| کد مطلب: ۱۰۰۸۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد

اخبارکــــوتاه

پيام رهبر انقلاب به نشست اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان در اروپا

مقام معظم رهبري در پيامي به پنجاه‌وپنجمين نشست اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان در اروپا، نشاندن نشان «نقش‌آفريني در مسائل اساسي» بر سينه جوانان برومند کشور را از برترين افتخارات انقلاب اسلامي خواندند. متن پيام رهبر انقلاب اسلامي که صبح ديروز حجت‌الاسلام احمد واعظي نماينده مقام معظم رهبري در امور دانشجويان در اروپا آن را در نشست مجازي اين اتحاديه قرائت کرد، به اين شرح است: بسم‌ا... الرحمن الرحيم دانشجويان عزيز هر روز که مي‌گذرد اهميت نقش جوانان در پيشرفت کشور و تضمين آينده‌ آن بيشتر آشکار مي‌شود. بليّه‌ عمومي کرونا هم اين را يک‌بار ديگر به اثبات رسانيد. همت و انگيزه و اميد شورانگيز جوانان در اين ماجرا نيز مانند بسياري از مسائل کشور، پيشران گشايش‌هاي علمي و عملي شد. اين يکي از برترين افتخارات انقلاب اسلامي است که توانسته است نشان «نقش‌آفريني در مسائل اساسي» را بر سينه جوانان برومند کشور بنشاند. از شما دانشجويان عزيز انتظار مي‌رود که در اين فرصت مغتنمي که در اختيار شماست، خود را هر چه بيشتر به صلاحيت‌هاي علمي و ديني و اخلاقي آراسته کنيد و آماده‌ نقش‌آفريني شويد، و اتحاديه‌ انجمن‌هاي اسلامي در اين‌باره داراي وظيفه‌اي سنگين‌تر و البته افتخارآميزتر است. والسلام عليکم و رحمةا... سيّدعلي خامنه‌اي يک اسفند 1399

فتواي رهبرانقلاب درباره حجاب شخصيت‌هاي کارتوني

کانال فقه و احــکـــام رهبر انقلاب اسلامي جديدترين استفتائات از معظم‌له و جواب ايشان را درباره 2 موضوع منتشر کرده است. سوال: اگر پولي براي اطعام عزاداران جمع شده باشد، اما به جهتي نتوان آن را در ايام عزاداري مصرف کرد، تکليف اين پول چيست؟ جواب: براي اطعام در عزاداري سال بعد استفاده کنند و يا با اجازه صاحبان وجوه، در موارد ديگر مصرف کنند. سوال: آيا رعايت حجاب براي شخصيت‌هاي فيلم‌هاي پويانمايي (نقاشي سه‌بعدي ساخته ذهن هنرمند) لازم است؟ جواب: در فرض سوال اگرچه حفظ حجاب في نفسه لازم نيست، اما به لحاظ تبعات ترک آن، رعايت حجاب در پويانمايي هم لازم است.

اتمام رسيدگي به پرونده هواپيماي اوکرايني

رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح کشور گفت: رسيدگي به پرونده سانحه سقوط هواپيماي اوکرايني در دادسراي نظامي به اتمام رسيده است. حجت‌الاسلام والمسلمين بهرامي گفت: با اتمام رسيدگي به پرونده حادثه سقوط هواپيماي اوکرايني در دادسراي نظامي، اين پرونده هم‌اکنون در مرحله تدوين کيفرخواست است. وي افزود: مراحل محاکمه پس از طي فرآيند مقدماتي با حضور متهمان و اوليادم در دادگاه آغاز مي‌شود. براساس گزارش سازمان قضايي نيروهاي مسلح، حجت‌الاسلام والمسلمين بهرامي همچنين با يادآوري اجراي طرح بازگشت به سنگر در نيروهاي مسلح گفت: از سال 98 تا نيمه اول سال 99 بيش از 25هزار سرباز ترک خدمت کرده به خدمت مقدس سربازي بازگشته‌اند. وي افزود: در اين طرح با بازگشت سرباز به خدمت، پرونده قضايي رسيدگي نمي‌شود و پس از اتمام خدمت، مشمول معافيت از مجازات مي‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار