| کد مطلب: ۱۰۰۸۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

خسارت به 21 هکتار جنگل

آرمــان ملي: مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري مازندران، گفت: آتش‌سوزي جنگل‌هاي حفاظت شده البرز مرکزي در منطقه کجور که از روز چهارشنبه آغاز شده بود، بامداد جمعه مهار شد. عبدالرضا سنگاري افزود: مهار اين آتش‌سوزي به علت ارتفاع زياد، صعب‌العبور بودن و صخره‌اي بسيار سخت بود. در جريان اين آتش‌سوزي که از عصر روز چهارشنبه قسمتي از جنگل‌هاي نهر رودبار کجور و ارتفاعات جنگلي بين و برکن را در بر گرفته بود به 21 هکتار از جنگل حفاظت شده البرز مرکزي خسارت وارد شد.

.

آنفلوآنزاي پرندگان در آذربايجان شرقي

آرمـان مــلي: اداره کل دامپزشکي آذربايجان شرقي از شناسايي اولين مورد ابتلا به آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در اين استان خبر داد و بر لزوم رعايت شرايط قرنطينه در مرغداري‌ها تاکيد کرد. بنابر اين اعلام، اولين مورد مثبت از بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان سال 99 در طيور بومي اطراف تبريز تاييد شده است. همچنين اين اداره کل در اطلاعيه‌اي نسبت به رعايت نکات بهداشتي به مرغداران هشدار داد و افزود که ضروري است مرغداري‌ها همه موارد بهداشتي قرنطينه‌ را به دقت رعايت کنند.

.

سفرهاي نوروزي هنوز قطعي نيست

ايلنا: معاون فني مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت با تاکيد بر اينکه فعلا موافقتي براي سفرهاي نوروزي 1400، صورت نگرفته است، گفت: جزئيات تسهيل سفرهاي نوروزي در ستاد ملي کرونا در دست بررسي است و جزئيات آن روز شنبه (دوم اسفند) مشخص مي‌شود. محسن فرهادي افزود: موضوع به اين شکل نبوده است که موافقتي صورت گرفته باشد بلکه قرار است با توجه به تعطيلات آخر سال و نوروز برخي سفرهاي ضروري انجام شود.

.

تداوم بارش برف و باران

آرمـان ملي: مديرکل ‌پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي ضمن اشاره به بارش برف و باران، گاهي رعدوبرق و وزش باد شديد در برخي استان‌هاي کشور، اعلام کرد: امروز (2 اسفند) نيز در بخش‌هايي از استان‌هاي کرمان، ‌هرمزگان و فارس بارش ‌پراکنده و وزش باد شديد رخ‌خواهد داد. صادق ضياييان افزود: روز يکشنبه (3 اسفند) در شمال غرب، برخي نقاط غرب، سواحل غرب خزر و استان‌هاي خراسان جنوبي، کرمان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختياري و کهگيلويه و بويراحمد و روز دوشنبه (4 اسفند) در نوار شمالي کشور، خراسان‌هاي شمالي، رضوي و جنوبي، جنوب کرمان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختياري و کهگيلويه و بويراحمد بارش ‌پيش‌بيني مي‌شود.

.

زمين خواري در جنت‌آباد

ايسنا: رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ از کشف يک فقره زمين خواري و تصرف در اراضي موات به اندازه 400 متر مربع و به ارزش 150 ميليارد ريال در جنت آباد خبر داد. سرهنگ جليل موقوفه‌اي افزود: در بررسي‌هاي پليسي متهم عاجز از ارائه مدارک مالکيت بود که پس از استعلام هاي لازم، با دستور قضائي از ادامه کار وي جلوگيري شد. متهم پس از تکميل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد.

.

تداوم محدوديت منع تردد شبانه

آرمــان ملي: استاندار تهران بر تداوم محدوديت منع تردد شبانه در تهران تاکيد کرد. انوشيروان محسني بندپي افزود: با توجه به افزايش روند مراجعه سرپايي، بيماران بستري و ويژه در مراکز درماني استان تهران در روزهاي اخير و چرخش ويروس جهش يافته انگليسي کماکان ناگزير به اتخاذ تدابير هوشمند در استان تهران هستيم. در خصوص عدم تردد به استان هاي شمالي اعمال محدوديت براي تردد شهروندان تهراني به ساير استان ها با توجه به نتيجه پايش ها از اعمال محدوديت ها و بررسي هاي ستاد ملي مقابله با کرونا در صورت صلاحديد محدوديت‌هاي جديد از سوي ستاد ملي اعلام خواهد شد.

.

افزايش کارانه پرستاران

آرمــان ملي: معاون پرستاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: به دليل کاهش مبلغ کارانه پرداختي به پرستاران و همچنين آگاهي از اين مساله که ميزان اعمال جراحي درآمدزا به سبب شيوع بيماري کوويد19 کم شده‌اند، براي جبران و ترميم اين کمي ما به دنبال پرداخت فوق‌العاده ويژه به پرستاران هستيم. سيما رمضان‌نژاد افزود: يکي از مشکلات پرستاران مسائل مالي است و حق کرونايي که دولت تصويب کرده‌است، دير پرداخت مي‌شود و در صورت پرداخت، حق پرستاراني که در اين بخش زحمت مي‌کشند واقعا اين مبلغ نيست.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار