| کد مطلب: ۱۰۰۸۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد

جنجال قرمز وزير جوان

آرمان ملي- وحيد استرون: بار ديگر اظهار نظر‌ وزير ارتباطات و کُري‌ خواني‌هاي او براي طرفداران استقلال، جنجال ساز شد و بسياري از طرفداران باشــگاه استــقلال وپــيشکسوتان به اظهــار نــظر او واکنش نشان دادند. محمد جواد آذري جهرمي که همواره سعي دارد چهر‌ه‌اي مردمي در اينستاگرامش به نمايش بگذارد و بارها تاکيد کرده که خودش مسئول پاسخ‌ به مخاطبان و انتشار پست‌هاي اينستاگرامش است و ادمين ندارد، چند دقيقه پس از پايان مسابقه فوتبال تيم گل گهرسيرجان و پرسپوليس که با نتيجه 5 بر صفر به سود قرمزپوشان پايتخت به اتمام رسيد، در يک استوري اينستاگرامي نوشت:‌ «گل گهر يه گل ديگه خورده بود به رکورد استقلال مي‌رسيد، ولي خب رکورد استقلال دست يافتني نيست!»‌ آذري جهرمي به آن مسابقه شهرآورد که در شهريور سال 1352 که با نتيجه شش بر صفر به سود تيم پرسپوليس به پايان رسيده بود، اشاره داشت، درحالي‌که همه مي‌دانند عدد شش (نتيجه آن بازي)‌ نمادي براي کُري خواني طرفداران کم سن و سال دو تيم پايتخت به حساب مي‌آيد. البته وي نشان داده که در سال‌هاي گذشته و با مخاطب قرار دادن و کُري خواندن با طرفداران ميليوني باشگاه استقلال ابايي نداشته است. چندي پيش نيز و زماني‌که پرسپوليس با شکست تيم پاختاکور ازبکستان به نيمه نهايي مسابقات جام قهرمانان آسيا راه يافت، آذري جهرمي به کنايه به طرفداران باشگاه استقلال که چند روز پيش از آن مسابقه به تيم پاختاکور ازبکستان بازي را واگذار کرده بود، در يک استوري اينستاگرامي نوشت: «سرخپوش‌ها اينطور بامرامند انتقام استقلال را از ازبک ها گرفتند» و ده‌ها نمونه ديگر که شخص وزير که ادعا مي‌کند ادمين اينستاگرامي ندارد، براي مخاطبان به طور خاص در پست‌هاي اينستاگرامي کُري‌ خوانده است.

واکنش‌ها به استوري جنجال برانگيز

مجيد نامجومطلق، سرمربي اسبق استقلال با انتشار يک استوري نوشته است: « وزير جوان يا بهتر بگم وزير کودک. افسوس بر ملتي که وزيرش تو باشي.» مهدي عبديان، عضو هيات مديره استقلال هم خطاب به جهرمي نوشت: «کري خواني يا عقده گشايي؟ يکي از شاخص‌هاي فوتبال حرفه‌اي داشتن هوادار حرفه‌اي است... جاي تاسف و تاثر باقي مي‌ماند در شرايطي که براي داشتن هوادار حرفه‌اي تلاش مي‌شود بايد ديد اين بزرگوار غير از پدر بيامرزي براي خود و خانواده محترمشان، چه قصدي از گذاشتن اين متن دارد و اين عين بي‌احترامي به باشگاهي است که رکوددار قهرماني آسياست... مولايي معاون فرهنگي باشگاه استقلال هم به کري‌خواني جهرمي پاسخ داد: «آقاي وزير جوان... زين کاروانسراي بسي کاروان گذشت، ناچار کاروان نيز بگذرد، اي مفتخر به طالع «مسعود» خويشتن، تاثير اختران شما نيز بگذرد»، و صدها پيام ديگر از اين دست. در اين بين ميليون‌ها هوادار استقلال نيز به شخص وزير گفتند که به جاي کري خواندن فکري به حال سرعت اينترنت کن که بسيار افت کرده!

چرا بايد عذرخواهي کنم؟!

البته هر فردي آزاد است که عقايد و حتي کُري‌هاي ورزشي براي ديگر بخواند و اما اينکه يک وزير که مسئوليت يک کشور برعهده او است، با ادبيات سخيف که بيشتر در مدارس و در ميان دانش آموزان کاربرد دارد، ميليون‌ها نفر را مورد خطاب قرار دهد، امري غير قابل پذيرش و برخلاف عرف جامعه است. البته خود او نظر خلاف اين موضوع دارد و روز گذشته در گفت‌وگويي اعلام کرده:‌« برويد تفکراتتان را عوض کنيد. کري خواندن من ربطي به فوتبال ندارد. وزير که صبح تا شب در لباس وزير نيست. من وزير هستم و البته يک شهروند. من هم مي‌توانم در حوزه ورزش هم اظهار نظر کنم. اين تفکر پيرمردانه را کنار بگذاريد.»‌ در ادامه جهرمي که با برنامه راديويي آفسايد گفت‌وگو ‌کرده، ادامه داد: «چرا بايد عذر‌خواهي کنم؟ مگر توهين کردم؟ مگر تاريخ را من رقم زدم؟ مگر چه اتفاقي رخ داده است؟ چرا شما فکر مي‌کنيد من بايد حرفي بزنم که همه قبول کنند؟ در دولت آدم‌هاي بزرگ‌تر از وزير هم استقلالي هستند، چه ايرادي دارد؟» البته حق با آذري جهرمي است و او در ساعات پاياني کارش، (حدود ساعت 19) و در زماني‌که زير شلواري پوشيده و جلوي تلويزيون در منزل درحال شکسته «تخمه آفتابگردان» و تماشاي مسابقه تيم محبوبش است، مردم اين موضوع را نمي‌‌دانند و گمان مي‌کنند که او تا نيمه شب در دفتر کارش مشغول کار است. البته بايد به آقاي جهرمي نيز يادآوري کرد که در کجاي دنيا يک وزير، براي طرفداران تيم مقابل کُري مي‌خواند.

از بوريس جانسون ياد بگير‌

مثلا بوريس جانسون، نخست‌وزير بريتانيا کدام بار درباره تيم مورد علاقه‌اش (تاتنهام) اظهارنظر کرده و با طرفداران تيم آرسنال که شهرآورد شمال لندن را برگزار مي‌کنند، کُري‌ خوانده است. بارها وي تاکيد کرده که طرفدار تيم ملي انگليس است و در سال چندين بار براي تماشاي بازي‌هاي اين تيم به ورزشگاه ويمبلي رفته است، اما بسياري از مو سپيد کرده‌هاي دانشگاه آکسفورد مي‌دانند که او به چه اندازه طرفدار تيم تاتنهام است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار