| کد مطلب: ۱۰۰۸۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد

صداوسيما با اصلاح‌طلبان شرم‌آور رفتار مي‌كند

آرمان ملي: هيچ‌کس نمي‌تواند تاثير جنبش دانشجويي در روند سياسي ايران در دهه‌هاي پس از انقلاب را انکار کند. جنبش دانشجويي با تمامي فراز و نشيب‌هاي موجود در سال‌هاي اخير، محور بسياري تحولات سياسي بوده است. با اين وجود تشکل‌هاي نزديک به جريان اصلاحات در بسياري موارد توان فعاليت در داخل دانشگاه‌ها را ندارند و ديدگاهي خاص توان کنشگري بيشتري در دانشگاه‌ها دارد. اين در حالي است که رهبر معظم انقلاب ذيل بيانيه گام دوم انقلاب تاکيد بسياري برحضور جوانان در عرصه‌هاي گوناگون داشته‌اند. همچنين با نزديک شدن به انتخابات رياست‌جمهوري نگراني‌هاي جريان اصلاحات از تلاش ذي‌نفعان کاهش مشارکت براي ممانعت از حضور حداکثري مردم در انتخابات افزايش يافته است. روز گذشته رئيس بنياد اميد ايرانيان و عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي، در همايش اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با عنوان تحول حکمراني در گام دوم انقلاب حاضر شده و نکاتي را در همين راستا بيان کرد. محمدرضا عارف با بيان اينکه در گام دوم انقلاب رهبر انقلاب توصيه‌هايي داشتند ادامه داد: رهبر انقلاب در مورد بخش پژوهش، اخلاق، اقتصاد مبارزه با فساد، استقلال و آزادي، سبک زندگي توصيه‌هايي داشتند که بايد نگاه کنيم ببينيم در سال‌هاي گذشته در اين موارد چه کارهايي انجام داده‌ايم که در دهه‌هاي آينده انقلاب موضوعات را بررسي کنيم و به نقطه مطلوب برسيم. بعد از انقلاب، دانشجويان در عرصه‌هاي مختلف حضور پررنگ داشتند؛ البته در سه دهه گذشته نقش دانشجويان کمرنگ‌تر شده است که بايد در دهه‌هاي آينده رويکرد جديدي براي آنها تعريف کرد تا در صحنه حضور پيدا کنند. کاهش همدلي و صميميت بين تشکل‌ها، عدم تحمل رقيب و تلاش براي حذف رقيب، انشعاب‌هاي مختلف، درگيري با مسائل حاشيه‌اي، نگاه کوتاه‌مدت به مسائل و فراموش کردن ارزش‌ها و برچسب‌هاي غيراخلاقي به يکديگر زدن و کمرنگ شدن دغدغه‌هاي انقلابي تاثيرپذيري از جريان‌هاي بيرون دانشگاه و بي‌اعتمادي و نهادهاي دولتي و حاکميتي و نيز ذوب شدن در برخي نهادهاي حاکميتي ازجمله چالشهاي جدي جنبش دانشجويي در مقطع فعلي است. بايد حريم و حرمت دانشگاه‌ها را حفظ کرد که اين به نفع کشور است، بايد در دانشگاه درباره آسيب‌هاي اجتماعي نقد و بررسي‌ها انجام شود و براي مشکلات کشور راهکار ارائه شود. امروز روحيه نقدپذيري در کشور نياز است که بايد از دانشگاه‌ها شروع شود.

برخورد امنيتي با کرسي‌هاي آزادانديشي

رئيس بنياد اميد ايرانيان در ادامه افرود: يکي از مطالبات جدي رهبري راه‌اندازي کرسي‌هاي آزادانديشي است. البته شاهد بوديم که بعضا برخوردهاي امنيتي با برگزارکنندگان کرسي‌هاي آزادانديشي صورت مي‌گرفت. يکي از مشکلاتي که امروز در جنبش‌هاي دانشجويي وجود دارد اين است که اتحاديه‌هاي جناح راست توانستند مجوز بگيرند اما جناح چپ نتوانست مجوز بگيرد، حتي کميته‌اي که مجوز مي‌دهد اخيرا يکي از سه درخواست را تصويب کرد اما ابلاغ نشد. ما هيچگاه از دولت روحاني عبور نکرده و عبور نخواهيم کرد به دولت آقاي روحاني نقد جدي داريم اما توهين‌هاي اخير به رئيس‌جمهور در اصفهان را خلاف اخلاق مي‌دانيم و سوال جدي است چرا جامعه اسلامي دانشجويان در برابر توهين به رئيس‌جمهور سکوت کرده است. يکي از دستاوردهاي مجلس دهم اين بود که با گفت‌وگو اصولگرايان را متقاعد کرديم از برچسب زدن‌ها دست بردارند به همين دليل آنها ديگر ما را خائن و ضد دين نمي‌شناسند. در يک دهه گذشته افرادي که به اتهام جاسوسي محاکمه و اعدام شده‌اند متعلق به کدام جريان سياسي بوده‌اند؟ مطمئنا متعلق به جريان اصلاح‌طلب نبوده‌اند. شکست دولت، شکست مردم و نظام است، دولت بايد قوي به پيش برود؛ البته توقعات از دولت يازدهم و دوازدهم بالاتر از اين بود که بايد شرايط اقتصادي کشور را هم در نظر بگيريم و ببينيم در اين شرايط دولت چه اقداماتي داشته است.

تکليف بيش از 100 کرسي از پيش مشخص بود

عارف با بيان اينکه بخشي از جريان اصولگرا جريان انحرافي ناميده شدند، تصريح کرد: متاسفانه هنوز تريبون‌هاي کل نظام در اختيار يک جريان خاص است، در 40 سال گذشته نگاه کنيد بنده چند دقيقه در صداوسيما بودم؟ رفتار صداوسيما اظهر من الشمس است. به‌طور مثال در شب يلدا فردي را که احتمال کانديداتوريش وجود دارد را به صداوسيما آوردند و حافظ‌خواني کرد. رفتار صدا و سيما با جريان اصلاح طلب شرم آور است اين بازي با اين شرايط قابل دوام نيست. چرا اصولگرايان به سازوکاري مانند شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان نرسيدند، شوراي سياستگذاري يک الگوي موفق بود که در حال ادامه پيدا کردن است. راهبرد جناح راست متاسفانه مشارکت پايين در انتخابات پيش رو است و اگر اين اتفاق بيفتد قطعا برنامه‌هايي را که غربي‌ها براي ما آماده کرده‌اند محقق مي‌شود. نظر دموکرات‌ها اجماع‌سازي عليه ايران است. امروز مهمترين دغدغه مردم معيشت است که در اين راه فقط دولت مقصر نيست، مساله دروني و بيروني در اين موضوع دخيل هستند. اگرچه ناکارآمدي مساله مهمي است که بخشي از اين ناکارآمدي در درون دولت است. آقاي باهنر به‌عنوان يک چهره شاخص اصولگرا در مجمع تشخيص مصلحت نظام گفته بود در انتخابات مجلس تکليف بيش از 100 کرسي از پيش مشخص است. اشکال مجلس دهم اين بود که يک جريان سومي در آن شکل گرفت اما از عملکرد فراکسيون اميد در مجلس دهم دفاع مي کنم. به طور نمونه حذف اعدام براي موادمخدر از اقدامات موثري بود که در مجلس دهم و از سوي فراکسيون اميد انجام شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار