| کد مطلب: ۱۰۰۸۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد

درخشش «پسر بوشهری» در قلب اروپا

آرمان‌ملي: مهدي طارمي مهاجم ملي‌پوش کشورمان با گلزني مقابل يوونتوس موفق شد نام خود را به‌عنوان پنجمين ايراني گلزن رقابت‌هاي ليگ‌قهرمانان اروپا ثبت کند، ضمن اينکه گل وي رده دوم سريعترين گل اين رقابت‌ها را کسب کرد.

گزارش بازي

در ادامه مرحله يک‌هشتم نهايي ليگ‌قهرمانان اروپا چهارشنبه 29 بهمن‌ماه تيم فوتبال پورتو در ورزشگاه دراگائو ميزبان تيم يوونتوس بود. هنوز 63 ثانيه بيشتر از شروع اين بازي نگذشته بود که پسر بااستعداد بوشهري، کيلومترها دورتر از زادگاهش، طوفان به‌پا کرد و دروازه بانوي پير را گشود و ايران را به هوا برد. طارمي بعداز سردار، علي دايي، مهدوي‌کيا و علي کريمي، پنجمين گلزن ايراني در ليگ‌قهرمانان اروپاست. موضوعي که صفحه رسمي اين رقابت‌ها، در توئيتر هم به آن اشاره کرد. همچنين اين گل زودهنگام، بعداز گل ثانيه 24 آلابا مقابل چلسي، سريعترين گل مرحله حذفي ليگ‌قهرمانان اروپاست. پورتو به رهبري مهدي در خط‌حمله پرتوان ظاهر و بلاي‌جان مدافعان حريف شده بود. اما با وجود حملات جسته و گريخته نيمه اول با همان تک‌گل ارزشمند پسرايراني به نفع آبي‌ها پايان رسيد. نيمه دوم بازي، موسي مارگا و مهدي طارمي در خط‌حمله پرتغالي‌ها، در اولين دقيقه شروع بازي در نيمه‌دوم، گل دوم را به ثمر رساند تا پيرلو و سايرين را به شوک فرو بروند. در ادامه، بازي متعادل دنبال مي‌شد تا اينکه دقيقه 82 فدريکو کيه‌زا يک گل براي ايتاليايي‌ها به ثمر رساند و با توجه به قانون گل‌زده در خانه حريف، اميدهايشان را براي ديدار برگشت، زنده نگه داشت. نکته منفي ماجرا اينجاست که نوع قرارداد‌هاي باشگاه‌هاي کشورمان به‌گونه‌اي نيست که بتواند از درخشش لژيونرهاي خود تا سال‌هاي سال بهره‌مند شود. شايد اگر پرسپوليس قرارداد حرفه‌اي با طارمي داشت حالا از تواناهايي وي کسب درآمد مي‌کرد!

صحبت‌هاي طارمي

مهدي طارمي پس از خاطره‌سازي در ليگ‌قهرمانان اروپا و گل به يادماندني که مقابل يوونتوس به ثمر رساند و موجب برتري پورتو برابر ياران «کريس» شد، گفت‌وگويي تصويري با برنامه فوتبال 120 شبکه ورزش انجام داد و گفت: «ابتدا بايد از تمام مردم کشورم که با پيام‌هاي خود موجب دلگرمي و غرور من شدند، تشکر کنم. همين که توانستم حتي براي دقايقي لبخند را روي لب آنها بياورم، خوشحال هستم و موجب افتخارم است.آرزو مي‌کنم تمام فوتباليست‌هاي ايراني در رقابت‌هاي ليگ‌قهرمانان شرکت کنند. نمي‌گويم اين بازي‌ها در حد جام‌جهاني مهم است ولي رقابت خيلي بااهميتي است که آرزو دارم تمام جوانان ايراني در اين شرايط باشند و موجب سرافرازي ايران عزيز شوند.‌ حس خوبي داشت که براي اولين‌بار در ليگ‌قهرمانان در ترکيب تيمم قرار گرفتم و موجب غرورم بود. اينکه بگويم استرس نداشتم، درست نيست. خدا را شکر توانستم خودم را خيلي خوب کنترل کنم و با يک بازي خيلي خوب براي تيم پورتو توانستيم يوونتوس را شکست دهيم. حس خيلي خوبي است که قابل وصف نيست. قبل از بازي با يووه، برادرم يک ويدئوي انگيزشي براي من فرستاد ولي خيلي زود پاک کرد. گفت نمي‌دانستم مسائل انگيزشي روي تو جواب نمي‌دهد و خودت انگيزه داري. هيچوقت ويدئوها يا اينکه مثلا بخواهم خودم را با يک نفر وارد چالش کنم، جذابيت خاصي براي من ندارد و هميشه اين اتفاق سريع از ذهنم پاک مي‌شود. سعي مي‌کنم آجرهايي که به سمت من پرتاب مي‌شود را بگيرم و براي خودم خانه بسازم. از نظر من يک فوتباليست اگر مي‌خواهد کامل شود، بايد همه اينها را داشته باشد که آجرها را روي هم بگذارد تا يک خانه براي خودش بسازد. زماني‌که من به باشگاه پورتو رسيدم و قرارداد بستم، شرايط ويژه‌اي بود. ابتدا که وارد يک باشگاه بزرگ مي‌شويد، سخت است که با شرايط باشگاه، مربيان، بازيکنان و نوع تمرينات هماهنگ شويد. من خيلي زود توانستم خودم را با شرايط موجود وفق دهم ولي زمان مي‌بُرد تا مربي به من اعتماد کند. من با تمرين زياد و تلاش بسيار زياد بايد به جايگاهم مي‌رسيدم و با آه و ناله‌کردن به خواسته‌ام دست پيدا نمي‌کردم. موقعي که گل زدم، انگار دنيا دورسرم مي‌چرخيد. گفتم آن فکر را کردم و حالا اينطور شد. اصلا نمي‌دانستم چطور شده و فقط گفتم «خدايا شکرت». هيچ‌کاري نمي‌توانستم انجام دهم و حتي جواب بازيکنان را بدهم. گفتم من چه چيزي مي‌خواستم و چه شد. من فقط گفتم خدايا شکرت.»

بازتاب‌ها

اولين گل مهاجم ايراني در ليگ‌قهرمانان اروپا با بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌ها همراه بود. کالچوتودي نوشت: «مهدي طارمي توانست در دقيقه يک روي اشتباه بنتاکور دروازه يوونتوس را باز کند تا دومين ايراني باشد که در اين رقابت‌ها به يوونتوس گل مي‌زند. اولين‌بار مهدي مهدوي‌کيا زماني‌که در هامبورگ بود در جريان تساوي 4- 4 توانسته بود دروازه يوونتوس را باز کند. او تا سال 2018 هميشه در ليگ ايران بازي مي‌کرد. او پيراهن شاهين بوشهر، ايرانجوان و پرسپوليس را به تن کرد. در جام‌جهاني 2018 ، طارمي اين فرصت را داشت که در آخرين مسابقه گروه با کريستيانو رونالدو ديدار کند. ايران موفق به تساوي يک بر يک شد و در دقيقه آخر نيز اين فرصت عالي را داشت تا براي اولين‌بار به مرحله يک هشتم نهايي راه يابد.» بين اسپورت نوشت: «مهدي طارمي که در هفته‌هاي اخير درخشش خوبي در ليگ پرتغال داشت حالا در ليگ‌قهرمانان نيز موفق به گلزني شد تا نشان دهد جواهر اصلي اين تيم است. وي در مرحله گروهي ليگ‌قهرمانان اروپا حتي يک گل هم به ثمر نرساند. با اين حال، مهدي طارمي مطمئنا مي‌داند که براي شروع توانايي‌هاي خود، فرصت بازي برابر يوونتوس را بايد مغتنم شمرد. ملي‌پوش ايراني رفته‌رفته خودش را به ترکيب اصلي اضافه کرد و اکنون سرمايه اصلي تيم پرتغالي است.» حريت ترکيه نوشت: «مهدي طارمي با 110 بازي در پرسپوليس ايران، 55 گل به ثمر رسانده و 21 پاس‌گل داده بود، در سال 2017 به ريزه‌اسپور پيوست، ولي بعداز مدتي توسط فيفا محروم شد، چرا که او به قرارداد خود پايبند نبود. حالا طارمي به بازيکني تبديل شده است که در ليگ‌قهرمانان موفق به گلزني مي‌شود.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار