| کد مطلب: ۱۰۰۸۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

کواکبيان نامزد انتخابات 1400

در نشست پنجشنبه کنگره نوزدهم حزب مردم‌سالاري پس از تصويب رئوس مهم و محور‌هاي اساسي قطعنامه اين کنگره و تصويب اولويت‌هاي برنامه سال 1400 اعضاي کنگره به تفصيل در مورد مشارکت مشروط حزب مردم‌سالاري در انتخابات 1400 به بحث و بررسي پرداختند. در مورد انتخابات رياست‌جمهوري نيز مصطفي کواکبيان به ‌عنوان نامزد اختصاصي انتخابات رياست‌جمهوري 1400 از سوي حزب مردم‌سالاري انتخاب شد.

ماجراي ستاد انتخاباتي رئيسي در شيراز

نماينده مرودشت به ادعاي راه‌اندازي يک ستاد براي آيت‌ا... رئيسي در شيراز واکنش نشان داد. جلال رشيد‌کوچي نماينده مرودشت در مجلس در صفحه توئيترش نوشت: اخيرا فردي در استان فارس و چند استان ديگر مدعي راه‌اندازي ستاد براي آيت‌ا... رئيسي شده بود. پيگير شدم، کاملا کذب است. به ايشان که گويا با نيت خير هم اين کار را کرده است تذکر جدي دادند.

ترس رائفي‌پور از حضور پزشکيان

يک سخنران اصولگرا عليه مسعود پزشکيان، نماينده مجلس مطلب نوشت. علي‌اکبر رائفي‌پور در توئيتي نوشت: «پزشکيان و کاپشن احمدي‌نژادي». پزشکيانِ حافظ نهج‌البلاغه (هر چند در عمل مثلا اعتقادي به فرمايش حضرت درباره شفافيت ندارد) پزشکيان و پوپوليسم؛ پزشکيان و جلب رأي ترک‌هايي که معتقدند از دهه 60 در رأس قوه مجريه نبوده‌اند. پزشکيان و پشتيباني لابيِ پزشک- سرمايه‌داران پزشکيان تحت حمايت تَکرارچي». اين دومين بار است که رائفي‌پور به حرف‌‌هاي پزشکيان واکنش نشان مي‌دهد.

روي آوردن بازيگران به مسافر‌کشي

يک هنرمند سينما و تلويزيون اظهار داشت: بسياري از بازيگران شغل مسافرکشي را انتخاب کرده‌اند، برخي ميوه مي‌فروشند و برخي به سختي زندگي مي‌کنند، کار عار نيست اما صحبت آنجاست که بعد از سال‌ها فعاليت حال وقت حمايت مسئولان فرهنگي از هنرمندي نيست که جواني‌اش را در اين حرفه گذاشته است؟ بهروز بقايي گفت: اوضاع بازيگران در يک‌سال گذشته و بعد از شيوع بيماري کرونا فاجعه‌بار است اما مگر براي کسي مهم است که ما زنده هستيم يا مرده؟

خروج مرغ از تهران ممنوع

مدير عامل اتحاديه مرغداران گوشتي پايتخت گفت: خروج مرغ از تهران تا اطلاع ثانوي ممنوع شده است. محمد‌علي کمالي‌سروستاني افزود: اين دستور‌هاي يکشنبه براي ما هم عجيب است و اين حد از دخالت دولت، بازار مرغ را به‌ هم ريخته است. وي ادامه داد: خروج مرغ از برخي استان و شهر‌هاي ايران از جمله کرمان و تهران ممنوع شد. مدير عامل اتحاديه مرغداران گوشتي اظهار داشت: اين حد دخالت دولت بازار را به‌هم ريخته است و طي دو روز گذشته ما هم نسبت به اين تصميم اعتراض کرديم.

يک زن رئيس ستاد المپيک توکيو

يک زن به عنوان رئيس ستاد برگزاري المپيک 2020 توکيو انتخاب شد. پس از اينکه رئيس قبلي ستاد برگزاري المپيک توکيو به دليل اهانت به زنان استعفا داد، حالا سيکو هاشيموتو وزير المپيک در دولت ژاپن به عنوان مسئول برگزاري اين رقابت‌ها و رئيس ستاد اجرايي آن انتخاب شده است. هاشيموتو که در 7 المپيک شرکت داشته از مسئوليت وزارتي خود استعفا داده است.

زمين‌خواري 150 ميلياردي

رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ از کشف يک فقره زمين‌خواري و تصرف در اراضي موات به ارزش 150 ميليارد ريال در جنت‌آباد خبر داد. سرهنگ جليل موقوفه‌اي بيان داشت: در پي دريافت اين خبر، تيمي از مأموران کلانتري به محل اعزام و مشخص شد امتهم با خاکبرداري و ديوارچيني درصدد تصرف 400 مترمربع از اراضي است. در بررسي‌هاي پليسي متهم عاجز از ارائه مدارک مالکيت بود. در اين رابطه پس از استعلام‌هاي لازم، با دستور قضائي از ادامه کار وي جلوگيري شد.

شبکه اجتماعي مخصوص ترامپ

دونالد ترامپ رئيس‌جمهوري سابق آمريکا در گفت‌وگو با شبکه Newssmax گفت که هرگز به توئيتر بازنخواهد گشت و به فکر راه‌اندازي يک رسانه اجتماعي مخصوص خود است. شرکت توئيتر پيشتر اعلام کرده بود حساب ترامپ را به دليل خطر بهره‌برداري از آن در زمينه تحريک هرچه بيشتر نسبت به خشونت براي هميشه بسته است. حساب هاي ترامپ در فيسبوک، اسنپ، و يوتيوب نيز پس از حمله هوادارانش به ساختمان کاپيتول در ششم ژانويه گذشته به حالت تعليق درآمدند.

نشست‌هاي انتخاباتي احمدي‌نژاد؟

برخي منابع آگاه از برگزاري جلسات منظم جريان موسوم به بهاري‌ها براي حضور فعال در انتخابات 1400 خبر داده‌اند. گفته شده است که بهمن شريف‌زاده روحاني نزديک به محمود احمدي‌نژاد و سردار احمد خورشيدي پدر داماد احمدي‌نژاد اين جلسات انتخاباتي را که در منطقه تهرانپارس تهران برگزار مي‌شود اداره مي‌کنند.

به عراق يک فشنگ رايگان نداديم

معاون سپاه قدس با بيان اينکه برخي نسبت به هزينه‌هاي صورت‌گرفته در محور مقاومت انتقاد دارند، گفت: در اين زمينه بايد گفت که حتي يک فشنگ رايگان به عراق نداده‌ايم اما در سوريه هزينه کرده‌ايم، امروز بايد براي حفظ مرزهايمان هزينه مي‌کرديم. رستم قاسمي اظهار داشت: هدف تحريم‌ها جلوگيري از گسترش صنعت نفت بود که خوشبختانه محقق نشد. وي با بيان اينکه بالاترين سطح توسعه در صنعت نفت کشور در سال 90 و 91 اتفاق افتاد، ابراز داشت: همچنين در اين بازه زماني بيشترين نفت از کشور صادر شد.

 

فوت مدافع سلامت در قشم

سوپروايزر بيمارستان پيامبر اعظم (ص) قشم به دليل ابتلا به کرونا دارفاني را وداع گفت. سخنگوي دانشگاه علوم پزشکي استان هرمزگان افزود: شهيد طيبه صادقيان سوپروايزر بيمارستان پيامبر اعظم (ص) قشم که مدتي را درگير ابتلا به بيماري کوويد 19 بود، به درجه رفيع شهادت نائل آمد. دکتر فاطمه نوروزيان با اشاره به اينکه شهيد صادقيان 45ساله و متولد شهرستان شهر بابک بود، خاطرنشان کرد: وي سابقه 22 سال خدمت داراي تحصيلات کارشناسي پرستاري و داراي يک فرزند پسر 10 ساله بود.

دختر جواد طباطبايي در تيم بايدن

آرين طباطبايي، محقق ايراني‌تبار در حوزه علوم سياسي، روز چهارشنبه 29 بهمن با انتشار توئيتي اعلام کرد که به تيم وزارت خارجه آمريکا پيوسته است. خانم طباطبايي محقق انديشکده «رند» و مدير گروه و استاد مطالعات امنيتي دانشگاه جرج‌تاون است. او گفته است که به عنوان مشاور ارشد معاونت کنترل تسليحات و امنيت بين‌الملل وزارت خارجه ايالات متحده آمريکا فعاليت خواهد کرد. خانم طباطبايي دانش‌آموخته کينگز کالج لندن و فرزند سيد جواد طباطبايي، استاد سابق دانشگاه تهران و پژوهشگر حوزه فلسفه، تاريخ و سياست است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار