| کد مطلب: ۱۰۰۸۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

کلاهبرداري با «کمک به زلزله‌زدگان»

ايسنا: معاون اجتماعي پليس فتا ناجا با اشاره به اينکه برخي از کلاهبرداران سايبري برنامه‌هاي مجرمانه خود را به عنوان کمک به زلزله زدگان اجرا مي‌کنند، اظهار کرد: کاربران دقت داشته باشند تا در دام کلاهبرداران و فيشرها قرار نگيرند. سرهنگ رامين پاشايي با بيان اينکه شهروندان به هيچ عنوان فريب اين تبليغات را نخورند و براي کمک به زلزله‌ زدگان حتماً از طريق نهادهاي معتبر و مسيرهاي قانوني که از سوي رسانه ها و خبرگزاري هاي معتبر اعلام مي شود، اقدام کنند.

تکذيب سکته قلبي فرد اعدامي

آرمان ملي: در پي انتشار ادعايي عجيب در رسانه‌هاي ضد انقلاب مبني بر قصاص يک زن در زندان رجايي شهر با وجود سکته قلبي قبل از اجراي حکم، روابط عمومي زندان‌هاي استان تهران ضمن تکذيب ادعاي فوق، در اطلاعيه‌اي آورد: فرد محکوم زهرا اسماعيلي نام داشت که به جرم مباشرت در قتل همسر خود به قصاص نفس محکوم شده بود و به‌رغم تلاش‌هاي فراوان براي جلب رضايت اولياي دم، مصالحه صورت نمي‌گيرد. در زمان اجراي حکم نامبرده در شرايط صحت و سلامت کامل بوده و اين حکم در حضور سرپرست دادسراي جنايي، نمايندگان پزشکي قانوني و نيروي انتظامي و پس از معاينه کامل توسط پزشک پزشکي قانوني اجرا مي‌شود. در اجراي احکام قصاص معمولا پزشکي قانوني علت مرگ را ايست قلبي اعلام مي‌کند.

ورود دو سامانه بارشي

آرمان ملي: مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي از ورود دو سامانه بارشي جديد به کشور طي هفته جاري خبر داد و گفت: اين سامانه‌ها سبب بارش برف و باران و وزش باد شديد در برخي مناطق خواهند شد. صادق ضياييان افزود: (3 اسفند) در استان‌هاي شمال غرب، دامنه‌هاي جنوبي البرز و سواحل درياي خزر بارش باران و برف و وزش باد و در استان‌هاي بوشهر، فارس، کرمان، خراسان جنوبي، خراسان شمالي، ارتفاعات شمالي هرمزگان و شمال سيستان و بلوچستان به‌ويژه طي ساعات بعد ازظهر افزايش ابر و بارش پراکنده پيش‌بيني مي‌شود.

2100000 دانش‌آموز «شاد» نيستند

ايلنا: مديرکل ارزيابي عملکرد و پاسخگويي به شکايات وزارت آموزش و پرورش به وضعيت دانش‌آموزان جامانده در خودارزيابي استان‌ها، گفت: بر اساس خودارزيابي استان‌ها، دو ميليون و 100 هزار دانش‌آموز در شاد احراز هويت نشدند که از روش‌هاي جايگزين آموزش حضوري، بسته‌هاي خودآموز و تلويزيون بوده است. محمدحسين کفراشي افزود: دلايل اصلي فاقد آموزش بودن دانش آموزان در مدارس مورد بازديد شامل تمايل والدين به تکرار پايه خصوصا در پايه اول، اشتغال به کار برخي از دانش آموزان در مناطق محروم به ويژه دانش آموزان هنرستان‌هاي کاردانش و فني و حرفه اي، ازدواج زود هنگام دختران در برخي از مناطق، تعطيلي خوابگاه‌هاي مدارس شبانه روزي و مهاجرت بوده است.

استقرار پليس در سي‌سخت

آرمان ملي: فرمانده انتظامي کهگيلويه و بويراحمد گفت: با تدابير انديشيده شده و حضور پليس کوچکترين مشکل و ناامني در راستاي تردد و تحويل کمک‌هاي مردمي به آسيب ديدگان از زلزله وجود ندارد. سردار کيقباد مصطفايي تصريح کرد: خوشبختانه با تدابير انديشيده شده و حضور پليس کوچکترين مشکل و ناامني در راستاي تردد و تحويل کمک هاي مردمي به آسيب ديدگان از زلزله به‌وجود نيامده است.

بليت مترو گران مي‌شود؟

فارس: مديرعامل شرکت بهره‌برداري متروي تهران با اشاره به اينکه آمار مسافران نسبت به اوايل بهمن 10 درصد افزايش يافته است، گفت: جهت پيشگيري از انتقال کرونا در مترو، شهروندان سفرهايشان را مديريت کنند. فرنوش با اشاره به اينکه به‌رغم بحران اقتصادي و کاهش آمار مسافران، جابه‌جايي شهروندان را در خطوط مختلف با تمام ظرفيت انجام داده‌ايم، گفت: براي اينکه هزينه‌ها را جبران کنيم نياز به کمک دولت از طريق اجراي مصوبات مربوطه هستيم.

توليد انبوه واکسن تا پايان سال

آرمان ملي: نماينده مردم تهران در مجلس از توليد انبوه واکسن کرونا تا پايان سال خبر داد. زهره الهيان با تأکيد بر حمايت از واکسن داخلي کرونا اظهار کرد: جمهوري اسلامي ايران در زمينه ساخت واکسن سابقه درخشاني دارد و زيرساخت‌هاي ساخت واکسن در کشورمان موجود است. تا پايان امسال و يا اوايل سال 1400 ساخت واکسن داخلي به توليد انبوه برسد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار