| کد مطلب: ۱۰۰۸۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد

خبــــر

برق مزارع غيرمجاز ارز قطع شد

آرمان ملي: برق مراکز غيرقانوني استخراج ارز ديجيتال و انشعاب‌هاي غيرمجاز مورد استفاده تابلوهاي تبليغاتي طي مانوري هماهنگ با سراسر کشور، در تهران قطع شد. به‌گزارش وزارت نيرو، همزمان با مانور سراسري شرکت‌هاي توزيع نيروي برق در کشور، نيروهاي عملياتي برق پايتخت نيز طي مانوري هماهنگ در سطح مناطق 22گانه، ضمن شناسايي مزارع غيرمجاز استخراج ارز ديجيتال، اقدام به قطع برق اين مراکز و همچنين قطع انشعاب‌هاي غيرمجاز مورد استفاده برخي از تابلوهاي تبليغاتي کردند. در اين مانور که با حضور همه نيروهاي فني و به‌کارگيري خودروهاي عملياتي مناطق 22گانه شرکت توزيع نيروي برق تهران بزرگ برگزار شد، ضمن شناسايي و قطع انشعاب‌هاي برق غيرمجاز، روشنايي معابر بزرگراهي و ساعت‌هاي نجومي خطوط روشنايي نيز بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي ابلاغ شده، تنظيم شد.

تکليف بدهي‌ سرخابي‌ها چه مي‌شود؟

ايسنا: مديرعامل فرابورس ايران در مورد آخرين وضعيت پذيرش سرخابي‌ها در فرابورس، توضيح داد: پرسپوليس از نظر فرآيند جلوتر از استقلال است. جلسه قبل، پذيرش و هماهنگي اوليه پرسپوليس انجام شده و بايد تکميل مدارک را انجام دهند تا وارد هيات پذيرش شوند. امير هاموني به اين سوال که تکليف بدهي‌هاي دو باشگاه به بازيکنان و مربيان مختلف چه مي‌شود، پاسخ داد: بسياري از موارد در گزارشي که به دست من رسيد در شش ماهه برطرف شده است و دولت هم دارايي اي که لازم بوده را تزريق کرده است. مديرعامل فرابورس تاکيد کرد: اما اصلاح ساختار در دو باشگاه انجام مي‌شود که بايد متناسب با بازار سرمايه باشد. بر اساس اين گزارش، پيش از اين وزير ورزش و جوانان اعلام کرده بود که تمامي مستندسازي‌ها، گزارشات ثبت مالي، برگزاري مجامع و حسابرسي‌ها و مستندسازي املاک و دارايي‌هاي دو باشگاه استقلال و پرسپوليس به‌منظور خصوصي‌سازي انجام شده است.

تثبيت قيمت‌ها در بازار طلاي سياه

ايرنا: قيمت نفت در جريان معانلات هفته گذشته تا بالاي 65 دلار در هفته نيز رفته بود اما با بازگشت آمريکا به توافق آب و هوايي پاريس و همچنين تقويت احتمال بازگشت اين کشور به برجام، بهاي نفت با کاهش همراه شد و به ثبات رسيد. قيمت نفت در هفته گذشته با رشد قيمت کار خود را آغاز کرد. اين روند صعودي قيمت که با توجه به افزايش واکسيناسيون براي مقابله با کرونا در جهان و افزايش اميد به بازگشت شرايط اقتصادي شروع شده بود با سرما و يخبندان در آمريکا و کاهش توليد نفت اين کشور شتاب گرفت. رشد قيمت طلاي سياه تا اواخر هفته ادامه داشت با اين حال روز جمعه همزمان با بازگشت آمريکا به توافق آب و هوايي پاريس اين رشد متوقف شد. در ادامه نيز صحبت‌هاي مقامات آمريکايي مبني بر بازگشت به برجام بر بازار نفت اثر گذاشت.

حداقل قيمت مسکن‌ ملي

ايلنا: دبير کانون سراسري انبوه‌سازان کشور اظهار کرد: به چه زباني بگوييم جان 20 ميليون نفر در سکونتگاه‌هاي غير رسمي در خطر است و دچار بد مسکني هستند. فرشيد پورحاجت درباره اعلام وزارت راه و شهرسازي مبني بر شناور بودن قيمت مسکن ملي با توجه به شرايط روز عرضه، افزود: در ابتدا بايد گفت عملکرد وزارت راه و شهرسازي در دو سال گذشته در حوزه مسکن کاملا متزلزل بود. او با اشاره به قيمت تمام شده مسکن ملي براي متقاضيان، گفت: با توجه به اينکه نمي‌دانيم مسکن ملي در چه تاريخي تحويل داده مي‌شود و با فرض اينکه قيمت‌ها ثابت بماند با تمام اين شرايط، قيمت تمام شده مسکن ملي براي افراد در هر متر مربع حداقل شش ميليون تومان است که مي‌بينم اختلاف فاحش با قيمتي که در ابتدا اعلام شد،‌ دارد.

افزايش ضريب اعتباري خريد سهام

آرمان‌ملي: سازمان بورس و اوراق بهادار مصوبه کميته پايش ريسک بازار درباره افزايش ضريب اعتباري به 60 درصد را براي اجرا از ديروز به تمام شرکت‌هاي کارگزاري ابلاغ کرد. مديريت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس مصوبه کميته پايش ريسک بازار درباره افزايش ضريب تعديل سهام، حق تقدم سهام و واحدهاي سرمايه‌گذاري صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري در محاسبه حساب تضمين موضوع معاملات اعتباري اوراق بهادار را به تمام شرکت‌هاي کارگزاري ابلاغ کرد که از دوم اسفند اجرا شد. بر اين اساس، پيرو ابلاغيه صورت‌جلسه سوم مرداد سال 97 هيأت مديره سازمان در خصوص اصلاح دستورالعمل خريد اعتباري اوراق بهادار در بورس تهران و فرابورس و ابلاغيه‌هاي اصلاح ضرايب تعديل اوراق بهادار قابل محاسبه در حساب تضمين موضوع معاملات اعتباري اوراق بهادار و با استناد به اختيارات اعطايي به کميته پايش ريسک بازار طبق مصوبه هيأت مديره سازمان، مصوبه بند يک صورت‌جلسه 29 بهمن کميته پايش ريسک بازار درباره افزايش ضريب تعديل سهام، حق تقدم سهام واحدهاي سرمايه‌گذاري صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري در محاسبه حساب تضمين موضوع معاملات اعتباري اوراق بهادار ابلاغ مي‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار