| کد مطلب: ۱۰۰۸۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد

کرونا در خوزستان به نوزادان هم رحم نمی‌کند

آرمان ملي: وضعيت شيوع کرونا در استان خوزستان، هر روز بحراني‌تر مي‌شود و کار به‌جايي رسيده که براي اولين بار يک کودک يکساله در شهرستان ايذه به ويروس کرونا مبتلا شده و جانش را از دست داد. اين خبر را فرهاد ابول‌نژاديان، رئيس دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز تاييد مي‌کند و در صفحه توئيترش نوشت: «به غير از اين کودک يکساله، کودک 9 ساله ديگري نيز در خوزستان در پي ابتلا به کرونا جانش را از دست داد.» ابول‌نژاديان با اشاره به اينکه نسبت به هفته قبل آمار مبتلايان در شهرستان اهواز 110 درصد، در هويزه 190 درصد و در رامهرمز 161 درصد افزايش يافته و تنها در دو شهر کاهش داشته ، تاکيد دارد که دو درصد مبتلايان کودکان زير پنج سال هستند. همچنين تعداد بيماران بستري در خرمشهر چهار برابر شده است.» اين خبر درحالي منتشر مي‌شود که مسئولان بهداشتي اين استان از افزايش 75 درصدي مبتلايان به کرونا و پنج برابر شدن تعداد افراد بستري در غرب اين استان خبر مي‌دهند.

ويروس جهش يافته از عراق مي‌آيد؟‌

چند روز پيش نيز وزير بهداشت و درمان با اشاره به شناسايي موارد ابتلا به ويروس جهش‌يافته خواستار اعلام وضعيت اضطراري در خوزستان شده، سعيد نمکي همچنين خواستار بسته شدن مرزهاي اين استان با کشور عراق شده بود. ريئيس دانشگاه علوم پزشکي اهواز، دشتکي استاندار خوزستان هم دليل شيوع گسترده کرونا در اين استان را «ورود گونه جهش‌يافته ويروس از عراق» اعلام کرد و خبر داده بود دستور انسداد مرزهاي دو کشور در خوزستان صادر شده است. در پي اين افزايش، محمدمهدي گويا، رئيس مرکز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت، به آبادان سفر کرد. همزمان صالح بهمني، رئيس مرکز بهداشت ماهشهر، گفت: «آزمايش‌ کروناي 50 درصد مراجعان به مراکز درماني ماهشهر مثبت است که اين موضوع بسيار نگران کننده است.» بهمني همچنين اعلام کرد که «با افزايش شمار بيماران مبتلا به کرونا طي دو هفته اخير، تعداد بيماران بدحال نيز بيشتر شده و ظرفيت تخت‌هاي مراقبت ويژه، آي‌سي‌يو، بيمارستان‌هاي ماهشهر تکميل شده است.»‌ قاسم جان‌بابايي، معاون وزير بهداشت، نيز اعلام کرد که تعداد بيماران بستري شده در بيمارستان طالقاني آبادان نسبت به چهار هفته قبل پنج برابر شده است. او همچنين گفت که در شهرستان اهواز نيز تعداد مراجعان به مراکز درماني افزايش يافته است.

11 شهر در وضعيت قرمز

در حال حاضر 11 شهرستان استان خوزستان (آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هويزه) قرمز، 52 شهرستان نارنجي، 217 شهرستان زرد و 168 شهرستان آبي هستند و در اين بين وزارت بهداشت اعلام کرد که 8017بيمار جديد کوويد19 در روز پنج شنبه (30 بهمن) تا جمعه (يکم اسفند) شناسايي شدند که از اين تعداد 678 نفر در بيمارستان بستري و مجموع بيماران کرونايي تا کنون به يک ميليون 558 هزار و 159نفر رسيد. در همين مدت 77 بيمار کرونايي جان باختان و شمار تلفات اين ويروس در کشور به 59 هزار و 341 نفر رسيد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار