستقیم بین تهران و نیویورک شدیم. بعد از رسیدن به صنعت غنی‌سازی، من خواستار همکاری به جای تقابل شدم. من همیشه با تجاوز، اشغال سرزمین دیگران، چپاول ملت‌ها و زورگویی مخالف بوده‌ام و الان هم مخالف هستم. من همیشه طرفدار صلح، عدالت و احترام برای همه ملت‌ها بوده و هستم.
تحلیل رسانه‌های خارجی
بسیاری معتقدند آنچه در روز 22 بهمن در خیابــانی نــزدیک خانه احمدی‌نژاد رخ داد یعنی تجمع هواداران او اقدامی برنامه‌ریزی‌شده برای جلب افکار عمومی بوده است؛ چراکه شعارها و حرکات افراد حاضر بیش از همه شبیه به حمایت سیاسی و دعوت انتخاباتی بود تا برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی. این اقدام از دید رسانه‌های خارجی هم پنهان نماند چنانکه اکونومیست نوشت: «درحالی‌که حامیان حکومت ایران در ۱۰ فوریه به مناسبت سالگرد انقلاب در پایتخت، تهران، راهپیمایی کردند، محمود احمدی‌نژاد اجتماع خود را برگزار کرد. رئیس‌جمهور سابق، که از محافظه‌کاران و لیبرال‌ها عصبانی بود، طرفدارانش را در بیرون از آپارتمانش در یک محله متوسط تهران جمع کرد. طرفداران او در این تجمع از خدا خواستند که به او سومین دوره مسئولیت را اعطا کند. سرانجام پلیس تجمع را به دلیل نداشتن مجوز متفرق کرد. آقای احمدی‌نژاد در جملاتی که شائبه‌های طنز و شوخی در آن یافت نمی‌شد! رئیس‌جمهور فعلی نسبتا میانه‌رو، حسن روحانی را به «تجاوز به حریم آزادی» متهم کرد.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار