| کد مطلب: ۱۰۰۸۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد

خبــــر

طرح تحقيق‌وتفحص از بورس تصويب شد

عضو کميسيون اقتصادي مجلس با انتشار مطلبي در توئيتر از تصويب طرح تحقيق و تفحص از بورس خبر داد. سيدناصر موسوي لارگاني، در صفحه شخصي خود در توئيتر با اشاره به تصويب طرح ‎ تحقيق و تفحص از بورس در کميسيون اقتصادي مجلس نوشت: مطابق وعده طرح‎ تحقيق و تفحص 50 نماينده از بورس در هفت محور در کميسيون اقتصادي تصويب شد. رشد حبابي شاخص، تشويق ‎ به حضور مردم در بورس بدون آموزش، گران‌فروشي سهام، فروش سهام کاغذي، سرنوشت پول‌ها و رانت حاصله از محورهاي مهم اين طرح است. در اين راستا تدوين طرح استقلال بورس از دولت را آغاز کرده‌ايم. همچنين جهت روشن‌شدن وقايع رخ داده در بورس، بررسي رانت‌ها و مفاسد رخ‌داده و حمايت از حقوق سهامداران طرح ‎ تحقيق و تفحص از بورس هم با امضاي 50 نماينده تدوين و در کميسيون اقتصادي تصويب و بهزودي در صحن علني مطرح مي‌شود. طراح طرح تفحص از سازمان بورس اعلام کرد که در حال حاضر دستکم 1500 تريليون ريال معادل 65 تا 70 ميليارد دلار از سرمايه مردم ذوب شده است. موسوي لارگاني در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: طي يک‌سال اخير به ويژه شش ماه ابتدايي سال 1399 سياست دولت مبني بر تشويق حضور ميليوني مردم در بورس عملياتي شد. او در همين رابطه افزود: متعاقب آن تعداد افراد داراي کد بورسي نسبت به سال قبل از حدود 100 تا 150 هزار نفر به بالاي 50 ميليون نفر رسيده است. اين در حالي است که بورس و نحوه معاملات در آن يک تخصص است که نمي‌توان مردم را بدون دادن آموزش اوليه وارد اين بازار پرريسک کرد. او تاکيد کرد که بايد مشخص شود که چه شرکت‌هايي طي يکسال اخير و با چه شرايطي در بورس پذيرفته شده‌اند؟ مواردي وجود دارد که يک شرکت کاغذي با سرمايه 200 ميليارد توماني طي سه ماه تمام فرآيند پذيرش در بورس انجام شده و با رقم 3200 ميليارد تومان به مردم فروخته شده است، اين در حالي است که اين شرکت حتي دفتر مرکزي هم ندارد و اکنون سهام فروخته شده‌اش کاغذي بيش نيست؟ علت چنين پذيرش‌هاي بورسي چيست؟

وعده کاهش قيمت مرغ

نايب ‌رئيس کانون انجمن صنفي مرغداران گوشتي ضمن اشاره به اينکه تهران صادرکننده مرغ به ساير استان‌ها نيست، از کاهش قيمت مرغ در روزهاي آتي خبر داد و گفت: سن کشتار و تخصيص نهاده به هر قطعه مرغ افزايش يافته است و همين امر به توليدات 20 درصد اضافه خواهد کرد. حبيب اسدا...نژاد در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينکه اتخاذ تصميمات جزيره‌اي هيچ دستاوردي جز آشفتگي بازار به دنبال نخواهد داشت، افزود: تهران از معدود استان‌هايي است که بيش از 80 درصد مرغ مورد نيازش از استان‌هاي ديگر تامين مي‌شود و هرگز صادرکننده مرغ به ساير استان‌ها نبوده است. او ادامه داد: بنابراين اگر قرار باشد هر استاني براي خودش تصميم جزيره‌اي بگيرد و خروج مرغ از استانش را ممنوع کند اين باعث مي‌شود برخي استان‌ها بدون مرغ شوند که ما با اينگونه تصميمات مخالفيم و هيچ منطقي ندارد. اسدا...نژاد، با بيان اينکه در حال حاضر بازار مرغ گرفتار سودجويي شده است، گفت: قيمت مرغ زنده 17 تا 18 هزار و 500تومان است و قيمت مرغ گرم نيز نبايد بيش از 25 هزارتومان باشد. فروش بيش از اين مقدارسودجويي است. با افزايش تخصيص نهاده و افزايش سن کشتار، در روزهاي آينده شاهد کاهش قيمت مرغ در بازار خواهيم بود.

رشد بازگشت ارز صادراتي

رئيس کل سازمان توسعه تجارت ايران گفت: ميزان صادرات غيرنفتي مشمول رفع تعهدات ارزي تا پايان شهريورماه سال جاري 7/65 ميليارد يورو برآورد شده که با احتساب حداکثر زمان ايفاي تعهدات ارزي، ميزان تعهدات ارزي صادرکنندگان تا پايان دي ‎ماه سال جاري 9/59 ميليارد يورو است. به گزارش ايلنا، حميد زادبوم تعداد صادرکنندگان مشمول رفع تعهدات ارزي را 23118 صادرکننده اعلام و اظهار کرد: اين تعداد نسبت به مردادماه سال جاري با افزايش 509 صادرکننده از رشدي معادل 3/2 درصد برخوردار بوده است. او افزود: تعداد صادرکنندگان در شهريورماه بيشترين رشد را در شش ماهه اول سال جاري داشته و از رشد يک درصدي فروردين به رشد 3/2 درصدي رسيده است. مسئول کميته اقدام ارزي ميزان بازگشت ارز حاصل از صادرات از 21 فروردين 97 تا 30 دي 99 را 3/41ميليارد يورو اعلام کرد که با افزايش 2/1ميليارد يورو نسبت به ماه قبل نشان‌دهنده رشدي معادل 1/3درصد است. رئيس سازمان توسعه تجارت، افزايش ميزان ايفاي تعهدات ارزي صادرکنندگان را ناشي از اجرايي شدن مصوبه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت دانست و اظهار اميدواري کرد با ابلاغ دستورالعمل تکميلي و اجرايي مصوبه مذکور، شرايط براي ايفاي تعهدات صادرکنندگان، تسهيل شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار