| کد مطلب: ۱۰۰۸۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد

«پرسپولیس» چگونه صدرنشین نیم‌ فصل شد

تيم فوتبال پرسپوليس که نايب‌قهرماني در آسيا دردسرهاي زيادي برايش ايجاد کرد و باعث چند هفته نتيجه نگرفتنش شد، با چند تغيير شرايط مطلوبي پيدا کرد و صدرنشين نيم‌فصل اول ليگ بيستم شد. رقابت‌هاي نيم‌فصل ليگ‌برتر بيستم فوتبال باشگاهي کشور در حالي به پايان رسيد که تيم فوتبال پرسپوليس قهرمان چهار دوره گذشته اين مسابقات با کسب 30 امتياز بارديگر در صدر جدول قرار گرفت تا نشان دهد عطش قهرماني سيري‌ناپذيري در فوتبال باشگاهي کشور دارد. شاگردان يحيي گل‌محمدي در حالي به قهرماني اين رقابت‌ها دست پيدا کردند که از 10 بازي ابتدايي خود 15 امتياز و از پنج بازي آخر خود نيز همين تعداد امتياز را کسب کردند تا صعودي مقتدرانه به صدرجدول داشته باشند. شاگردان يحيي گل‌محمدي ليگ‌برتر بيستم را با توجه به حضور در فينال ليگ‌قهرمانان 2020 آغاز کردند تا ذهن بازيکنان و هواداران اين تيم بيشتر از اينکه درگيري بازي‌هاي داخلي شود معطوف به ديدار نهايي آسيا مقابل اولسان هيونداي کره‌جنوبي باشد. با اين حال پرسپوليس در فينال ليگ‌قهرمانان 2020 تن به شکست دو بر يک مقابل نماينده کره‌جنوبي داد تا با روحيه‌اي نامطلوب بازي‌هاي ليگ‌برتر را دنبال کند. آنها پس از بازگشت به ايران، چهار تساوي متوالي در ليگ‌برتر کسب کردند تا نشان دهند همچنان در شوک نايب‌قهرماني آسيا هستند.

بيدارشدن از خواب زمستاني

شاگردان يحيي خيلي زود از خواب زمستاني بيدار شدند و توانستند پيکان تهران، ماشين‌سازي و تراکتور، مس‌رفسنجان و گل‌گهر سيرجان را در بازه زماني کمتر از 35 روز از پيش‌رو بردارند تا نشان دهند همچنان براي رسيدن به صدر جدول عطش دارند.

کاميابي با آلترناتيوها

پرسپوليس در حالي پنج بازي پاياني دور رفت را با پيروزي پشت‌سر گذاشت که محمدحسين کنعاني‌زادگان مدافع ملي‌پوش مياني خود را چهار بازي در اختيار نداشت. از اين‌رو کمال کاميابي‌نيا از هافبک به دفاع آمد تا در پست غيرتخصصي خود بازي کند و بدرخشد. از سوي ديگر اميد عاليشاه نيز به جمع هافبک‌هاي تهاجمي پرسپوليس اضافه شد تا تاثير زيادي در پيروزي‌هاي اين تيم با پاس گل‌هاي خود داشته باشد.

نوراللهي، بهترين گلزن

نبود مهاجم ششدانگ در پرسپوليس باعث شد تا احمد نوراللهي با 6 گل‌زده بهترين گلزن اين تيم در دور رفت بازي‌ها باشد. هافبکي که نه تنها در کارهاي دفاعي موثر است بلکه در تمام حملات تيمش به محوطه جريمه حريفان مي‌رسد و خود را در موقعيت گلزني قرار مي‌دهد.

لک بالاخره به 8 رسيد

حامد لک دروازه‌بان تيم فوتبال پرسپوليس قبل از آمدن به اين تيم نيز از علاقه خود به شماره 8 بابت پوشيدن آن توسط علي کريمي ياد کرده بود. دروازه‌باني که حالا با ثبت 8 کلين‌شيت در دور رفت به عدد محبوب خودش رسيد و توانست لقب بهترين سنگربان ليگ‌برتر را از آن خود کند.

پاسکاري بالاتر از 500

بازيکنان تيم فوتبال پرسپوليس در حالي به قهرماني نيم فصل رسيدند که به‌طور ميانگين در هر بازي حدود 540 عدد پاس به همديگر دادند و توانستند بهتر از هر تيم ديگري توپ را در تمام مناطق زمين به حرکت در بياورند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار